Häälahjarahasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti,isä, neljä lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti,isä, neljä lasta

Vieras
Ni paljonko ois sopivaa antaa hääparille lahjarahaa, lahjan ovat toivoneet rahana, koska heillä on jo kaapit täynnä roinaa... Ollaan menossa ensi lauantaina, minä, mies ja neljä lasta. Tuleva vaimo on entinen koulukaverini ja miehetkin ovat tulleet hyvin juttuun, sen harvat kerrat, kun ollaan nähty...

Niin paljonko ois sopiva summa? Itse ajattelin 50-100euroa...mikä ois sopiva? Itselläkin kyllä tämän sakin kanssa menoja, etttei oikein hirveitä olisi vara laittaa...

Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Ehkä vähin mitä voisi viedä on jotain 70 ?, kun on noin monta menossa. Tosin jos rahaa ei ole kamalasti laittaa, niin viette sen minkä voitte (vaikka sitten sen 50?). Hääparille varmaan tärkeintä, että tulette heidän kanssaan juhlimaan heidän tärkeää päiväänsä.

Omissa häissä saatiin yleensä 20?/hlö nuorilta/opiskelijoilta. Joiltain vähemmänkin. Yksi "täti" toi halvan kukkamaljakon, jossa oli luonnonkukkia kimppu (hintaa ei lahjalle varmaan muutamaa euroa enempää tullut) ja ihan yhtä tervetullut oli kuin muutkin vieraat :)

Ei kai se lahjaraha ole suhteessa menijöihin; kai ne häänsä maksavat itse, eikä maksata vierailla?? No se 100? me vietiin miehen lapsuudenystävän häälahjaksi.

Mun mielestä sillä ei mitään väliä, kuinka monta teitä on menossa tai kuinka pienet lapset ovat - ei kai tämä lahjaraha nyt mikään pääsymaksu niihin kemuihin ole. Minusta tuo ehdottamasi 100 ? on jo kelpo summa, itsekin voisin siihen päätyä. Mutta toisaalta, jos rahasta on tiukkaa, niin vähemmänkin on minusta ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi:
Mun mielestä sillä ei mitään väliä, kuinka monta teitä on menossa tai kuinka pienet lapset ovat - ei kai tämä lahjaraha nyt mikään pääsymaksu niihin kemuihin ole. Minusta tuo ehdottamasi 100 ? on jo kelpo summa, itsekin voisin siihen päätyä. Mutta toisaalta, jos rahasta on tiukkaa, niin vähemmänkin on minusta ihan ok.

Kylläse käytännössä on se pääsymaksu. Käytännössä maksat sillä ruokasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veisin 20e. Raha on niin turha lahjaksi hääparille.

miten niin turha?

Aikuisilla ihmisillä yleensä on rahaa jos on vara järjestää häät. Kummastuttaa myös tapa maksattaa häät tai ruokailu vierailla. Lahjaksi voin viedä arvokkaampaa mutta rahaksi vain mitätön esim 20e meidän 6 henkiseltä perheeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja bluelife:
me saatiin 70e lahjakortti johon oli osallistunut 10 ihmistä :(
ja siinä 10 oli 3 pariskuntaa joiden häissä ollaan oltu ja jokaselle viety 50e lahjasekki.
tästä saa mielikuvan, että kutsutut olivat vain ja ainoastaan lahjan takia. :(

nykyään pitää vain saada ja saada ja saada.. se että sinetöidään rakkaus tai että lahjat eivät sitä rakkauden määrää korvaa. eikö voi enää juhlia ilman lahjoja tai lahjalistoja?

mullekkin silloin yksi työkaveri sanoi, että "noin halvassa sormuksessa en menis naimisiin, että hän haluaa "kunnon" sormuksen" tokaisin siihen että nämäkin makuasioita ja sormus ei korvaa sitä rakkautta jonka takia menemme naimisiin. oikeasti ihmiset ovat tökeröitä nykyään. RAHA RATKAISEE KAIKESSA!

Me vietiin miehen veljelle 50?, kolmelle kaveripariskunnalla kullekkin 20? lahjakortti ja yhdelle muumimuki, joka oli lahjalistassa.
Laitan sen verran kun on rahaa, en sen mukaan montako meitä on tai minkä verran "pitäisi" laittaa.
Enkä ymmärrä tuota "pääsymaksu" ajattelua. Meidät on kutsuttu häihin, ja jos kaikki tietää ettei me mitään rikkaita olla. Jos joku on pettynyt meidän lahjaan, niin olkoot, mulle on pääasia että jotain vietiin. Jos haluaa pääsymaksun niin ilmoittakoon siitä kutsussa, voimme jättää sitten menemättä.

Veisin 20e. Raha on niin turha lahjaksi hääparille.

miten niin turha?

Aikuisilla ihmisillä yleensä on rahaa jos on vara järjestää häät. Kummastuttaa myös tapa maksattaa häät tai ruokailu vierailla. Lahjaksi voin viedä arvokkaampaa mutta rahaksi vain mitätön esim 20e meidän 6 henkiseltä perheeltä.

mä en taas ymmärrä mitä hemmetin väliä sillä SULLE on vietkö sen 100 euron maljakkos vai annat 50? rahana niinkuin hääpari toivoo.

Juu, eipä näistä vastauksista viisaammaksi tullu :) Taidan viedä sen satasen sijaan viiskymppiä...Rahaahan se sekin on :) Pariskunta, joka nyt menee naimisiin, on "uusioperhe" (mikä sanahirvitys ;D ) Vaimon lapset ovat meidän lasten kavereita...vaikkakin nykyään asuvat oisella paikkakunnalla, niin harvemmin nähdään. Meidän lapset on iältään 4, 6, 8 ja 12 vuotiaat. Minäkin tosiaan mieluimmin veisin jotain konkreettista, muuta, kuin rahaa, että siitä jäisi joku muisto...mutta kuten he kutsussa ilmaisivat, heillä on kaapit pullollaan tavaraa, niin toivovat lahjaa, joka mahtuu kirjekuoreen...Eli lahjakortti tai rahaa..

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
ja siinä 10 oli 3 pariskuntaa joiden häissä ollaan oltu ja jokaselle viety 50e lahjasekki.

TÄH, sis työssäkäyviltä ihmisiltä???

ja joo, kaikki käy töissä :/

eikä niitä sen takia jukolauta kutsuttu että rahaa saatais!!! meillä ei edes ollu mitään tilinumeroa missään koska ei haluttu pelkkää rahaa. Mut silti, on mun mielestä naurettavaa tuoda tuollainen lahjakortti missä on mukana 10 ihmistä.
olis tullu vaikka ilman mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:

TÄH, sis työssäkäyviltä ihmisiltä???

ja joo, kaikki käy töissä :/

eikä niitä sen takia jukolauta kutsuttu että rahaa saatais!!! meillä ei edes ollu mitään tilinumeroa missään koska ei haluttu pelkkää rahaa. Mut silti, on mun mielestä naurettavaa tuoda tuollainen lahjakortti missä on mukana 10 ihmistä.
olis tullu vaikka ilman mitään.

pakko sanoo, että markka-aikaan oli aika yleistä, että annettiin yhteislahjaan 20-30 mk/hlö.
mitähän sä oisit sitten sanonut, jos ois tullu 10 ihmistä ilman lahjoja ollenkaan??
mikset voi olla tyytyväinen saamaasi häälahjaan? oisitteko mieluummin ottanut jotain tavaraa?f

Yhteistyössä