Hääkuvat pilalla

22.09.2012
65
0
6
Saatiin tänään VIHDOINKIN hääkuvat. Parikin kertaa piti kysellä perään, kun kuvat ei tulleet sovittuna aikana.

Kuvaajalla oli tunti aikaa, monen tonnin kameravehkeet ja valot, loistava kuvauspaikka joskin haastavat valaistusolosuhteet - eikä hääkuvaaja saanut yhtä ainutta siedettävää valokuvaa otettua. On ylivalottunutta, alivalotuksen takia heikosti tarkentunutta, muuten vaan epäterävää, laajakulman vääristämää ja rajusti kohisevaa matskua.

Aina ei voi onnistua, mutta miten on mahdollista kahdensadan otoksen joukossa ei ole yhtään teknisesti kelvollista kuvaa? Miten joku voi olla niin tunari? Ei kehtais millään lähettää kiitoskortteihin kuvia jotka on ihan törkeän huonoja, ja toisaalta itselle noista ei ole mitään iloa, en todellakaan aio kehittää noista yhtä ainutta kappaletta.

Ja uusia kuvia on vähän vaikea ottaa, kun oon raskaana enkä mahdu enää pukuun, ja kaikki kampaukset ja meikit yms. pitäisi teetättää uudestaan. :(

Onko siellä yhtään sellaista kuvaa, jonka joku parempi valokuvaaja ja kuvanmuokkaaja voisi saada vielä pelastettua?

Kohiseva kuva menettelee ehkä pienessä kiitoskortissa kuitenkin, vaikka voi näytöllä näyttää kamalalta...

Kai teit reklamaation? :/ Tosi ikävä juttu.

Meillä oli myös surkeat kuvat. Ei olisi muuttanut kertaakaan asentoa, ellen itse olisi ehdottanut! Ja kuvat myös huonoja muutenkin. Kyseessä pienen paikan ainut valokuvaamo.

Kuvat piti maksaa ennen kuin ne sai nähtäväksi, ei ollut mitään koevedoksia.

Sitä yritin itsekin miettiä, että saisiko noista jostain ammattitaitoinen kuvankäsittelijä jotain aikaiseksi, mutta ärsyttää maksaa lisää kuvista joiden piti olla jo valmiit.

Ja meilläkin kyseessä pienen paikkakunnan ainut valokuvaaja. Kuvaaja on tutun tuttu, oltiin nähty sen ottamia hääkuvia, jotka oli ihan ok, mutta ne olikin kesällä ulkona otettuja joten helppo homma, nää meidän oli sisällä, jossa ei sitten kuvaajan taidot riittäneet lisävalojen käyttöön. :/

Ja tosiaan voihan noita pienenä versiona laittaa kiitoskorttiin, vaikka ylivalotukset näkyy siinäkin.

Minä sain pari päivää sitten yhdeltä entiseltä miniäkokelaalta puhelun, että "mitä teette xx-xx.2013?"

Tajusin heti, mitä meinasi ja vastasin, että "toivoakseni olen sinun ja XX:n häissä".
"Tsekkaa nyt se päivä silti", sanoi rakastettu "kun se voidaan vaihtaakin, jos sinulle ei sovi."

Mit wit?!

Ei vaihdeta. Ja tullaan kuvaamaan niin miehen (ammattilainen) kuin minunkin (tyystin epäammattilainen, mutta monien kuviin joutuneiden arvostama) taholta jos se se päivämäärän osalta The thing.

Ja joo... suoritan seremoniankin, mutta vihkimislupainen vahvistaja tarvitaan myös ...
Eikä todellakaan ole läheisten asia määrätä milloin jonkun häät pidetään vaan heidän asiansa sopeutua hääparin aikatauluun!

Minä sain pari päivää sitten yhdeltä entiseltä miniäkokelaalta puhelun, että "mitä teette xx-xx.2013?"

Tajusin heti, mitä meinasi ja vastasin, että "toivoakseni olen sinun ja XX:n häissä".
"Tsekkaa nyt se päivä silti", sanoi rakastettu "kun se voidaan vaihtaakin, jos sinulle ei sovi."

Mit wit?!

Ei vaihdeta. Ja tullaan kuvaamaan niin miehen (ammattilainen) kuin minunkin (tyystin epäammattilainen, mutta monien kuviin joutuneiden arvostama) taholta jos se se päivämäärän osalta The thing.

Ja joo... suoritan seremoniankin, mutta vihkimislupainen vahvistaja tarvitaan myös ...
Eikä todellakaan ole läheisten asia määrätä milloin jonkun häät pidetään vaan heidän asiansa sopeutua hääparin aikatauluun!

Ja tää liittyi aloittajan ongelmaan miten? Halusit vaan päästä miten hyvä kuvaaja olet?

:)

Alkuperäinen kirjoittaja Vakiosäätäjä;27845758:

Sitä yritin itsekin miettiä, että saisiko noista jostain ammattitaitoinen kuvankäsittelijä jotain aikaiseksi, mutta ärsyttää maksaa lisää kuvista joiden piti olla jo valmiit.

Ja meilläkin kyseessä pienen paikkakunnan ainut valokuvaaja. Kuvaaja on tutun tuttu, oltiin nähty sen ottamia hääkuvia, jotka oli ihan ok, mutta ne olikin kesällä ulkona otettuja joten helppo homma, nää meidän oli sisällä, jossa ei sitten kuvaajan taidot riittäneet lisävalojen käyttöön. :/

Ja tosiaan voihan noita pienenä versiona laittaa kiitoskorttiin, vaikka ylivalotukset näkyy siinäkin.

Kait sä teit valituksen noista kuvista?

[QUOTE="hmmm";27845771]Ja tää liittyi aloittajan ongelmaan miten? Halusit vaan päästä miten hyvä kuvaaja olet?

:)[/QUOTE]

Mumeliisaa sen kummemmin dissaamatta viesti pisti vähän kummastuttamaan.

Mit wit?!

Minä en ymmärrä, ettet sinä joka pidät itseäsi fiksuna, ymmärrä aloituksen käsittelevän AP:n kuvia. Ei teidän.

Mit wit?!

Ja mä olin ihan, että wtf, Miten tämä liittyy mitenkään aiheeseen?!?

Valokuvaustouhu on mennyt röykeäksi. Ennen aina sai koevedokset, joista valittiin parhaimmat ja tehtiin kuvat ja sen jälkeen maksettiin. Nykyään pitäisi kaiken olla helpompaa, kun on digikamerat, mutta röykeää on. Rahat pois vain.

No niinpä! Tolla vanhalla systeemillä on järkevää ja turvallista hommata valokuvia. En enää kyllä ikinä maksa mitään ilman koevedoksia.

Ei paljon lohduta se, että saa rahat takaisin, kun ainutlaatuinen tilanne jäi ikuistamatta. Tottakai on jotain kavereitten ja sukulaisten ottamia kuvia, mutta ne kännykkä- ja pikkukamerakuvat nyt ei ole paljon sen parempia. :/

Minä tekisin ehdottomasti reklamaation! En tiedä mitä sitten voi vaatia, mutta jollain muulla varmasti on kokemusta samanlaisesta tilanteesta, koittaisin ottaa selville.

Alkuperäinen kirjoittaja Vakiosäätäjä;27845758:

On täysin hyvän tavan-vastaista vaatia maksua ennen koevedoksien tarkistamista.
Noin törkeässä huijaustilanteessa julkistaisin kuvaajan/studion nimenkin.

Toivottavasti läheisten epävirallisista kuvista löytyy tarpeeksi materiaalia hyvään muistoalbumiin.

Mitä mieltä kuvaaja itse oli kuvista? Oliko tyytyväinen? Sitä ihmettelen, ettei sanonut mitään jo kuvauksen aikana, luulisi digillä kuvattaessa jo siinä ammattilaisen huomaavan, ettei taidot riitä. OLisitte voineet pyytää vaikka jotain vierasta kuvaamaan epävirallisempia kuvia tai jotain.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä