Hääkutsusta TAAS...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en halua olla häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en halua olla häävieras

Vieras
tai oikeastaan häihin ilmottautumisesta. Tuli siis kutsu joka koski koko perhettä. Mutta aikomustakaan ei ole osallistua kyseisiin "pippaloihin", ja vaihtoehtoina oli ilmottautumiset suoraan morsiammelle tai sulhaselle puhelimitse tai sähköpostitse.

no soittaisitko vai laittaisitko viestiä vai sähköposti? kun mitään "todellista" syytä ei ole osallistumiselle. ei vaan kiinnosta mennä. :! syitä voisi vaikka olla pitkä välimatka plaa plaa plaa.. mitä vain siis tekosyitä.

niin lisäys siis jos jäi epäselväksi en haluisi alkaa "satuilemaan" morsiammelle miksi ei tai perustella valintaa. koska eihän se sille kuulu?

saman henkilön polttaritkin jätin väliin koska oma osuus olisi kasvanut todella suureksi. morsiammen osuus 70e ja oma osuus yöpymisineen olis ollu sellanen 250e päälle.. :/

Riippuu siitä kuinka sujuva valkoisen valheen keksijä olet puhelimessa livenä :D jos tuottaa hankaluuksia niin laita sähköpostilla, niin pystyt ainakin miettimään sanasi tarkkaan.

Sanot vain, että valitettavasti emme pääse osallistumaan. Tuollaiset "liian pitkä välimatka"-selittelyt kertovat ainakin siitä, että nyt on tarvinnut keksiä tekosyitä....

Mitä sitä syitä keksimään.

Laita sähköposti sille henkilölle jonka vuoksi olet kutsuttujen listalla.
Kirjoita vaan että valitettavasti emme pääse osallistumaan häihinne.

veetuttaa, että kun tuollasia ihmisiä kutsutaan mukaan elämän tärkeimpään juhlaan, toiset on norsun vitulla, kun ei kiinnosta mennä......... Laita kuulee suoraan vaan s-postia, että ei meitä kiinnosta, niin säästyy juhlien järjestäjältä vaiva kutsua teitä seuraaviin mahdollisiin pippaloihin !!!!!!!!!!!!

olen huono todella huono selittää mitään mikä ei ole totta..:/ ja häät ovat vasta edessäpäin että varmasti saisi kaikki tarvittavat asiat järjkättyä mikä on tarpeellista.

no mutta sitten vielä toinen, pitääkö hääparia muistaa kuitenkin vaikka ei mene paikalla? kortti on toki kohteliasta, mutta entäs heidän tahtomansa rahalahja???+

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
veetuttaa, että kun tuollasia ihmisiä kutsutaan mukaan elämän tärkeimpään juhlaan, toiset on norsun vitulla, kun ei kiinnosta mennä......... Laita kuulee suoraan vaan s-postia, että ei meitä kiinnosta, niin säästyy juhlien järjestäjältä vaiva kutsua teitä seuraaviin mahdollisiin pippaloihin !!!!!!!!!!!!

hmm.. no minä taas mietin itseni kohdalla että miksi morsian haluaa minut ja perheeni kutsua paikalle sekä häihin että polttareihin kun emme ole nähneet noin 8 vuoteen ja kuulumisiakin vaihdettu sähköpostilla ööh.. 3 kertaa vuodessa????

morsiammetkin voisivat ajatella sitä keitä kutsuvat paikalle.

Minä laittaisin maililla että "Emme valitettavasti pääse osallistumaan hääjuhlaanne xx.xx.xxxx. Ystävallisin terveisin xxxxx perheineen".

Ja jos ette mene juhlaan niin ei tarvitse lahjaa tai korttiakaan, varsinkin kun syy on "ei kiinnosta".

Ja mua veetuttaa että ihmiset kutsuu häihinsä "kavereita" ja sukulaisia joihin ei ole muutoin juuri missään yhteydessä. Häät ovat yleensä saman (tylsän) kaavan mukaan meneviä ja mikäli sinne ei ole tulossa vieraaksi omaa kaveriporukkaa niin ei muakaan nappaa lähteä jonkun sellasen häihin joka ei muutoin tunnu tahtovan pitää suhteita yllä.

Kirjoitat vaan, että "Valitettavasti emme pääse osallistumaan häihinne, mutta toivotamme oikein paljon onnea!" En minä ainakaan sen kummemmin perustelisi, ellei olisi oikeaa syytä kerrottavaksi. Ei ole tapana valehdella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

hmm.. no minä taas mietin itseni kohdalla että miksi morsian haluaa minut ja perheeni kutsua paikalle sekä häihin että polttareihin kun emme ole nähneet noin 8 vuoteen ja kuulumisiakin vaihdettu sähköpostilla ööh.. 3 kertaa vuodessa????

morsiammetkin voisivat ajatella sitä keitä kutsuvat paikalle.

Tuota taustaa vasten laittaisin kohteliaan meilin, että kiitos kutsusta ja valitettavasti ei päästä paikalle, mutta oikein hyvää hääjuhlaa. Ja sitten postissa vielä onnittelukortin. piste.

Mä olen pitänyt periaatteena, että jos kutsutaan jonnekin ja en halua mennä, niin laitan vaan tekstarin/meilin, että valitettavasti en pääse. Itse ajattelen, että "kunnioitan" kutsua sen verran, että en lähde valehtelemaan mitään. Ja siis kirjallinen tapa paras, kun puhelimessahan voisi keskustelu mennä siihen suuntaan, että miksi ei sovi jne.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
minä en laita ikinä mitään jos en pääse menemään,pitäisikö?? laitan vain että osallistun jos pääsen

Ai et ilmoita ollenkaan jos et pääse tulemaan?

Nää on tosi kivoja jos kutsussa on vastauspyyntö. Sitten on ainakin kymmenen vatipäätä, jotka eivät vastaa mitään, ja mietitään, pitäisikö heitä varten varata ruokaa kuitenkin vai ei. Tai sitten pitää soitella perään, että niin olitko tulossa vai et..

kyllä mä meinaan ilmoittaa ettei osallistuta, eipähän heidän tartte varata sapuskaa meitä varten sitte. mutta juurikin tuo soittaminen mietityttää ettei lipsu siihen että tartte perustella valintaansa. :D

sulhasta btw en ole nähnyt kertaakaan.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Laita sähköpostilla sit vaan, siihen tuskin kukaan kehtaa vastata, että mikset tule. Puhelimessa sitä tulee helposti kysyttyä keskustelun lomassa.

Niin ja jos vastaa niin sitähän voi olla reissussa tms eikä tule luettua sähköpostia niin usein... :whistle:

Yhteistyössä