Hääkutsusta ... kumman vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällä kertaa harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällä kertaa harmaana

Vieras
Tulipa mieleeni taas vanha tapaus, kun pöytälaatikkoa kaivelin ja käteen sattui hääkutsu muutaman vuoden takaa. Kävi niin, että menimme hääpaikalle (600 kilometrin päähän) myöhässä. Hääväki oli jo syömässä, kun menimme luullen, että olemme ajoissa penkissä ennen vihkimisen alkua.

Hääkutsu tuli hyvissä ajoin, muistaakseni 3-4 kk ennen häitä. Paha vain, että sen jälkeen ehti muuttua vihkimisen aika ja paikka. Morsian tietysti oli heti pahoillaan selittelemässä, että minähän soitin sinulle. Minä muistin kyllä soiton jokin aika ennen häitä, mutta muistin, että siinä tiedusteltiin vain majoittumisasioitamme ja sen sellaista. Mitä enemmän asiaa kertailtiin, sitä epävarmemmaksi tulin siitä, että taisi morsian kuitenkin aloittaa puhelunsa sanoilla "Meillä on vähän suunnitelmat muuttuneet."

Mies oli mulle ihan raivona ja syytti minua myöhästymisestä ja nolosta tilanteesta. Minä taas, että hääkutsuhan on nimenomaan sitä varten, että siitä voi tarkistaa ajan ja paikan (niin kuin teinkin ennen kuin lähdimme 600 kilometrin ajomatkalle). Miksi lähettää kutsu ajoissa, jos sen jälkeen pitää muuttaa kellonaikaa ja paikkaa?

Mitäs mieltä täällä aina niin ymmärtäväisellä palstalla ollaan?

No sit olisi varmaan kannattanut laittaa uusi kutsukin, ei mullakaan tuommoiset puhelut kaiken keskellä jää päähän! Ja minkäs sille enää voi, turhaan siitä on ruveta raivoomaan, tokkopa toi nyt maata kaatava moka oli jos vähän myöhästyy...

No jos morsian on ilmoittanut ajan ja paikan vaihtumisesta niin kyllähän vieras voi sen ylös laittaa! Ja ilmeisesti muut vieraat olivat tämän hoksanneet... :whistle:

Ja häissä noi ajat ja paikat voivat muuttua hääparista riippuumattomista syistä. ;)

Ja miks ihmeessä jaksat kaivella noin vanhoja????

mä olen kyllä myös sitä mieltä, että kutsut lähetetään vasta sen jälkeen kun paikka ja aika on varmasti tiedossa. Meillä ainakin varattiin ensin paikka ja sitten vasta lähetettiin kutsut vieraille.

Meillä viime kesänä yhdellä tuttavapariskunnalla tasan kuukautta ennen häitä juhlapaikka soitti yhtenä aamuna ja sanoi, että valitamme, mutta on tapahtunut kaksoisbuukkaus ja teidän häätilavaraus joudutaan perumaan. Jotkut toiset ovat varanneet ja maksaneet sen ennen teitä, mutta sitä vaan ei jostain syystä olla huomattu, kun te olette tehneet oman varauksenne. Siinä sitten hääpari, joka oli ajoissa hoitanut hommat (yli puolivuotta aikaisemmin oli tuommoiset jutut valmiina), olikin ilman hääpaikkaa.

Jotta mikäs siinä auttoi. Sähköpostia ja soittoa vaan kaikille vieraille, jotka tietenkin oli jo saaneet kutsut, että paikka on muuttunut (onneksi saivat yhdestä, jopa paremmasta paikasta sitten peruutuspaikan). Kellon aika säilyi kyllä samana, mutta paikka muuttui.

Mutta ymmärrän kyllä, ett muutoksia joutuu joskus tekemään. ...eikä ollut tilanne kovin kiva tuolle viime kesän hääparillekaan (siinä on muutakin mielessä kuin se, että perskatti onko meillä sitten mitään juhlapaikkaa ;) )

Ei tuollaista kyllä puhelimessa ilmoiteta. Niiden olisi pitänyt lähettää uudet kutsut tai edes jonkin näköinen ilmoitus muutoksesta. Te olitte oikeassa. Morsiusparilta tökeröä käytöstä!

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
No sit olisi varmaan kannattanut laittaa uusi kutsukin, ei mullakaan tuommoiset puhelut kaiken keskellä jää päähän! Ja minkäs sille enää voi, turhaan siitä on ruveta raivoomaan, tokkopa toi nyt maata kaatava moka oli jos vähän myöhästyy...

Niin no oltiin myöhässä parisen tuntia siitä uudesta ajasta. Mies oli raivona lähinnä sen takia, kun se koko ajan hoputti minua ja minä olin vain että mikäs kiire tässä on. Ja tietysti se, kun tömähdettiin ovesta sisään hölmöinä, että ai jaa, mites te nyt jo syötte, jaa morsiolla taitaa olla jo riisitkin päässä...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Ei tuollaista kyllä puhelimessa ilmoiteta. Niiden olisi pitänyt lähettää uudet kutsut tai edes jonkin näköinen ilmoitus muutoksesta. Te olitte oikeassa. Morsiusparilta tökeröä käytöstä!

Luepa tuo mun juttu. Aina se ei ole morsiusparista kiinni eikä uusia kutsuja välttämättä ehditä tehdä enää. ;) Ja jos on ilmoitettu kaikille henkilökohtaisesti muutoksesta, mitä sitä voi hääpari enää enempää oikeastaan tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja tällä kertaa harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:

Niin no oltiin myöhässä parisen tuntia siitä uudesta ajasta. Mies oli raivona lähinnä sen takia, kun se koko ajan hoputti minua ja minä olin vain että mikäs kiire tässä on. Ja tietysti se, kun tömähdettiin ovesta sisään hölmöinä, että ai jaa, mites te nyt jo syötte, jaa morsiolla taitaa olla jo riisitkin päässä...

Niin... no eihän se tietystikkään mitenkään kivaa ole, mutta minkäs sille enää voi... ois kai se ukkoskin sitten voinut olla asiasta selvillä, että missä ja monelta, helppohan se on syytellä jos ei kerta itsekkään paremmin tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Luepa tuo mun juttu. Aina se ei ole morsiusparista kiinni eikä uusia kutsuja välttämättä ehditä tehdä enää. ;) Ja jos on ilmoitettu kaikille henkilökohtaisesti muutoksesta, mitä sitä voi hääpari enää enempää oikeastaan tehdä.

Niinpä, mutta toisaalta ei pitäisi suuttua siitäkään jos joku tuommoinen puhelu menee vähän ohi... Esim. jos tuommoinen asia soitetaan vaikka kun olet kaupassa ja sä et sitä heti pääse mihkään laittamaan ylös niin kyllä kaiken hulinan keskellä vaan saattaisi unohtua multakin. Aika inhimillisiä mokia kuitenkin, paska säkä... minkäs teet....

Varmasti siitä paikan muutoksesta saa viikkoa aikaisemmin tietää, joten se ei kovin kummoinen juttu ole tehdä vaikka tietokoneella pieni tiedotuslappu ja lähettää kutsutuille.

no mä olisin morsiammen tilassa laittanut ennemmin vaik viestin niin olis ollut sit nähtävissä se tieto ja toisaalta just tuon takia mä kirjoitan heti kaikki puhelimessa ilmoitetut asiat heti muistiin kun päässä ne ei kestä ja sit unohtuu kuitenkin.

Varmasti siitä paikan muutoksesta saa viikkoa aikaisemmin tietää, joten se ei kovin kummoinen juttu ole tehdä vaikka tietokoneella pieni tiedotuslappu ja lähettää kutsutuille.

Ihan oikeasti: kerran sitä tilannetta sen melko paniikissa olevan morsiammen kanssa setvineenä voin kertoa, että ei oikeasti välttämättä ehdi. Töissä on käytävä normaalisti samaan tahtiin ja muut hääjärjestelyt hoidettava (ne, jotka oli suunniteltukin hoidettavaksi tuossa vaiheessa). Hää paikkoja on myös helevetin vaikee saada enää kuukautta ennen häitä (kesähäät vielä), joten...

No. Noi laittoi sitten sekä sähköpostin, puskaradion että puhelinsoiton vieraille heti kun uusi paikka selvisi.

Alkuperäinen kirjoittaja älä ole kohtuuton:

Ihan oikeasti: kerran sitä tilannetta sen melko paniikissa olevan morsiammen kanssa setvineenä voin kertoa, että ei oikeasti välttämättä ehdi. Töissä on käytävä normaalisti samaan tahtiin ja muut hääjärjestelyt hoidettava (ne, jotka oli suunniteltukin hoidettavaksi tuossa vaiheessa). Hää paikkoja on myös helevetin vaikee saada enää kuukautta ennen häitä (kesähäät vielä), joten...

No. Noi laittoi sitten sekä sähköpostin, puskaradion että puhelinsoiton vieraille heti kun uusi paikka selvisi.

Tekstiviestikin on ihan hyvä juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja älä ole kohtuuton:

Tekstiviestikin on ihan hyvä juttu!

No. Jos todella olet sitä mieltä, että vastuu sun pään hataruudesta on morsiusparilla, niin joo. Toivotaan, että jos joskus tuommoiseen tilanteeseen joudut, morsiuspari älyää laittaa sulle vielä vaikka ilmoituksenkin lehteen. :)

Yhteistyössä