"Hääkutsu" jelppiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pokemonpallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pokemonpallo

Jäsen
16.12.2004
106
0
16
Tarvis jonkinlaiset kutsut laittaa menemään vaikka epävirallisista juhlista onkin kyse. Ongelma vain on, että mitäs niihin laittais.
Maistraatissa siis mennään ja seuraavana päivänä olis tarkotus pyytää sukulaisia ja kavereita kahville ja kakulle. Ja sitten vielä kun lahjatoiveena olis tietenkin puhdas raha. Lähinnä uutta keittiön pöytää/sänkyä/ tai jopa pientä matkaa varten. Onko kellään ideaa jota voi lainata? Itse kun oon huono keksimään mitään. :/

En mä oikein muuta osaa sanoa, mutta älä vaan niitä kamalia runomuotoloppusointurämpsyjä ainakaan ala keksimään.

Aina kun sellainen kutsu on tullut, on tehnyt mieli skipata koko kinkerit.

yo-juhlissa kaveri laittoi fiksusti kutsun loppuun: "Ruusut kuihtuu aikanaan, setelit ei milloinkaan.", miksei kävisi teillekin. Minusta tuon voi ottaa vain huumorilla.

Suora ilmoitus rahantarpeesta on minusta moukkamaista. Minusta joakisen pitäisi saada muistaa miten haluaa. Yleensähän ihmiset kuitenkin antavat lahjan rahana elleivät tarkkaan tiedä mitä hääpari haluaa.
Mutta että VAIN raha kelpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Ette kutsu vieraita vihkimiseen, vaan seuraavana päivänä on kahvit jonne vieraat tuovat teille rahaa.. joopa joo.

Vihkimiseen ei kutsuta ihan vaan sen takia, että ko. tapahtuma on keskellä päivää. Suurin osa on töissä silloin. Toisekseen menemme yli 60 km päässä olevaan maistraattiin. Ei järkeä pyytää muita kuin todistajia (omat vanhemmat) ottamaan vartin tapahtuman takia vapaata.

Ja todellakaan ei VAADITA ketään tuomaan mitään, vain jos joku tahtoo jotenkin muistaa niin siinä tapauksessa raha on tarpeellisinta.

"Nyt kaivamaan kaapista parempaa jakkua, meillä saa nimittäin kahvia ja kakkua. Nythän on nimittäin aihetta juhlaan, ettehän kuitenkaan turhuuteen tuhlaa. Etsimme uutta keittiön pöytää ja uskomme itse sen voivamme löytää. Jos kuitenkin haluatte auttaa ostossa, sen helpoiten voitte tehdä numerossa ******-****** " (teidän tilinumero)

Ihan ite keksin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
"Nyt kaivamaan kaapista parempaa jakkua, meillä saa nimittäin kahvia ja kakkua. Nythän on nimittäin aihetta juhlaan, ettehän kuitenkaan turhuuteen tuhlaa. Etsimme uutta keittiön pöytää ja uskomme itse sen voivamme löytää. Jos kuitenkin haluatte auttaa ostossa, sen helpoiten voitte tehdä numerossa ******-****** " (teidän tilinumero)

Ihan ite keksin... :D

Tämä on hyvä! :D

Olen itse mennyt naimisiin kahden todistajan läsnäollessa seurakuntatalolla pikkukappelihuoneessa. Tiedän ettei joka paikkaan paljon porukkaa sovi, myös maistraatin tilat kävin katsomassa.

Jos kuitenkin haluaa juhlia kakkukahvilla perheen kanssa, miksi ihmeessä pitää vihkiä pikkumaistraatissa keskellä päivää? Maistraatista saa vihkijän myös kotiin. Outoa on minusta, että pikasesti mennään keskenään naimisiin ja sit tarjotaan toisena päivänä kahvit ja kutsutaan tuomaan rahaa jos haluaa muistaa. Mieluummin itse olettaisin, että jos joku ihan tosi tuo jotain, niin päättäköön itse mitä tuo. Kun kyse ei ole "oikeista häistä". Tökeröä ois viitata lahjoihin sanallakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Olen itse mennyt naimisiin kahden todistajan läsnäollessa seurakuntatalolla pikkukappelihuoneessa. Tiedän ettei joka paikkaan paljon porukkaa sovi, myös maistraatin tilat kävin katsomassa.

Jos kuitenkin haluaa juhlia kakkukahvilla perheen kanssa, miksi ihmeessä pitää vihkiä pikkumaistraatissa keskellä päivää? Maistraatista saa vihkijän myös kotiin. Outoa on minusta, että pikasesti mennään keskenään naimisiin ja sit tarjotaan toisena päivänä kahvit ja kutsutaan tuomaan rahaa jos haluaa muistaa. Mieluummin itse olettaisin, että jos joku ihan tosi tuo jotain, niin päättäköön itse mitä tuo. Kun kyse ei ole "oikeista häistä". Tökeröä ois viitata lahjoihin sanallakaan.

kaikilla on kato syynsä! meillä se johtui ihan siittä että miehen isäpuolikuoli juuri ennen häitämme joten eipä siinä mitään suuria juhlia viitsinyt pitää.

Meillä oli kanssa syymme omaan vihkimiseemme ilman juhlaa. Mutta aloittaja taisi kysyä miten kertoa kahvikutsussa että lahjaksi toivovat rahaa. Minusta ei mitenkään. Jos haluavat tarjota kahvit, niin sitten tarjoavat. Jos haluavat ostaa pöydän, niin ostavat. Miksi nämä kaksi asiaa pitäisi yhdistää?

Tänä kesänä useammissa häissä kulkeneena minulla kiristäisi hermoa saada kahvikutsu jossa kerrotaan että lahjaksi voi tuoda rahaa. Osaisin kyllä itsekin varmaan muistaa pariskuntaa, joten lahjaan viittaaminen edellispäivän siviilivihkimisen takia tuntuisi tökeröltä. Eri asia jos juhlaan on tulossa paljon porukkaa ja pelko siitä, että tarpeetonta tavaraa jää nurkkiin kutsujen seurauksena, on oikeasti aiheellinen.