Hääketjujen innoittamana pieni galluppi omista häistänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan miehen kanssa suunniteltu häitä ensi tai seuraavalle kesälle :)

1. Paljonko oli vieraita?
2. Minkälainen paikka?
3. Kirkko vai maistraatti?
4. Tarjoilut?
5. Ohjelma?
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon?
7. Kuinka paljon häänne maksoi?

Muutakin saa kertoa jos jotain tulee mieleen. Olen ihan häähullu ja tykkään kuulla hääjuttuja. :) Harmi etten ole ollut misään häissä moneen monee vuoteen..

1. Paljonko oli vieraita? n.100
2. Minkälainen paikka? iso taidegalleria
3. Kirkko vai maistraatti? Kirkko
4. Tarjoilut? Pitopalvelulta
5. Ohjelma? Suht vapaa :)
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon? Mitä kaikkea, no eniten astiastoa, sitten pyyhkeitä, pienkodinkoneita, lahjakortteja ja rahaa ehkä pari tonnia.
7. Kuinka paljon häänne maksoi? 12000

1. Paljonko oli vieraita? - ainoastaan todistajat ja lapseni, illalla muutama minun suvustani ja mieheni äiti
2. Minkälainen paikka? -börsin kabinetti
3. Kirkko vai maistraatti?-maistraatti
4. Tarjoilut?- kuohuviinit
5. Ohjelma?-ei ollut
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon?- ei saatu mitään
7. Kuinka paljon häänne maksoi?-100e

Vieraita oli 240. Vihkiminen kirkossa ja juhlat nuorisoseurantalolla. Ohjelmaa oli ja tarjoilua ja rahaakin tuli. ...aikaa vaan on kulunut niin paljen, etten muista noita :)

1. Paljonko oli vieraita? n.100
2. Minkälainen paikka? iso taidegalleria
4. Tarjoilut? Pitopalvelulta
5. Ohjelma? Suht vapaa :)
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon? Mitä kaikkea, no eniten astiastoa, sitten pyyhkeitä, pienkodinkoneita, lahjakortteja ja rahaa ehkä pari tonnia.
7. Kuinka paljon häänne maksoi? 12000

Kuulostaa ihanalta :) Olitteko itse säästäneet noin paljon rahaa häitä varten? Anteeks että kysyin. :)

1. 50
2. Tavallinen nuorisoseurantalo, tosin pieni sellainen
3. Kirkko
4. Tuli pitopalvelulta, oikein hyvät. Ei lihapullia eikä makaronilaatikkoa.
5. Ei juurikaan ohjelmaa, muutama perinteinen juttu vain. Musiikki soi taustalla ja kierreltiin juttelemassa vieraiden kanssa. Yhdessäoloa tutuille ihmisille.
6. Kaikenlaista tavaraa koska oli häälahjalista, matkalahjakortti jolla tehtiin kolme eri reissua ja sopivasti rahaa matkoja varten.
7. 5000-6000e

[QUOTE="vieras";24337511]Ollaan miehen kanssa suunniteltu häitä ensi tai seuraavalle kesälle :)

2. Minkälainen paikka?
4. Tarjoilut?
5. Ohjelma?

Muutakin saa kertoa jos jotain tulee mieleen. Olen ihan häähullu ja tykkään kuulla hääjuttuja. :) Harmi etten ole ollut misään häissä moneen monee vuoteen..[/QUOTE]

Häät ovat vasta kuukauden päästä, mutta suunnitelmissa:

1. Vieraita noin 70
2. Sukutila
3. Kirkko
4. Sukulaiset tekevät koti-/ juhlaruoan
5. Ei varmaan kukaan mitään järjestä, vapaata seurustelua
6. Rahaa tarvitaan, ollaan pitkään oltu yhdessä ja huonekalut alkavat olla aika vanhoja
7. Lautasliinat, kakunkoristeet, ruokatarpeet, lasten vaatteet yms. pientä. Ei montaakaan satasta.

[QUOTE="vieras";24337511]Ollaan miehen kanssa suunniteltu häitä ensi tai seuraavalle kesälle :)

1. Paljonko oli vieraita? 84
2. Minkälainen paikka? eräänlainen ravintola rauhallisella paikalla/ juhlasali
4. Tarjoilut? Lihaa, kalaa, kasviksia + kaikenlaisia lisukkeita. Tarjoilut erinomaiset ja kaikki tuli pitopalvelusta joka juhlasalin yhteydessä

5. Ohjelma? Muutama leikki, orkesteri ja paljon vapaata jutustelua ja tanssia. Puheita muutama
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon? Tavaraa ja rahaa. Rahaa tuli varmaan n. 2000 euroa ( en muista, voi olla, että tuli enemmänkin ) lähisukulaiset antoivat isoja summia
7. Kuinka paljon häänne maksoi? emme koskaan laskeneet lopullista summaa, mutta 5000-6000 euroa on varmaan aika lähellä

Muutakin saa kertoa jos jotain tulee mieleen. Olen ihan häähullu ja tykkään kuulla hääjuttuja. :) Harmi etten ole ollut misään häissä moneen monee vuoteen..[/QUOTE]

Meillä oli oikein mukavat talvihäät joulukuussa. Paljon kynttilöitä, pakkasta ja tunnelma erittäin mukava. Haluttiin pitää häät nimenomaan talvella ja joulukuussa :D

2. Minkälainen paikka?
4. Tarjoilut?
5. Ohjelma?

1. n. 50
2. Lomakeskus, Miehen sukulainen pyöritti sitä paikkaa joten saatiin tämä häälahjana
3. Maistraatti
4. Miehen sukulaiskokki antoi ammattitaitonsa ja aikansa häälahjana
5. Me ei suunniteltu mitään, mutta miehen sisko oli yllätykseksemme suunnitellut jotain
6. Pöytähopeita, yleiskone, kello, leipägrilli, nahkakantinen iso raamattu, kultakeramiikkaa... kaikkea en muistakaan
7. n. 2000mk

50 halusimme pienet intiimit juhlat mutta silti ne paisui siihen 50ihmiseen,
tosin onneksi joukossa oli osa lapsiakin :)

2. Minkälainen paikka?
ala carte ravintola

kirkko

4. Tarjoilut?
Ravintolan puolelta nappasimme 2 eri buffa listaa ja siitä lähdimme muokkaamaan eli oli sitä kalaa kuin lihaakin oli kasvista ym eli kaikille jotain

5. Ohjelma?
Kaaso hoiti sen :D

Lahjaksi saimme vaikka mitä mukavaa :) eräs vieras toi kokonaisen teema astiaston, eräs oli ostanut aivan ihanan pentikin kaitaliina setin, eräs toi kattilan joka myös tarpeellinen kun olimme juuri heittäneet huonoja kippoja kiertoon,
rahaakin tuli ihan kiitettävästi summaa en muista enkä kertoisikaan ;)
Sanottakoot että meillä ei ollut lahjalistaa kuin rahankerjuu viestiäkään, mutta vieraat tiesi että perhe meillä oli jo valmiina :)

Meillä oli sopimus ravintolan kanssa,
he koristelee he tarjoilee he siivoaa jne eli ei tarvinut kuin itse saapua paikalle ja nauttia juhlista ;)
Joten maksoi mutta moni lähipiiristä on yllättynyt positiivisesti että oli niin edullista :)

Vieraita oli parisataa.
Paikka oli meidän oma helluntaiseurakunta
Maistraatissa käytiin viikkoa aiemmin, seurakunnalla oli vain siunaus.
Ei ollut ruokahäitä, mutta kahvin kanssa oli paljon kaikkea, karjalanpiirakoitakin äiti oli tehnyt tosi paljon.

Ohjelmassa oli laulua ja jokunen leikki, ei kumminkaan sellaisia, joissa olisi pakotettu yleisöstä kenet vaan lavalle. Sitten meillä oli siellä bandi soittamassa kahvittelun ajan. Mun veli kertoi musta hassuja juttuja ja esitti kääpiötä ja soitti kitaraa. Se oli tosi hauska, vaikkei tälleen kirjotettuna kuulosta siltä. Sit oli morsiamen ryöstö, jossa oli siskon mies, mun veli ja siskon pieni poika. Se oli hauska, kun helluntaiseurakunnissa usein on kastealtaat, niin ne hyppäsi sieltä altaasta yhtäkkiä pukeutuneena rosvoiksi. Ja kun olen pienikokoinen, niin siskon mies jaksoi hyvin kantaa minut kainalossa pois. (En itse oikein tajunnut mitä tapahtui, kun näistä ohjelmista ei oltu sovittu meidän kanssa, kun olin antanut niiden järjestämisen veljen ja siskon tehtäväksi) Mun miehen piti tehdä jotain tehtäviä ja piirtää minusta kuva (mikä ärsytti, koska siitä tuli ihan kauhea) ja sitten, koska se kuva oli niin kauhea, rosvot antoivat tilalle minun siskon, joka oli topattu tosi paksuksi ja meikattu ihan kamalaksi, koska se oli selvästi kuvan nainen. :D Kuulostaa ihan tyhmältä, mutta oli oikeasti tosi hauska.

En muista paljonko saatiin rahaa, mielestäni ei paljoa, ei silloin ollut semmoinen tapana. Saatiin kaikenlaista lahjaa, silitysrautojakin ainakin 3. :D Meillä ei ollut lahjalistaa, kun en tiennyt mitään semmoisista. Ei se haitannut.

Mä en oikeesti tiedä paljonko maksoi. Silloin oli mummonmarkka-aika ja äiti teki niin paljon itse, mun puvunkin, että päästiin kai aika halvalla.

1. Paljonko oli vieraita? Joku 60-70
2. Minkälainen paikka? Sellanen vanha pappila
3. Kirkko vai maistraatti? kirkko
4. Tarjoilut? Pappilan puolesta eli pitopalvelusysteemit
5. Ohjelma? mikä ohjelma? Ei ollut laulua, ei leikkiä ei mitään. Vain hyvää ruokaa ja seuraa.
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon? Lähinnä taidettiin saada lahjakortteja kun ei mitään tarvittu, rahaa ei saatu paljoakaan eikä niitä lahjakorttejakaan minkään monen sadan euron edestä.
7. Kuinka paljon häänne maksoi? Häät maksoi kaikkinensa (paikka, ruuat, vaatteet, sormukset jne.) suunnilleen 2500€

1. Paljonko oli vieraita? Yksi "vieras"
2. Minkälainen paikka?- Ravintola
3. Kirkko vai maistraatti?- Maistraatti
4. Tarjoilut?- Mitä kukakin tilasi
5. Ohjelma? - Ei ollu ;)
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon? Lahjoja saatiin myöhemmin,kun asia tuli ihmisten tietoon.
7. Kuinka paljon häänne maksoi? Olisko ollut noin 50-70€

1. 22 vierasta.
2. Ravintolan yksityiskabinetti (Töölönrannan Linnunlaulu - voin lämpimästi suositella!)
3. Kirkko.
4. Alkupalojen jälkeen jokaiselle etukäteistiedustelun mukaisesti joko ankkaa tai kalaa, jälkiruokana hääkakku (valkosuklaa-mansikka), juomina hyviä (ja kalliita!!) viinejä.
5. Ei erityistä ohjelmaa, jutustelua ja muutama puhe.
6. Saatiin toivomiamme asioita mm. Pentikiltä ja Marimekolta + rahaa n. 2000 euroa.
7. Itse maksoimme n. 3000 euroa (sisältäen hääpukuni, joka maksoi yli 1000 euroa), vanhemmat maksoivat tarjoilut (n. 1700 euroa). Yhteensä siis n. 4700 euroa.

8. Sormukset teetimme, ja niiden hinnaksi tuli miehen n. 300 euroa ja minun n. 250 euroa.
9. Kahden viikon häämatkalle lähdimme pari kuukautta häiden jälkeen, ja sen hinnaksi tuli n. 4500 euroa, mutta oli kyllä joka sentin arvoinen reissu! :)

Naimisiin mentiin kirkkoherranviraston kappelissa, paikalla oli pappi, minä, mies, meidän lapset ja kaksi todistajaa viraston henkilökunnasta.

Jälkeenpäin mentiin oman perheen kesken syömään pitkän kaavan mukaan. Kotona nukuttiin päikkärit :) Sitten tuli sattumoisin vieraita, käytiin porukalla elokuvissa ja istuttiin iltaa. Oli tosi mukava päivä.

Tarkoitus oli välttää hässäkkää, mutta siitä huolimatta me saatiin jälkeenpäin lahjoja. Hiukan hävetti, onnittelut olisivat riittäneet.

1. Paljonko oli vieraita? n.70
2. Minkälainen paikka? enemmän rento mökkityylinen
3. Kirkko vai maistraatti? kirkko
4. Tarjoilut? pitopalvelulta, todella hyvät
5. Ohjelma? kaaso, BM ja seremoniamestari hoiti kaikki, ei paljoa leikkeä. Enemmän yhdessä oloa ja tanssimista
6. Mitä kaikkea saitte lahjaksi? Jos rahaa, kuinka paljon? rahaa ehkä 500 euroa, lahjana kokonaisia astiastoja, lasitavaraa, kodinkoneita
7. Kuinka paljon häänne maksoi? n. 10 000 euroa

1. Vieraita noin 25.
2. Vanha, romanttinen kesäravintola meren rannassa.
3. Kirkko.
4. 3 menyytä alkupaloineen, sai valita mitä otti. Kakkukaffit päälle.
5. Pieniä puheita ja viulumusiikkia.
6. Taulu, Arabian astioita...
7. Noin 3000 e. kuvauksineen, häämatkaa tähän ei ole laskettu.

Yhteistyössä