h1n1 ja kausi-influenssa rokote samaan ainaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwe

Vieras
Vuosikkaalle taidetaan joutua näin tekemään kun rokotus päivä on sama kummallakin rokotteella. Kullostaa hurjalta. Nyt kävi mietityttää josko jättäisi sen kausi-influenssa rokotteen ottamatta... Onko muita samassa tilanteessa...? Ajatuksia?

mua kans vähä kauhistuttanu tuo ajatus, mutta pakko luotta siihen että tietävät mitä tekevät ja että niiden ottaminen yhtä aikaa on vaaratonta. kuulostaa vaan vähän hurjalle. meidän 2v saa molemmat ensi viikolla. minä sikapiikin samana päivänä

pidemmällä raskaudessa en suosittelis ottamaan kahteen käsivarteen. Meinaan oli riittävän hankalaa nukkua vaan oikeella kyljellä, kun vasemman päällä ei kestäny maata... niin mitä sitten jos ei voi kummallakaan kyljellä olla ja selällä maatessa iskiashermoa kutittaa...

Meillä 2,5 v sai molemmat rokotteet ja oli kolme päivää kuumeessa. Pienemmälle en uskalla ottaa kuin yhden rokotteen kerralla. Saavat neuvolassa laittaa tavallisen influenssarokotteen myöhemmIn!

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
pidemmällä raskaudessa en suosittelis ottamaan kahteen käsivarteen. Meinaan oli riittävän hankalaa nukkua vaan oikeella kyljellä, kun vasemman päällä ei kestäny maata... niin mitä sitten jos ei voi kummallakaan kyljellä olla ja selällä maatessa iskiashermoa kutittaa...

Seisaallaan sitä joutuu vauvan kanssakin nukkumaan, onneks ei ole pitkään kipiä.

Voi ne ottaa samaan aikaan, meidän 2-vuotias sai viime torstaina molemmat, eikä mitään suurempaa haittaa tullut, vähän lämpöä oli eilen illalla, mutta en tiedä johtuiko rokotteista, kun siitä on jo muutama päivä kun sai ne.

No meidän 2,5veelle laittoivat molemmat viime viikon lopulla, eikä tullut mitään. Ainoastaan h1n1-rokotteen pistoskohtaa vähän aristi ja se oli punoittava. That's it. Hyvä vaan että sai molemmat kerralla, ei tarvinnut jonottaa kahdesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No hyvä tietää. Sittenpähän voi pohtia kummasta tulee oireet jos tulee.

Ei sillä ole potilaalle merkitystä. Lääkefirmoja tietty kiinnostaa, kummasta tuli oireet, mutta en mä ala kahteen kertaan jonottamaan, jotta ne sais ilmaiseksi tietoja rokotteidensa sivuvaikutuksista.