H&M paketin hakeminen postista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen vaan

Vieras
Miten muilla jotka hakevat postista paketin kotiin tulleella kirje ilmoituksella, kysytäänkö teiltä henkkarit? Aikaisemmassa postissa ei kysytty sillon kun oli kotiin tullut kirje. Nyt haen paketin kaupassa toimivasta pikku postista ja sielä syynätään hirveen tarkkaa, henkkaria katsotaan siis aika pitkään ja kirjoitetaan vielä loppuosa ylös. Paketin lähettäjän kirjeessä ei ole edes kohtaa mihin loppuosa tarvitsisi kirjoittaa.

Aina pitäisi katsoa paketin kuin paketin noutajan henkilöllisyys. Jos paketin on saanut ilman henkkareita (kuten usein tapahtuu) se on aina virhe siltä, joka paketin luovuttaa.

Mutta taitaa siinä lapussa mikä kassakoneesta tulostuu olla kohta hetulle.. Muistelisin että ainakin Elloksen pakettia Siwasta haettaessa ainakin.

Mutta pointti, eikö ole vain hyvä että tarkistavat tarkkaan?

Jos sattuu uteliaampi naapuri, joka ratsaa postilaatikkosi ja löytää pakettikortin, hänhän voisi hakea pakettisi postista. Sinä et saa pakettiasi, mutta laskun saat, kun lähettäjällä ja postilla on tositteet, joista näkyy, että paketti on lähetetty ja toimitettu perille. Siinähän sitten tappelet postin kanssa, että miksi antoivat pakettisi toiselle papereita kysymättä... Mutta kun posti merkkaa kuittiin sotun loppuosan, heidän vastuunsa asiassa päättyy siihen, tarkistettu on.

Tuntuu vähän hölmöltä, että antavat kuitenkin sen paketin ihan jollekin muulle kuin se on osoitettu. Esim. mun teinit käy usein hakemassa mulle tulleita paketteja, katsovat niiltä henkkarit, mutta kuitenkin heillä nimi eri kuin mulla.

r-kioskilta kun hakee niin eivät kysy henkkareita kun on se postissa tullut paperi ilmoitus. Onkohan tuo jotenkin postikohtainen, että toisessa postissa eivät syynää noin tarkkaa? Paikasta mistä hain paketin on palvelu ollu muutenkin töykeää varsinkin kun olen ihmtellyt miksi niin tarkkaa papereita syynää. Asiakkaana tulee sellanen olo niinkuin oisin jotenkin epäilyttävä. Myyjä oikein otti henkkarit omaan käteen, ei riittänyt oma vilautus.

Onkohan tuo jotenkin postikohtainen, että toisessa postissa eivät syynää noin tarkkaa?

Säännöthän on kaikille samat, mutta toisaalla on pomo herkemmin huutamassa, jos et noudata niitä. Pikkupaikoissa luottamusta on varmaan enemmän ja mahdollisesti on tuttujakin siellä kassan toisella puolen.

Myös jos kerran on tullut sanomista, kun paketti on haksahtanut väärän ihmisen käteen, siinä paikassa varmasti ollaan jatkossa tarkempia.

En tiedä, mikä tuon meidän lähi-Siwan politiikka on, Elloksen yms. pakettien kanssa, kun en itse tarvitse siellä papereita, kun tunnen henkilökunnan. Postissa taas kysytään aina.

Postilaki on muuttunut viime kesänä niin että aina pakettia noudettaessa tulee näyttää henkkarit..eli tottakai kysytään ja niin pitääkin tehdä.

Ja r-kioski ja siwa ei ole sama asia kuin posti, eikös sinne tule paketit matkahuollon kautta? Postilla ja matkahuollolla on molemmilla omat sääntönsä.

No ei siinä totta puhuen henkkareiden vilautus riitäkään, kun loppuosa on otettava ylös. Ja samat säännöt koskee kaikkia paikkoja, tosin jos joku työntekijä ei toimi sääntöjen mukaan niin se on ihan mahdollista... Itse ärrällä olin töissä ja meillä oli posti siinä joten tiedän että tuo ei ole varmasti kenellekkään työntekijälle jäänyt epäselväksi. Ja nimenomaan siksi otetaan loppuosa ylös, että jälkeenpäin voi tarkistaa kuka paketin haki, jos tulee väärinkäyttöjä tai jotain epäselviä tilanteita.

ennen ei kysytty henkkareita jos kävi sillä alkuperäsellä lipukkeella hakemassa.
Sen jälkeen kun tuli se tietovuoto niin sen jälkeen on ruvettu kysymään henkkareita postissa.
Eli jos hyvin tarkkaan syynätään niin syy voi olla siinä

Kuten joku jo tuossa sanoikin, niin se henkkari pitää kysyä ja se kirjoitetaan siihen lappuseen, se on vaan kaikkien parhaaksi, sillä jo joku muu hakee paketin ja se joutuukin vääriin käsiin, niin se on helpompi selvittää kuka sen haki.
Minä itse en tosin ole tainnut kertaakaan henkkareita näyttää, mutta tunnenkin kaikki ne postityöntekijät ja he myös minut :)

Mein lähin posti toimii r-kioskilla. Ihan siis itella postia tarkotan!
Aiemmin ei kysytty henkkareita, tutuiksi kun oltiin jo useamman myyjän kanssa tultu, mut sit kun tuli se joku uus laki/sääntö niin kyl nää tututkin myyjät tarkistaa henkkarit ja kirjottaa sen loppuosan siihen lappuun, kun niin vaan pitää tehdä!
Ja jos ukko hakee miun paketin niin siihenhän pitää tehä se valtakirja ja sit tarkistavat ukon paperit ja kirjaa loppuosan ylös.

Minust se vaan on hyvä juttu! Josus mietin sitä kun ei henkkareita kysy niin miten voi olla varma et ko henkilö on just se kenen sen pitääkin olla ja että paketit menee varmasti oikeeseen paikkaan (jos siis ei ole tuttuja keskenään).

Mein lähin posti toimii r-kioskilla. Ihan siis itella postia tarkotan!
Aiemmin ei kysytty henkkareita, tutuiksi kun oltiin jo useamman myyjän kanssa tultu, mut sit kun tuli se joku uus laki/sääntö niin kyl nää tututkin myyjät tarkistaa henkkarit ja kirjottaa sen loppuosan siihen lappuun, kun niin vaan pitää tehdä!
Ja jos ukko hakee miun paketin niin siihenhän pitää tehä se valtakirja ja sit tarkistavat ukon paperit ja kirjaa loppuosan ylös.

Minust se vaan on hyvä juttu! Josus mietin sitä kun ei henkkareita kysy niin miten voi olla varma et ko henkilö on just se kenen sen pitääkin olla ja että paketit menee varmasti oikeeseen paikkaan (jos siis ei ole tuttuja keskenään).

Paketista ei mitään valtakirjaa tartte kirjoittaa ja se annetaan kelle vaan, kellä se pakettikoodi vaan on, mutta henkilöllisyys tarkistetaan kuitenkin.

Yhteistyössä