Gynen hinnat?

• Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti
Niksu
Kävin ekaa ketaa yksityisellä normaalissa tarkastuksessa ja papassa. Hintaa sille tuli yli 80€ yhteensä ja siitä jo vähennetty kelan korvaukset. Papan osuus siitä oli tasan 35. Onko yksityiset oikeesti noin kalliita!?! Kaiken lisäksi lääkäri oli tosi jäykkä, eikä kokemus ollut mitenkään miellyttävä.

Niina
Niin se menee yksityisillä gynekologeilla. Itsekin menen parin viikon päästä pelkän papan ottoon ja hintaa sille tulossa n. 30e. Gynellä kävin viime viikolla ja noin puolesta tunnista veloitti hieman vajaa 50e.

Mitenköhän eri hoidot siellä maksaa?

Minä
Kävin ekaa kertaa gynellä ja tietenkin yksityisellä.. Pieni tyttö oli lentää selälleen, maksettavaksi tuli yhteensä 170e kun kaikki testit otettiin.. Eikä vaiva edes parantunut..
Naislääkäri vielä hieman vitsaili kun kerroin että olin vain kerran harrastanut seksiä elämäni aikana, olin 17v silloin.. Ei jäänyt hyvämaku suuhun..

Anna
Kuopiossa minulla 20-25min aika gynekologilla hieman vajaa 40e.

Myöhemmin papa muutaman sentin alle 30e.

Seuraavana vuorossa ilmeisesti jäädytyshoito, jonka hinnasta ei tietoa. Kenelläkään antaa osviittaa siitä?

Siiri
Maksoin eilen 130 € (+ 9,50 "toimistomaksua") puolen tunnin lääkäriajasta. Ei oo mikään halpa lääkäri, mutta kun on ainoa, joka osaa hoitaa mun ongelmia (vulvodynia ja muut siihen liittyvät vaivat).

Köyhä mä oon
Katselin Oulun erän yksityisen gynen hintoja netissä. Haaveissani olisi päästä KUNNON tutkimukseen, lääkärille joka tietäisi enemmän kuin minä...olisi siis luotettava.
Olen ollut murrosiästä asti oikea hormoonihiiri, kaikenlaista kummaa on tullut naisen elämässäni vastaan.
Lääkärin normaali tutkimus, papa ja ultra, toimistomaksu ja käyntimaksu 225 euroa !!!
Terveyskeskus lääkärin kautta ei kuulemma lähetettä saa naistentautien polille sairaalaan, koska terveyskeskuksessakin voidaan tehdä gynekologinen tutkimus.
Niinpä, mutta se nyt on lähinnä vain painelua ja käsipäivää näkemiin. En usko että tavallinen terveyskeskuslääkäri ymmärtää ja hallitsee kovin laajasti näitä juttuja.
Kummallisia vaivoja tuntuu olevan, mutta pätkätyöläisenä en ikinä saa yli 200 euroa ylimääräistä kasaan että pääsisin oikealle kunnon gynekokogille ; (

Tiituli
Viime vuonna kävin terveyskeskuksen kautta terveyskeskuksessa yksityisvastaanottoa pitäneellä gynellä. Vastaanottomaksu oli 40€, en muista, oliko terveyskeskusmaksua, mutta jos oli, niin se oli 11€. Papasta ei tarvinnut erikseen maksaa.

Tänään kävin yksityisellä (koska viime vuotisen kaltainen toiminta on paikkakunnallamme loppunut) lähikaupungissa, erikoislääkärin vastaanottomaksu oli 57€ (enint. 20 min käynti) ja poliklinikkamaksu 9,50€. Kävin samalla verikokeessa, josta tarkistetaan maksa-arvot pillereiden käytön takia, ja se maksoi 21,20€. Lääkärikeskus vähensi noista suoraan KELA:n osuuden, eli loppusummaksi jäi 74,83€ tälle "vuosihuollolle". -Itse saan rahat takaisin työpaikan sairauskassasta, joten kustannus ei haittaa. Muissa tutkimuksissa (ultra tms.) en ole koskaan käynyt.

Tämän jälkimmäisen gynen tarkastus oli mielestäni tarkempi, ekaa kertaa elämässäni multa (vihdoin!) tarkastettiin myös rinnat. Hämmennystä hiukan herätti peräsuolen kautta tehty sisätarkastus, jossa ilmeisesti tarkisti lantion takaosaa, tätä minulle ei koskaan aiemmin ole myöskään tehty. Onko muilla kokemusta, onko yleistä? Lääkäri oli nainen, btw. (Ettei tule turhia seksistisiä spekulaatioita.)

Meikämaija
No ei todellakaan ollut mitään seksististä! Sinulla oli vain erikoislääkäri, joka teki työnsä hyvin ja sillä tarkkuudella, kuin pitääkin. Ihan sama, oliko mies vain nainen, mutta hyvä lääkäri hän oli.

Tiituli
Ei minustakaan ollut seksististä, vaan asiantunteva lääkäri, joka teki työnsä perusteellisesti ja hyvin. -Joskus näille palstoille vaan eksyy sellaisia ihmisiä, jotka helposti vääntävät tuollaisestakin asiasta jotain pervoa, ja sitä en toivo.

Yhteistyössä