gynekologilta apua raskautumiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olen menossa maanantaina gynekologille. Lasta on yritetty nyt kolme vuotta tuloksetta. Mitään tutkimuksia ei ole vielä tehty.
Onko gynekologilta mahdollista saada heti reseptiä lääkkeisiin, jotka mahdollisesti auttaisivat raskautumiseen tms?
Kuinka monia on auttanut pelkästään gynellä käynti? Ettei ole siis tarvinnut lähteä sen tarkempiin tutkimuksiin ja hoitoihin?
Oon pihalla kun lumiukko. Kaipaan vastauksia ja kokemuksia. :D Kiitos!

Yleensä kyllä tutkitaan ensin ja sitten vasta tarvittaessa lääkettä. Täytyy tietää mitä lääkitä ennen kuin lääkitään ;) Esimerkiksi Clomifenia syödään jos munasolun irtoamisessa on ongelmia, mutta sitä on turha syödä jos putket on tukossa tai siittöt ovat kelvotomia. Perustutkimuksiin kuuluvat esim. naisen hormonikokeet, tulehdusnäytteet, ultraäänitutkimus, yms ja miehen siittiöt tutkitaan myös alkuvaiheessa (spermanäytteen anto miehellä edessä siis). Naista on turha tutkia ja hoitaa yksistään, koska ihan yhtä yleistä on miehestä johtuva syy.

Kiitti vinkistä. En taida pystyä sinne alottamaan keskustelua kun en ole rekistöröitynyt käyttäjä. Nyt ei kerkiä tekemään tunnusta. Täytyy myöhemmin yrittää, jos tähän ei vastauksia tule.

[QUOTE="aapee";28455302]Kiitoksia vastauksista. Toivottavasti nyt saatais se pikkunen aluilleen ilman pitkiä hoitoja kun vuosi tolkulla on jo odotettu. :([/QUOTE]

Tsemppiä teille! Joskus syy voi olla hyvinkin yksinkertainen ja hoituu ilman sen pidempiä hoitoja (mutta kuitenkaan ilman lääketieteen apua on vaikea tulla raskaaksi). Mutta joskus taas vaaditaan rankempia hoitoja :( Mutta tosiaan tutkimatta ei voi apua saada, kun ei tiedä missä syy piilee.

älä menetä toivoasi, mitä ikinä tuleekin. minulla lähti perustutkimuksista, laproskopiaan siellä poltettiin endometrioosia, tuomio ei norm raskauteen mahdollisuutta.keinohedelmöityshoitoon. hoitojen piti alkaa, olinkin normaalisti raskautunut 33 vuotias.

Yhteistyössä