Gynekologi, Helsinki? Mehiläinen?

  • Viestiketjun aloittaja tuutilullaa*
  • Ensimmäinen viesti
Harmi
Olettehan tarkkoja lääkäriasemien laskutuksessa, tarkastakaa kuitit ennenkuin annatte kassalla, ottakaa vaikka kuvat kännykällä (itse kiireisenä en älynnyt). Tämän jälkeen pyytäkää myös kopiot samantien mukaanne.
Femedasta ei saa jälkikäteen kaikkia lääkärin antamia laskuja, useasta pyynnöstä huolimatta. Selityksiä piisaa. Epäilen laskutusvirhettä ja näin kolmanen paperin "häviäminen" tukee ihmetystäni.
Edellisellä käyntikerralla oli toimistohenkilön käytös myös asiatonta ja jälkikäteen mietinkin että silloinkin laskussa saattoi olla virhe laskutusvähennyksissä, mut asiaton räksytys hämmensi ajatukseni ja mieleni.
Tällä kertaa lääkärikin otti "enintään 30min" ajasta, vaikka olin sisällä n. 15 min. Lääkäri siis laskutti reilusti myöhässä olemisestaan potilaalta, eikä asian mukaisesti "enintään 20 min" ajasta.
Mehiläisen toiminta on myös "asiatonta / rahastusta", joten lääkäriasemana en kyseistä käytä.
Jos, jollain on tiedossa hyvä, asianmukainen lääkäriasema, suosituksia otetaan vastaan.
Yksittäiset hyvät ammatilleen omistautuneiden lääkärien nimetkin jakoon. Sen verran hurja viidakko on tämä ala. Sairaana oleva potilas varsinkin tarvitsee lääkärin joka pyyteettömästi työskentelee potilaan parhaaksi.
 
vierailija
Minä käyn aina Päivi Ovaskaisella Ympyrätalossa. Mielestäni Päivi on ihan huippu! Tilanne on aika vaivaannuttava, joten Päivi saa tilanteen rentoutuneeksi pienellä vitsailullaan. Mielestäni se jos mikä on ammattitaitoa. Tietysti kaikki eivät tajua huumoria, mutta se on sitten heidän ongelmansa. Hölynpölyä että olisi jotain pervoilua! Löysi minulta patit rinnasta ja pisti heti tutkimuksiin, kiitos! Olen suositellut kaikille tutuille Päiviä. Hänelle voi soittaa jos tulee jotain kysyttävää ja kuuntelee aina mitä minulla on sanottavaa. Ehkä harmaahiirulaisten ei kannata sinne mennä jos eivät huumoria siedä tai osaa avata suutansa. Hyvä Päivi!
 
Viimeksi muokattu:
Väiski
Samaa mieltä. Päivi Ovaskainen on rento ja sai minutkin rentoutumaan leppoisilla jutuillaan, vaikken itse olekaan mikään kovin sosiaalinen tyyppi. Vastasi perusteellisesti esittämiini kysymyksiin.
Samaa mieltä, erittäin hyvä kokemus pitkän, vuosien, etsimisen jälkeen. Päivi Ovaskaisen vastaanotolla tulen ehdottomasti käymään jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Maarit Mentulaa voi suositella: asiallinen, kuunteleva, helläkätinen. Olettaisi että yliopistosairaalayhteys ja aktiivinen tutkimustoiminta pitävät tiedot ja taidot ikäänkuin vähän väistämättä ajantasalla.
 
vierailija
Lääkäri E.T., en voi suositella. Kovakourainen ja tyly. Jouduin käymään hänen vastaanotollaan synnytyspelon takia pari vuotta sitten Kätilöopistolla. Ottaa vastaan myös Mehiläisessä. Sai aikaan vain synnytyspelon pahenemisen.
 
vierailija
Minulla on kokemusta samasta henkilöstä. Kun menin viimeisilläni neuvottelemaan kättärillä synnytystavasta, vastassa oli Eija Tuutti. Toivoin sektiota, koska olin ensikertalainen ja vauvani oli todella iso ja istui tukevasti perätilassa. Tämä lääkäri sanoi kiertelemättä että "ei tule kuuloonkaan". Vauva käännetään päältä päin ja sitten synnytän normaalisti! Piste. Kun kysyin kääntämisen riskeistä, hän ei suostunut keskustelemaan niistä. Lähdin itkien kätilöopistolta ja varasin ajan naistenklinikalle, jossa sektiota pidettiin itsestäänselvänä. Siitä ei tarvinnut edes neuvotella!!
Naistenklinikalla minulle syntyikin sitten sektiolla ihana, terve tyttölapsi. :)
Eija Tuutti on pahin kokemus lääkäristä, jonka olen ikinä kohdannut. Kävin vastaanotolla kivun takia. Hän vastaili huolimattomasti ja pyysi kesken kaiken lastaan tallentamaan jonkun TV-ohjelman. Ongelmani oli synnytyksen jälkeinen kipu. Hänen diagnoosinsa kuului näin: miksi sä et kostu, kiihotutko sä? Kysymys oli kuin isku vasten kasvoja ja tilanne hyvin traumatisoiva. Seuraava lääkäri löysi kiville selvän fysiologisen syyn, joka oli helposti hoidettavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tyytyväinen
Olen hiljattain käynyt kovin täällä parjatulla Hanna Lintu /mehiläinen vastaanotolla. Vähän varauksella menin tätä palstaa lukeneena. Vastassa oli oikein lempeä, kunnioittavasti kohtaava ja ennenkaikkea todella ammattitaitoinen lääkäri. Eikä ollut ronskit otteet sisätutkimuksessakaan. Jatkossakin aion käydä hänen vastaanotollaan. Vahva suositus minulta. T. kolmekymppinen
 
vierailija
Kamalia kokemuksia! :(

Mulla on onneksi aivan ihana gynekologi, olen käynyt hänen vastaanotollaan jo melkein 15 vuotta. Tosin tämä ei ole Helsingissä. Siellä asuessani oli kyllä yksi vähän epämiellyttävä miesgynis.
 

Yhteistyössä