Gretan uusi manifesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos samaa saarnaa paasaisi normaali ja tavis 16v tyttö, se ei ketään kiinnostaisi. Laitettiin sitten asialle isolla rahalla hieman "vajaa" tyttö, niin saadaan kyllä julkisuutta. Oksettavaa touhua :sick::censored:(n)

"Korporaatiot operoivat mediaa. Ne päättävät, mitä lehdissä ja kirjoissa lukee. Ne päättävät siitä, mitä ohjelmia ruudusta näet. Ne päättävät, keitä haastatellaan ja keitä ei. Ne päättävät siitä, mikä on totta. Todellisuudenhallinta on lähes täydellistä. Ja ne ovat taitavia. Ne tuntevat ihmismielen empatialle herkät kohdat ja käyttävät niitä surutta hyväkseen."

Näinhän se on.
Ja, aika vanhanaikaista ja naivia pitää maailmanjärjestystä enää salaliittoteoriana.

• Tykkää
Reactions: Echo
Tyttö on ihana ja luonnosta tulee pitää huolta.

Vanhemmat ovat vastuussa, annetaan lasten olla lapsia ja saada terve kasvu ja kehitys, myös Gretan tulisi saada nämä! Ei lapsia saa käyttää kilpinä tai muuten hyväkseen, esim. taloudellisesti ja kuten Gretan tapauksessa!

Tämän takia en kannata millään lailla ”Gretan toimia”.

Toivoisin, että luontoaktivistit (AIKUISET) keskittyisivät Intiaan ja Kiinaan jne.
Ja MERIIN! Happi tulee meristä ja se on täynnä muun muassa muovia!

Kyllä me Euroopassa (ETENKIN SUOMESSA) ollaan hienosti jyvällä miten toimitaan, mutta äärimmäisyyksiin ei pidä mennä, eikä pidä tehdä typeriä päätöksiä, mikä siirtää ongelmat niihin maihin missä niitä ei nytkään hoideta!

Sinällään muuten sääli, että loppupeleissä (tyhmät) ihmiset muistavat ilmastonmuutosvastaisuuskamppailusta vain kyseisen nuoren neidin ja hänen "häviönsä" ja sillä sekin sit on kuitattu. Sit voi taas kuluttaa mielin määrin.

Jokainen tällainen teko ehkä tullee vaikuttamaan eri valtioiden politiikan tekoon, eli ei missään nimessä ollut turha teko.

Näin itse kuvittelen
Mua häiritsee niin paljon kuin näin noita videoita. Alkoi tehdä suorastaan pahaa. Gretan neurobiologinen keskushermoston kehityshäiriö näkyy, ja hänen sosiaaliset taidot ovat ihan eri luokkaa kuin normaali lapsilla. Sosiaaliset tilanteet todella väsyttävät häntä!

En hyväksy lasten hyväksikäyttöä - kehityshäiriöinen ei edes kykene kertomaan mikä hänelle on parasta koska pakkomielteet, maneerit jne.

Mun mielestä tuo koko sirkus taustajoukkoineen ja agendoineen on erittäin julma!

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mua häiritsee niin paljon kuin näin noita videoita. Alkoi tehdä suorastaan pahaa. Gretan neurobiologinen keskushermoston kehityshäiriö näkyy, ja hänen sosiaaliset taidot ovat ihan eri luokkaa kuin normaali lapsilla. Sosiaaliset tilanteet todella väsyttävät häntä!

En hyväksy lasten hyväksikäyttöä - kehityshäiriöinen ei edes kykene kertomaan mikä hänelle on parasta koska pakkomielteet, maneerit jne.

Mun mielestä tuo koko sirkus taustajoukkoineen ja agendoineen on erittäin julma!
Gretalla on oma tahto ja jos näin on niin eikö hän saa tehdä mitä haluaa?
Kuka saa valita ihmiset jotka saa puhua?

Gretalla on oma tahto ja jos näin on niin eikö hän saa tehdä mitä haluaa?
Kuka saa valita ihmiset jotka saa puhua?
Greta on tuote. Oikeastaan on ihan sama mitä hän haluaa.

En tiedä kuka saa valita - kerro sinä.

Minä en ainakaan kannata mitään mikä on minusta väärin.

Lispetti on ihana nainen :love: Jos lispetti ois sinkku, rakastuisin häneen.

Niinpä, reeta on vain tuote, puhuva pää. Vähän vinksahtanut. Siksi kiinnostava. Vaan huomio menee siihen, että onko reeta järjissään, ei ilmastomuutokseen.

Koko touhu on aivan vitsi, mutta joku sillä nyt taas rikastuu.

Lispetti on ihana nainen :love: Jos lispetti ois sinkku, rakastuisin häneen.

Niinpä, reeta on vain tuote, puhuva pää. Vähän vinksahtanut. Siksi kiinnostava. Vaan huomio menee siihen, että onko reeta järjissään, ei ilmastomuutokseen.

Koko touhu on aivan vitsi, mutta joku sillä nyt taas rikastuu.
MITÄ! Lispettikö ei muka ole sinkku!
Turhaanko olen yrittänyt leperrellä?
Ei tule mittään, mie lähen poies!

Minä tiedän kuka saa valita - kaikki
Greta, minä, sinä ja kaikki muutkin
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lasta saa käyttää hyväksi poliittisiin agendoihin!
Toivottavasti lastensuojelu katsoo, että Gretalla on kaikki hyvin. Ilmoitus on tehty jo, jokunen päivä sitten? Huolestuneita ihmisiä tuntuu olevan paljon!

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lasta saa käyttää hyväksi poliittisiin agendoihin!
Toivottavasti lastensuojelu katsoo, että Gretalla on kaikki hyvin. Ilmoitus on tehty jo, jokunen päivä sitten? Huolestuneita ihmisiä tuntuu olevan paljon!

Tässä yhden ihmisen (Sanna Paasikivi) näkemys Gretan tilanteesta:

Tapaus Greta. Juu ei. Pahoittelen, mutta ei mene läpi. Syy on ehkä siinä, että olen liki 30 vuotta elänyt erityislasten maailmassa ja nykyään tapaan monenlaisia erityisnuoria ja -aikuisia työni puolesta monta kertaa viikossa. Vaikkei diagnoosia tiedäkään (Gretan kohdalla se on ollut pitkään julkinen), oppii tällä kokemuksella ja erityislasten äiti-ihmisen arkijärjellä havaitsemaan pelkästään paljaalla silmällä, minkä suuntaisesta erityisominaisuudesta tai vammasta on karkeasti ottaen kyse ja myös sen, milloin henkilö voi hyvin, on iloinen ja oloonsa tyytyväinen ja milloin ahdistunut. Greta on ahdistunut. Muttei ilmastonmuutoksesta.

Uskon tosin, että alunperin Greta innostui ilmastonmuutosaiheesta. Vaihtoehtoisesti hän olisi voinut innostua myös pandoista, jääkarhuista, tyttöjen koulutuksesta Afrikassa, lapsisotilaista, Kalkutan katulapsista, you name it. Se nyt sattui olemaan ilmastonmuutos, koska sitä koskevaa uutisointia Greta näki paljon. Ja silloin, rakkaus syttyi.

Asperger-henkilö ei niinkään kiinny ihmisiin (aivan läheisiään lukuunottamatta) mutta asioihin hän kiintyy ja solmii niihin jopa intohimoisen suhteen. Suhteesta muodostuu helposti suorastaan päähänpiinttymä ja hankala jumiutuma. Tavallaan se on hienoa, sillä henkilö antautuu rakastamalleen aiheelle kokonaan ja hankkii valtavat määrät tietoja asiasta. Siltä osin hän on äärimmäisen älykäs ja tehokas. Toisaalta hän ei kykene irtautumaan rakkauden kohteestaan normaalilla tavalla ja lopulta rakkaus alkaa kampittaa häntä. Kun asperger- tai muun autismikirjon lasta kasvattaa, on tärkeää opettaa lasta joustamaan ja ymmärtämään, ettei hullaantumisen kohteisiin saa sitoutua liiaksi.

Gretan eilinen esiintyminen New Yorkin ilmastokokouksessa oli itselleni ikävää katsottavaa. Greta nykii jo hartioitaan lievästi, samoin hiukan kasvojaankiin, on palavasti ja itkuisesti läsnä, mutta katseellaan pois. Viimeistään tässä kohdassa Greta on irroitettava ilmastonmuutoksesta tai se syö hänet. Valmiiksi rikkaat mutta rahanahneet ja julkisuudenkipeät vanhemmat uhraavat nyt Gretan psyykeen ja tekevät lapsestaan ilmastonmuutosuskonnon marttyyrin.

Miten te maailman päättäjät kehtaatte katsella tällaista lapsen kaltoinkohtelua?

https://www.facebook.com/sanna.paasikivi.7/posts/2657031737693033

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä