Greippimehu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hannah

Vieras
Heippa! Joskus olen kuullut, että greippimehulla olisi jotain vaikutusta raskautumisen onnistumiseen... Ovatko huhut totta? Mikä vaikutus greipillä on raskautumiseen?

Ei ole vaikutusta raskautumiseen. Muutenkaan mitään tieteellistä näyttöä greippimehun hyvistä vaikutuksista ei ole.
Periaatteessa se mahdollinen vaikutus perustuisi lisääntyneeseen liman määrään oviksen aikana, jolloin ovis on helpommin tunnistettavissa.
Greippimehua voi hyvin kokeilla, mutta kannattaa muistaa, että greippimehun happamuus ei ole parasta hampaille.

Ovulaation tunnistamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä ,eikä se raskaaksikaan auta tulemaan.
Greippi voi joillakin vaikuttaa limakalvon kasvuun ,eli jos se on liian ohut siihen ei pysty kiinnittymään. Tässä mielessä siitä siis tavallaan on apua raskaaksi tulemiseen ,vaikka mitään tieteellistä näyttöä ei olekkaan.

Muistaa pitää myös se ,että greippi/mehu voi olla vaarallinen yhdistelmä tiettyjen lääkkeiden kanssa käytettynä ,se voi moninkertaistaa lääkkeiden vaikutuksen ja lääkepitoisuuden veressä. Näitä lääkkeitä ovat tietyt verenpainelääkkeet ,psyykelääkkeet ,sydänlääkkeet ja kilpirauhaslääkkeet. Kannattaa tarkistaa apteekista sopivuus jos jotain näistä lääkkeistä on käytössä.

Hampaiden kanssa en panikoisi ,mikä tahansa mehu on huonoksi hampaille...hyvä hampaiden pesu poistaa tämänkin ongelman.

Oma kokemukseni greippimehusta ,ekan inseminaation aikaan join mehua ja plussasin tuosta kierrosta ,tämä raskaus meni kesken. Toisella kertaa en mehua juonut ,en myöskään tullut raskaaksi. Nyt on menossa piina-aika kolmennesta inssistä ja mehu taas käytössä...saa nähdä kuinka käy.
En väitä, että mehulla olisi tässä jotain arpaa tai osuutta asiaan ,mutta näin mulle on tapahtunut. Jokainenahan saa uskoa mitä haluaa ja mihin haluaa.

Plussaonnea kaikille mehulla tai ilman.

Hei! Kiitos ohjeista. Täällä nimittäin ruvetaan olemaan aika epätoivoisia kun ei vauvaa kuulu. Kaikki temput kokeillaan ennen varsinaisia hoitoja...

Mikä kp olette aloittaneet greippimehun?

Mä join greippimehua pari lasillista päivässä kp n. 1-17 ja plussa tuli siitä kierrosta. Saattoi olla sattumaa tai sitten ei ;) Ei siitä ainakaan haittaa ole, vitamiineja ainakin saa...

Happaman mehun jälkeen ei saa pestä hampaita. Happo pehmitää kiillettä ja harja naarmuttaa kiillettä pahasti jos harjaa hampaat heti perään. Hampaille parhaaksi olisi juoda mehun päälle vettä tai maitoa, joka neutraloi suun happamuuden.

Kiva kun on muitakin jotka kokeilee jos minkälaista poppakonstia. Montaa kikkaa jo koittaneena aattelin kokeilla greippimehua minäkin. Aloitin vasta kp kolmosella ja juon kolmasti sen kaks desiä. Ei oo vaikeetakaan, ainut hankaluus on mehun raahaaminen kaupasta ;o)

Hellurei!

Täällä kp15/29 menossa ja greippimehua on tullut litkittyä kaksi lasillista päivässä kp5 lähtien. Vielä en ole huomannut vaikutusta, odottelen vielä ovista. Kertokaapa muut mehuilijat vaikutuksista? Jospa joku tämän poppaskonstin kokeilijoista jopa raskautuisi?

Onko kenelläkään oikeasti ollut lapsen hankinnassa ongelmana munasolun kiinnittyminen (liian ohuet limakalvot)? Ja oletteko kokeilleet siihen avuksi greippimehua? Onko ollut apua?

Hei! Enpä tiedä mikä olisi paras määrä greippimehua päivässä, mutta itse olen juonut sen kaksi lasillista. Juon Ryb&Deckersin mehua, siinä kun on hedelmäliha mukana (en tiedä olisiko jotenkin parempi vaikutus)...

itse join noin kaksi-kolme lasia per päivä kierron alusta ovikseen asti... kp12 ultrassa limis oli vaan 6mm paksu, kaks päivää sen jälkeen oli 12mm, hoitsu oikein yllättyi! limoja tuli enemmän jo alkukierrossakin, mut sit oviksen aikaan ihan normaali määrä...
join ite ""tuoretta"" ei siis tiivistettä. taitaa olla ihan psykologista koko juttu, mutta foolihappoahan siitä saa, sekä muita tarpeellisia vitamiineja, sekä tietty on aina hyvä olla jotain ""extraa"" ylläpitämässä positiivista mieltä!

nyt jännäilen josko olis tepsinyt :)

Yhteistyössä