Greippimehu

Kyllä minä join ainenkin kun yritettiin raskautta, sen pitisi kiertoa kuulemma lyhentää, mutta ei mulla ainenkaan lyhentänyt (Kiero 36päivää). En tiedä olko siintä mitään hyötyä, mutta kun makuun tottui siihen tuli hirveä himo.
 
Minäkin sitä oon litkiny kun jossain puhuttiin, että vaikuttais positiivisesti kohdunlimakalvoon. Tiedä sit mitä huuhaata tai ei, kokeilussa kuitenki :LOL:
En tiedä johtuuko tuosta mehusta vai lääkken vaihdosta ja kierron 'pakollisesta' pidentämisestä, että tässä kierrossa vuoto on todella vähäistä, melkeenpä olematonta.
 
Jos mitään muuta en omasta yli neljän vuoden turhasta odotuksesta ja sitä seuranneesta luomuheppulista (RV 37) ole oppinut niin ainakin sen, että raskaaksi tuleminen on kiehtova yhdistelmä tilannetekijöitä ja mielen sisäisiä liikkeitä. Minä vapautin "mielikapasiteettia" pakonomaisesta raskaaksi tulosta väitöskirjan tutkimussuunnitelman avulla, ja jos joku kokee "greippimehun" samanlaiseksi oljenkorreksi niin ei muuta kuin mehua massuun!

Lapsettomuus ja tyhjän sylin tuska on niin kokonaisvaltainen paha olo, että sitä helpottaa mielellään joidenkin mielestä "huuhaakonsteilla" (kun ei puhuta terveydelle vaarallisista asioista - maalaisjärjelle eronteko luonnistunee). Ja samanlaisia ihmisiä sitä kai ollaan, oli sitten "perusyrittäjä" tai lapsettomuuden "sädekehässä" paistatteleva.

Onnittelut kaikille "urbaanilegendoja" kokeilleille ja niiden kautta raskaaksi tulleille ja tuleville :hug:
 
Siitä tuo greippimehunlitkimisvinkki on varmaan näille palstoille tullut, että greippi sisältää paljon foolihappoa, jota suositellaan raskautumista yrittäville ja alkuvaiheessa raskaana oleville.

Itse en kauhean kummallisiin huuhaajuttuihin ole jaksanut tämän taipaleen aikana uskoa, mutta vajaan puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen päätin hakea luontaistuotekaupasta foolihappotabletit. Ajattelin, ettei niistä haittaakaan voi olla, koska ihminen muutenkin sitä ainetta tarvitsee. Myöhemmin asiaa googletellessani selvisi, että joissain maissa foolihappoa tosiaan suositellaan aloitettavaksi jo raskautumisen yritysvaiheessa, joten totesin, että eivät kai sitä aivan mielivaltaisesti naisille suosittele.

Ensimmäinen puolitoista vuotta oli kulunut ilman plussan plussaa. Ei edes haaleaa viivaa saanut tikkuun ikinä taiottua. Viimeisen puolen vuoden aikana olen kokenut yhden keskenmenon rv 12 ja kahden kierron päästä kaavinnasta testi näytti jälleen plussaa. Nyt on menossa rv 11 ja np-ultran ruudun näkeminen pelottaa taas kovasti. En osaa sanoa, mikä yhteys tuolla foolihappolisällä voisi olla tähän kaikkeen enkä todellakaan halua mainostaa sitä minään lapsettomuuden ratkaisijana, mutta kyllähän se tällaisen järki-ihmisenkin on hieman saanut miettimään, josko se aine olisi jotenkin limakalvojani ja limantuotantoa parantanut. En ainakaan kadu kokeilua, vaikka eniten uskonkin, että meille on lopulta suotu vaan vähän onneakin matkaan...

Meillä päin muuten myös neuvolantäti kysyi heti aikaa varatessa foolihapon käytöstä ja olisi kehottanut aloittamaan ja jatkamaan rv 12 asti, jos en olisi jo valmiiksi syönyt valmistetta.

Plussatuulia kaikille, greippimehulla tai ilman!

 
Kiitos tarkennuksesta ja lisäinfosta! Tuon solunjakautumisen tueksi tosiaan sitä tällä hetkellä syön. Saisi varmaan olla melkoinen ruokavalio, että saisi pilleriä vastaavan määrän syömällä. Ja kiva tietää, että pillerimuoto on muutenkin sopiva.

Mistähän olin lukenut, että sillä foolihapolla olisi ollut ovulaation aikana jotakin vaikutusta limoihinkin ja jotenkin auttanut siittiöiden etenemisessä... Voi tosiaan mennä sinne huuhaapuolelle:) Ainakin selvän eron huomasi valkovuodon määrässä pillereitten aloittamisen jälkeen, mutta tuohan saattoi tulla vain kaupanpäälliäisiksi:)
 
Greippi sisältää myös estrogeenia ja on tutkittu, että iäkkäillä runsas greipin syönti saattaa lisät rintasyövän riskiä.

Felicitas-klinkan Kurunmäki on kommentoinut greippimehua seuraavasti: Greippimehun parantavasta vaikutuksesta ei ole tieteellistä näyttöä, mutta happamana hedelmänä sillä voisi kuvitella olevan emättimen happamuutta palauttava vaikutus. Tällöin ei ole väliä, mitten ja minkälaisen greipin nauttii.
 

Yhteistyössä