Greippimehu ja hedelmöittyminen + kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Electra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Electra

Jäsen
22.12.2008
228
0
16
Tietääkö joku, miten greippimehu voisi vaikuttaa hedelmöittymisen onnistumiseen tai epäonnistumiseen? Toiset sanovat, että siitä on hyötyä, toiset haittaa, mutta mistä siinä on kysymys?

Mä oon kuullut niin, että greippimehu auttaa saamaan kohdun seinät jotenkin "limaisemmiksi" että munasolun olis helpompi kiinnittyä siihen. Ja vissiinki vaikuttaa myös jotenkin positiivisesti ovulaatioon?

Mä aikanaan esikoista yrittäessä join yhen kierron verran greippimehua, mutta siinä kierrossa ei tärpännyt.

Juuri näin kuten mmiilia kertoi, eli
- runsastuttaa ovislimoja --> limat auttaa simppoja löytämään kohteensa
- edesauttaa kohdun limakalvoa että hedelmöittyneen munasolun on siihen helpompi kiinnittyä ja sitä ennen greippi runsauttaa limoja ja se lima edesauttaa että hedelmöittynyt munasolu pääsee vaivatta kulkemaan matkan munanjohtimesta kohtuun.

Näin minä olen asian ymmärtänyt. Joskus huvikseen olen lueskellut erilaisia listoja raskautumisvinkeistä ja greippi mainitaan aina listan alkupäässä että en usko että siitä haittaa on missään vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja SantaMaria:
Joo paitsi että joillakin, kuten mulla, se vaikuttaa päinvastoin eli kaikki limat häviää.

Monesti on niin, että toisille jostain on apua, toisille ei. Siksi tällaiset asiat tuntuvat joskus "uskon asioilta", mutta epätoivoissaan sitä haluaisi kokeilla kaikkea. Voisikohan olla kyse määrästä, jota käyttää ja siitä, syökö oikeita greippeja vai juoko tuoremehua? Miten sinä toimit?

Tein haun greippimehu-sanalla, ja asiasta on näemmä käyty yksi jos toinenkin keskustelu. ;)

Itsellä yk 2, yk1:ssä join muutaman päivän greippimehua, enkä ihmeemmin mitään huomannut. Nyt aloitin mehuttelun jo kierron 1.päivänä, ja limat bongasin tosi vahvana nyt kp14, eli kaikesta päätellen greippimehu jotenkin vaikuttaa. =)

Mä ainakin uskon greippimehuun. 6 kuukautta tuloksetonta yrittämistä takana. Sitten luin tältä palstalta greippimeusta ja päätin kokeilla. Lasillinen joka ilta mehua ja heti 7:stä kierrosta pamahdin raskaaksi.

Sattumaa tai ei, mutta tuskin mehun juonnista ainakaan haittaa on.

Ei ole vielä ollut suotuisaa vaikutusta, mutta jatkan sitkeästi mehun juontia.

Mulla on greippimehuaikana kuukautiset kestäneet tavallista pidempään. Yleensä viimeiset tiputtelut tulee 5. päivänä, nykyään kestää ainakin viikon. Voisiko johtua g-mehusta? Jos greippi tekee limakalvon paksummaksi, voisiko kuukautiset sitten kestää pidempään, kun pois tulevaa tavaraa enemmän?

Yhteistyössä