Greipillä raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "greippi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"greippi"

Vieras
Olen siis nyt lukenut paljon täältä netistä monilta keskustelupalstoilta kuinka greippi tai greippimehu edesauttaa raskautumista, jos ei ole vielä tärpännyt.

Ite olen nuori terve nainen, joka on yrittänyt lasta miehensä kanssa jo 1v 3kk. Tänään kävin sitten kaupassa ja ostin 3 verigreippiä alkuunsa.
Ajaako verigreippi saman asian kuin tavallinen? Ja syönkö nyt koko puolikkaan vai puristanko mehut pihalle?
Greippimehua en jostain syystä löytänyt yhdestäkään niistä kolmesta kaupasta joissa kävin.

Jännä nähdä toimiiko, tänään alkaa menkat olla lopuillaan, ja ovislaskimen mukaan ovulaatio olisi sielä ensi viikon viikonloppuna. Toivottavasti tämä kikka toimii!

No joo.

Olen kuuullut huhua yhdestä Mariasta, joka pelkästä Pyhästä Hengestä, mitä se ikinä onkaan, tuli raskaaksi niin mikä ettei greippimehusta. Että anna palaa vaan.

Käytetäänkö sitä sisäisesti vai ulkoisesti?

[QUOTE="vieras";26187288]No joo.

Olen kuuullut huhua yhdestä Mariasta, joka pelkästä Pyhästä Hengestä, mitä se ikinä onkaan, tuli raskaaksi niin mikä ettei greippimehusta. Että anna palaa vaan.

Käytetäänkö sitä sisäisesti vai ulkoisesti?[/QUOTE]

Siis olen lukenut, että greippi sisältää foolihappoa, joka vahvistaa kohdun limakalvoa, mikä puolestaan tekee siittiöiden liikkeet helpommaksi ja kohdun vastaanottavammaksi.

Joo no voi sillä jotain minimaalista vaikutusta olla, mutta jos raskaus ei ole alkaakseen, niin ei se sillä greipilläkään kyllä ala... Aika epätoivoiselta kuulostaa, miten olisi jos varaisit ajan ihan vaikka lääkärille?

• Tykkää
Reactions: bud ja waninka
Ap - greipin "happamuus" tekee simppasille suotuisat olosuhteet sinne "alakertaan" lemmiskelyn aikaan - se voi siis vaikuttaa sillä tapaa ja auttaa raskaaksi tulossa.=)

Greippiä kannattaa alkaa käyttämään hieman ennen oletettua ovista(muutaman pvä)ja lopettaa sitten ovikseen..ja seuraavalla kierrolla sama juttu.
Toisilla naisilla liika greipin käyttö voi saada alakerran limakalvot kuivumaan/kutiamaan - runsas käyttö, ei siis ole välttämättä hyvästä.

Keväinen plussatuulahdus..

Viimeksi muokattu:
No pitkän ja tuloksettoman yrityksen jälkeen kannattaa yrittää kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Eihän se haitaksikaan ole. Ja sitten vaan vaikka joka toinen päivä taktiikalla. Ja tärkeää on myös aina se naisen orgasmi... ;)

Asia on paljon monimutkaisempi kuin sitä aina olettaisi.
Ei ole 21-vuotiaan helppo myöntää, että jotain olisi vialla. Ei myöskään 23-vuotiaan miehen. Ja kun kiirettä meillä ei lasten saantiin ole iän puolesta niin ei sitä uskalla vielä mennä tarkistuttamaan. Tässä elämänvaiheessa järkevimmältä tuntuu ensiksi kokeilla kaikki mahdolliset poppakonstit, jos vaikka tulisi luomuna raskaaksi. Ehkä jos tässä vielä vuoden joutuu greippejä vetelemään, niin taitaa olla tarkistusten paikka.

Monia innostavia tarinoita olen lukenut ja kuullut, että kun ei vavasta kuulunut pihahdustakaan vuoteen pariin, niin johan parin kierron sisään tuli raskaaksi kun greipit oli astunut kuvaan!
Että eihän siitä haittaa ole, jos kokeilee.

Mä ainakin uskon greipin voimaan, jos ei muuta, niin lumevaikutukseen. Meillä yritystä oli 3½ vuotta ja lopulta Clomejen avulla tärppäs, mutta käytin siihen aikaan ahkerasti myös greippimehua, jo ihan makunsakin vuoksi, joten ei siitä varmaan ainakaan haittaakaan ole. :) Ja himoitsinkin tuoreita greippejä sitten koko raskausajan.

[QUOTE="Huu";26187463]Mä ainakin uskon greipin voimaan, jos ei muuta, niin lumevaikutukseen. Meillä yritystä oli 3½ vuotta ja lopulta Clomejen avulla tärppäs, mutta käytin siihen aikaan ahkerasti myös greippimehua, jo ihan makunsakin vuoksi, joten ei siitä varmaan ainakaan haittaakaan ole. :) Ja himoitsinkin tuoreita greippejä sitten koko raskausajan.[/QUOTE]

Ihanaa kuulla aina kun joku sanoo sen toimineen. Olkoon lumevaikutusta tai ei niin tämä tyttö alkaa niitä vedellä tulevat kuukaudet! :)

Ilmotan sitten, jos nappaa! :)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="greippi";26187252]Olen siis nyt lukenut paljon täältä netistä monilta keskustelupalstoilta kuinka greippi tai greippimehu edesauttaa raskautumista, jos ei ole vielä tärpännyt.

Ite olen nuori terve nainen, joka on yrittänyt lasta miehensä kanssa jo 1v 3kk. Tänään kävin sitten kaupassa ja ostin 3 verigreippiä alkuunsa.
Ajaako verigreippi saman asian kuin tavallinen? Ja syönkö nyt koko puolikkaan vai puristanko mehut pihalle?
Greippimehua en jostain syystä löytänyt yhdestäkään niistä kolmesta kaupasta joissa kävin.

Jännä nähdä toimiiko, tänään alkaa menkat olla lopuillaan, ja ovislaskimen mukaan ovulaatio olisi sielä ensi viikon viikonloppuna. Toivottavasti tämä kikka toimii![/QUOTE]

Itseäkin pohdituttaa tuo, että haittaako, jos syö verigreippiä tavallisen sijaan? Samaa asiaa siis ajaa? Ja täytyykö sitä greippiä tosiaan syödä joka päivä?
Itse en kyllä ole aivan noin nuori, että lapsettomuus voi johtua iästäkin (31v). Yritystä reilu vuosi takana. Greippiä ei olla vielä kokeiltu, mutta ehkä nyt!

Itse join pari lasillista greippimehua joka päivä ennen kierron alkupuolella. Greippimehua löytyy tavallisesti ainakin sieltä jääkaapin puolelta kaupassa.

Meillä oli silloin 4 kiertoa yritystä takana, viidennessä aloin juoda greippimehua ja tärppäsi :p Voi olla ihan huuhaata ja sattumaa, mutta eipä siitä haittaakaan ole kokeilla :)

Itse join pari lasillista greippimehua joka päivä ennen kierron alkupuolella. Greippimehua löytyy tavallisesti ainakin sieltä jääkaapin puolelta kaupassa.

Meillä oli silloin 4 kiertoa yritystä takana, viidennessä aloin juoda greippimehua ja tärppäsi :p Voi olla ihan huuhaata ja sattumaa, mutta eipä siitä haittaakaan ole kokeilla :)

Ihanaa, taas yksi joka antaa toivoa! :) Sattumaa tai ei, onnea siis!

Emme asu Suomessa, joten täälä erilaiset valikoimat. Käänsin koko kaupat ylösalaisin eikä löytynyt. Verigreippi ainut mitä löysin yhdestä kaupasta. Mutta sitä olen nyt tänään puolikkaan syönyt. Tästä se lähtee! :)

Mäkin kokeilin useemmassa kierrossa ton greippimehun juomista. No ei siitä haittaakaan ollut, mutta ei kyllä juuri muuta hyötyäkään, kuin että itselle tuli semmonen olo että tekee asian eteen jotain. Minä kyllä myös neuvoisin jo menemään tutkimuksiin, vaikkakin olette nuoria vielä. "Vika" voi olla jotain suhteellisen helposti korjattavaa. Itse en ovuloi ollenkaan luonnostaan ja ilmeisesti keltarauhanenkin toimii puutteellisesti silloin kun se muodostuu. Minulla kolmas inseminaatio toi tuloksen ja nyt olen raskaana viikolla 4+2. Jos tiedät että lapsi on jotain mitä ehdottomasti haluat ei aikaa kannata tuhlata, ja se että menee tutkimuksiin ei tarkoita sitä että hoidot alkaa samantien. Sitä voi ihan rauhassa sitten miettiä onko se jotain mihin haluaa lähteä. Toivotaan kumminkin että pian tärppäis, vaikka sitten sen greipin voimalla :)

Ootko jo kokeillu foolihappo lisää? saa apteekeistä, esim muistaakseni foliren tms. sitä toiset lääkärit ihan suosittelevat raskautta suunnitteleville tai jo raskaana oleville! =) Plussatuulia teille!! <3

Mä olin jo unohtanut tuon greippimehun! En tiedä toimiko se meillä vai oliko vaan sattumaa ja lumevaikutusta, mutta kahdesti olen tullut raskaaksi kun olen juonut aamulla lasin greippimehua. Ensin oli 10kk yritystä ja muistaakseni toisesta greippikierrosta raskauduin. Se meni kuitenkin kesken ja kun aloitettiin yritys uudelleen, tulin heti raskaaksi ja siinäkin kierrossa join mehua :)
Nuorempi lapsi tuli ilman mehuja, mutta se olikin vähän yllätys.

Ohos. En ollut (tietääkseni) ennen kuullut tuosta greippijutusta (nyt luin paljon netistä) , mutta ehkä jotain oli tarttunut alitajuntaan, koska viimeisen vuoden ajan olen ollut "hulluna" greippeihin.

:)

Minä tietyllä tasolla ruuan suhteen uskon niin, että jollain tasolla sitä mitä "tarvitsee" tekee mieli (makeanhimokin on pohjimmiltaan terve himo, nykyään sokeria vaan on liian helposti saatavilla).

Greipin suhteen on hyvä muistaa kuitenkin se, että Greipin tai greippimehun sisältämä naringetiini saattaa merkittävästi heikentää tai vahvistaa useiden lääkevalmisteiden tehoa.

Minulla ainakin toimi. Olen kaksi lasta saanut alulle juuri greippimehukuurin aikana. Itse join 1-2 lasia päivässä Valion greippimehua (löytyy siletä ihan tavallisesta kylmäkaapista niinkuin maidot). Aloitin juomisen menkkojen aikana ja jatkoin niin että ovis oli varmasti ohi. Molemmilla kerroilla tärppäsi siis heti.

Eli nyt olen siis syönyt greippiä menkoista tuonne viime viikonlopun oletettuun ovikseen asti ja en siis testiä ole vielä tehnyt, sillä menkathan voi hyvin vielä tulla ensi viikonloppuna (to-la), mutta tänään on rinnat (erityisesti nännit) alkanut kipeytyä, kasvoihin on tullut finnejä (vaikka niitä ei kovin usein itselle ilmesty) ja juuri äsken koiran kanssa lenkillä oltuani lenkkipolulla puolessa välissä iski kova mahakipu ja yökötys, teki mieli oksentaa vaikka en kuitenkaan sitten oksentanut (kyseessä ei ollut juoksulenkki, vaan tavallinen rauhallinen tunnin kävely metsäpolulla), ja kotiin päästyä oli pakko päästä vessaan ja ripulilla oltiin, eikä sitä satu itselle usein. Nyt mahaan ei enää satu kovinkaan paljoa kun sai jotain ulos mutta yököttää yhä. Oksennustauti tämä ei ole, siitä olen varma, sillä sen sairastin pari kuukautta sitten ja oireet on hyvässä muistissa.
Tottakai kaikki tämä voi hyvin olla omaa kuvitelmaa ja toiveajattelua, mutta pieni mahdollisuushan sielä tietenkin piilee... Ja nyt sitä kovaakin kovemmin toivoo, että voisi plussata ensi viikonloppuna, kun on nyt ottanut tuon greippikuurin käyttöön. :)

Mutta oonko täälä muita, joilla on ollut alkuoireina ripulia ja/tai naaman kukkimista?

Yhteistyössä