Gran canaria - vinkkejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalainen

Vieras
Ollaan syyslomalla lähdössä Puerto ricoon. Olisiko teillä vinkkejä kivoista ravintoloista, retkistä, paikoista jne? Meillä on auto vuokralla, eli päästään liikkumaan ympäri saartakin. Lapsia mukana, leikki-ikäisiä ja koululaisia. Kahden viikon reissu, eli tekemistä ja näkemistä saa keksiä :)

[QUOTE="a p";27317348]Miksi Las Palmasissa? :)[/QUOTE]

Las Palmasissa on saaren paras uimaranta, parhaat shoppailumahdollisuudet, parhaat ravintolat ja siellä näkee myös alkuperäisväestöä :)

[QUOTE="vieras";27317473]Las Palmasissa on saaren paras uimaranta, parhaat shoppailumahdollisuudet, parhaat ravintolat ja siellä näkee myös alkuperäisväestöä :)[/QUOTE]

Ok :) Onko esim ravintolavinkkejä? Ihan mistäpäin saarta vain.

[QUOTE="a p";27317482]Ok :) Onko esim ravintolavinkkejä? Ihan mistäpäin saarta vain.[/QUOTE]

Las Palmasissa esim. El churrasco grill on todella hyvä pihviravintola. Marinero on erinomainen kalaravintola. Ja paaaaljon muita!

[QUOTE="vieras";27317473]Las Palmasissa on saaren paras uimaranta, parhaat shoppailumahdollisuudet, parhaat ravintolat ja siellä näkee myös alkuperäisväestöä :)[/QUOTE]

Las Palmasin ranta on paras, jos tykkää lainelautailusta. Uimiseen paras ranta löytyy Playa del Ingles-Maspalomas-Puerto Rico -akselilta.
Kauppakeskus Atlantico on paikallisten suosiossa ja Las Palmasissa El Muelle.

Las Palmasin ranta on paras, jos tykkää lainelautailusta. Uimiseen paras ranta löytyy Playa del Ingles-Maspalomas-Puerto Rico -akselilta.
Kauppakeskus Atlantico on paikallisten suosiossa ja Las Palmasissa El Muelle.

Olen edelleen sitä mieltä, että saaren paras UIMAranta on nimenomaan Las Palmasissa: hiekka ei pöllyä, eivätkä aallot ole liian suuria kuten usein esim. Maspalomasissa. Paras ostoskeskus on Las Palmasin Las Arenas.

[QUOTE="vieras";27317735]Olen edelleen sitä mieltä, että saaren paras UIMAranta on nimenomaan Las Palmasissa: hiekka ei pöllyä, eivätkä aallot ole liian suuria kuten usein esim. Maspalomasissa. Paras ostoskeskus on Las Palmasin Las Arenas.[/QUOTE]

Aallot juuri nimenomaan suosivat korkeudensa ansiosta lainelautailijoita Las Palmasissa. :D
Las Arenas on kallis, "turistilisät" näkyy hinnoissa.

Aallot juuri nimenomaan suosivat korkeudensa ansiosta lainelautailijoita Las Palmasissa. :D
Las Arenas on kallis, "turistilisät" näkyy hinnoissa.

No joo, ne aallot on siellä toisessa päässä. Uimista kannattaa harrastaa uimarannan toisessa päässä, siellä missä riutta estää suuret aallot. Tuo aiemmin mainitsemasi ostoskeskus Muelle on nimenomaan kalliimpi turistipaikka.

[QUOTE="vieras";27317789]No joo, ne aallot on siellä toisessa päässä. Uimista kannattaa harrastaa uimarannan toisessa päässä, siellä missä riutta estää suuret aallot. Tuo aiemmin mainitsemasi ostoskeskus Muelle on nimenomaan kalliimpi turistipaikka.[/QUOTE]

Taidat nyt sekoittaa kaksi eri kauppakeskusta hintojen suhteen keskenään. Saarella asunneena olen perehtynyt noihin asioihin aika hyvin.

[QUOTE="vieras";27317827]Mä asun täällä edelleen! Et ole tainnut ihan Las Palmasin kaupungissa asua vaan etelässä...Sun tiedoissa on nimittäin vähän korjaamisen varaa.[/QUOTE]

Nimen omaan Las Palmasissa asuin. Mutta juu, netissä voi väittää mitä vaan, vaikka sun ip-osoite tuleekin Suomesta..;)

[QUOTE="a p";27317895]Mitä sieltä kannattaisi sitten lähteä ostamaan, eli mikä on halpaa/halvempaa kuin Suomessa? Jos jo vaikka joululahjoja löytäisi. Vaatteita? Leluja?[/QUOTE]

Las Palmasin ostoskadulla on edullisia vaate- ja lelukauppoja. Esim. Benettonin outlet, Zara ym. ja kannattaa ehdottomasti käydä C&A:ssa. Siellä on edullisia ja hyvännäköisiä vaatteita koko perheelle. (Katso netistä C&A:n sivuilta, jos kauppa on sulle ennestään tuntematon).

Las Palmasin ostoskadulla on edullisia vaate- ja lelukauppoja. Esim. Benettonin outlet, Zara ym. ja kannattaa ehdottomasti käydä C&A:ssa. Siellä on edullisia ja hyvännäköisiä vaatteita koko perheelle. (Katso netistä C&A:n sivuilta, jos kauppa on sulle ennestään tuntematon).

Voi vitsi kun olen äärettömän huono shoppailija, enkä tiedä hinnoista ym. juuri mitään. Tuo C&A näytti ainakin tosi kivalta. Ehkä saa sitten ylimääräisen matkalaukun varata mukaan :D

[QUOTE="a p";27318247]Kiitos samoin :) Edelleenkin vinkkejä saa antaa, vaikka ihan sieltä Puerto ricon seutuvilta. Tai kaikkialta.[/QUOTE]
Olikoha siellä Las Palmiasissa sellanen "kiinalaiskortteli" tai sellanen joku kortteli jossa jotain tukkuliikkeen tapaisia kauppoja jos on aikas halpaa. Muistelisin että kaveri jostain sellaisesta kerto. Täytyypi kysellä uudestaan häneltä.

Palmitos park on tosiaan ainakin kiva retkikohde ja eikös Las Palmasissa ole joku vesipuistokin. Me ollaan menossa joulukuussa Playa del Inglesiin, siellä on kanssa kivoja ostoskeskuksia,esim. Jumbo ja kasbah (?) vai onko mulla vanhaa tietoa, nää oli sillon ku mä oon siellä yli 10 vuotta itten viimeks ollu! :-)

Yhteistyössä