Gran Canaria ja raskausviikko 28

Hei!

Kaipaisin nyt hieman rohkaisua teiltä ketkä olette olleet ulkomailla raskaana ollessanne.

Isäni täyttää 50 ja siksi canaria kutsuisi. En haluaisi jäädä juhlista pois, en sitten millään, mutta lento hieman jännittää... ei oikeastaan muu.

Kertokaa kokemuksianne laidasta laitaan
 
Jonsered
Lento on lento, raskaana tai ei. Etkä ole edes menossa pitkälle lennolle, eli ota rennnosti vain.

Itse olen lentänyt lähes kaikissa raskauden vaiheissa Suomen ja thaimaan väliä ilman mitään ongelmia. Muista juoda ja venytellä, kyllä se siitä!
 
mimallikas

Kannustan myös lähtemään. Itse olen ollut Kanarialla muutaman kerran raskaana ollessa. Laita tukisukat jalkaan ja liiku koneessa. Kanarian päässä lähtöselvityksessä en kauheasti esittelisi mahaani, itse jouduin aikoinani täyttämään jotain lappuja että lennän omalla vastuulla tai jotain vastaavaa. Ei ollut kyllä Finnairin lento. Hygieniatasohan siellä on melko hyvä ja löytyy ihan asiantuntevia sairaaloita jos jotain sattuisi tulemaan. Itselläni on aina ollut kansainvälinen kela-kortti mukana, ihan varmuuden vuoksi. Hyvää matkaa.
 
Tosiaan sinulla ei ole tiedossa kovin pitkä lento, eli eiköhän se ihan hyvin mene, senkun lähdet juhlimaan =)

Minä matkustin rv 22-23 karibialle ja takaisin (lennot yht. suuntaan 12-14h). Lennot meni hyvin, minulla oli tukisukat ja jaloittelin koneessa paljon. Välillä paikat puutui, mutta eiköhän niin olisi tapahtunut ilman raskauttakin :D

Eli minä siis suosittelen tukisukkia, jalkojen liikuttelua ja jalottelua koneessa. Ja oman mielesi rauhoittamiseksi kysäiseppä vaikka vielä neuvolalääkäriltä, että näkeekö hän mitään estettä reissuun ja lennoille!
 
mam-74
Hei!
Oltiin Kreikan Samoksella rv.28-30.
Mennessä jännitti ja happi meinas loppua, eli tuntu et pyörryn, mut lentoemo kävi laittamassa ilmapuhalluksen katosta auki ja kaikki meni hyvin.
Just toi jaloittelu ja jalkojen jumppaaminen hyvä.
Lähtiessä kreikan lähtöselvityksessä täti otti mut vain sivuun ja kysyi millä viikolla olin raskaana ja matka jatkui .
 

Yhteistyössä