Gradullehan määrätään aina kaksi ohjaajaa,

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
höh
Gradun tarkoitushan on vain harjoitella tieteellisen tutkielman tekoa eikä niinkään saada mitään maata mullistavaa uutta tietoa.

Yksi ohjaaja siis riittää loistavasti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ventti:
Ohjaajia on yksi, arvioijia kaksi. Yksi ohjaa ja molemmat arvioivat.
No mistäs sen tietää, että kumpi nimetyistä ohjaajista ohjaa? Sen verran muistan, et ainoastaan toinen ohjaajista arvioi työn ja yksi arvioija otetaan kokonaan laitoksen ulkopuolelta. Eli molemmat nimetyt ei anna sitä arvosanaa.
 
ventti
Teilläpäs on outo systeemi sit. Kannattanee kysyä niiltä ohjaajilta, et miten toimitaan. Jos molemmat on ohjaajia niin kaipa ne sit molemmat ohjaa, mitä virkaa niillä muuten olis.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ventti:
Teilläpäs on outo systeemi sit. Kannattanee kysyä niiltä ohjaajilta, et miten toimitaan. Jos molemmat on ohjaajia niin kaipa ne sit molemmat ohjaa, mitä virkaa niillä muuten olis.
No sitä mäkin mietin, et jos on nyt kerran kaksi niin luultavasti niitä molempia vois sit vaivata.
 
Minä vain
Ainakin diplomi-työssä sai itse valita omalta laitokselta yhden ohjaajan ja kakkosohjaaja oli oman opintosuunnnan proffa. Ykkösohjaaja ohjasi ja antoi arvosanan, kakkosohjaaja lukee valmiiin työn ja vahvistaa ykkösohjaajan antaman arvosanan tai muuttaa sitä.

Eli yksi ohjaaja ja kakkonen toimii "tarkastajana" ykkösen työlle, ei itse ohjaa tai vaikuta työhön.
 
Minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä niitä "ohjaajia" on kaks, mutta yksi ohjaa ja toinen tarkistaa ohjaajan työn :D sit tarkastajat on erikseen
Siis mitkä ihmeen tarkastajat erikseen? Ei meillä kyllät ollut mitään tarkastajia vielä ohjaajien perään.
 
cet
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä niitä "ohjaajia" on kaks, mutta yksi ohjaa ja toinen tarkistaa ohjaajan työn :D sit tarkastajat on erikseen
Siis mitkä ihmeen tarkastajat erikseen? Ei meillä kyllät ollut mitään tarkastajia vielä ohjaajien perään.
Minulla oli yksi ohjaaja ja kaksi toista henkilöä tarkastajina.
 
ap
No mä tänään sit tarkistin asian, niin molemmat ohjaa työtä ja molemmilta voi kysyä neuvoa. Toinen toimii myöhemmässä vaiheessa tarkastajana ja toinen tarkastaja otetaan kokonaan laitoksen ulkopuolelta. Ohjaustyössä päävastuu on graduseminaarin vetäjällä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Vähän menee off-the-topic, mutta meillä ei ollut edes mitään graduseminaaria. Ap:lla siis varmin mukava tilanne :)
Oho. Oliko teillä kandiseminaariakaan? Graduseminaarissa meinaan käydään oikeastaan ihan samat asiat läpi.
 

Yhteistyössä