Graco vai Maxi Cosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostoksille lähdössä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostoksille lähdössä

Vieras
kaukalo ?
Maxi Cosissa on niiin makeita värejä :)
Mutta jos se ostetaan niin ilman jalustaa, jos taas Logico S niin jalustalla.
Tuo Graco on vaan kovin suuri ja painava minun kantaa. Olen niin pieni.

Tuo Maxi cosihan oli ainoa istuin jossain testissä joka sai arvosanan erittäin hyvä. Graco ei tainnu tosin siihen testiin edes osallistua eli sinänsä ei sen perusteella kannata varmaan valintaa tehdä.

Onko tuo Graco painava ? Suuri ? Vaatiiko paljon tilaa jalustan kanssa kiinnitettynä takapenkillä ?

jalustassa sitten taas pari huonoa puolta, voi olla, että toinen on jo uuden mallin myötä korjattu. Mutta siis vanhassa mallissa (oliko se nyt sitten autobaby?) se jalusta oli huono kolarissa, kun ei antanut tarpeeksi periksi tms. Ja toinen on sitten se, että kuinka usein tarkistaa, että jalustakin on hyvin kiinni...yleensä se kaukalo taidetaan vain lätkäistä siihen jalustan päälle sen enempää asiaa miettimättä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jalustassa sitten taas pari huonoa puolta, voi olla, että toinen on jo uuden mallin myötä korjattu. Mutta siis vanhassa mallissa (oliko se nyt sitten autobaby?) se jalusta oli huono kolarissa, kun ei antanut tarpeeksi periksi tms. Ja toinen on sitten se, että kuinka usein tarkistaa, että jalustakin on hyvin kiinni...yleensä se kaukalo taidetaan vain lätkäistä siihen jalustan päälle sen enempää asiaa miettimättä.

Niin no, turvaistuimessahan on ihan sama juttu tuon kiinnityksen kanssa. Tottakai se kannattaa säännöllisin väliajoin tarkistaa että on kunnolla kiinni. Me ainakin siirrellään sitä usein autosta toiseen, niin siinä samalla se tulee sitten kiristettyä aina uusiks.

Ja tuo logico S:hän on juuri autobabyn parannettu versio. Että luulis et siitä on korjattu tuollaset viat.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Graco oli meillä ja tykkäsin et hyvä on. painoa tietysti oli, mutta kaukalon sai näppärästi matkarattaisiin kiinni ja helpotti sitten mm. shoppailemassa käyntiä.

Tämä on kans toinen, kun kaukaloa käytetään matkarattaissakin. Vauvan selälle ei tee hyvää olla jatkuvasti sellaisessa asennossa. En käsitä, miksi vauvaa ei voi laittaa suoraan rattaisiin?

Graco oli meillä ja tykkäsin et hyvä on. painoa tietysti oli, mutta kaukalon sai näppärästi matkarattaisiin kiinni ja helpotti sitten mm. shoppailemassa käyntiä.

Tämä on kans toinen, kun kaukaloa käytetään matkarattaissakin. Vauvan selälle ei tee hyvää olla jatkuvasti sellaisessa asennossa. En käsitä, miksi vauvaa ei voi laittaa suoraan rattaisiin?

siksi koska pieni vauva nukkuu paljon eikä tarvitse herätellä kun siirtelee. kukin tekee tavallaan. se mikä on toisen mielestä väärin ei toisen mielestä ole. ja toisekseen eihän kaupassakaan vauvaa saa makuulleen, sama asento siinä ostoskärryn vauvan istuimessa on vai luulenko vain? meillä ainakin tuo tapa oli korvaamaton apu kaupassa käynneillä.

siksi koska pieni vauva nukkuu paljon eikä tarvitse herätellä kun siirtelee. kukin tekee tavallaan. se mikä on toisen mielestä väärin ei toisen mielestä ole. ja toisekseen eihän kaupassakaan vauvaa saa makuulleen, sama asento siinä ostoskärryssäkin on vai luulenko vain? meillä ainakin tuo tapa oli korvaamaton apu kaupassa käynneillä.

Tarkoitin sellaista, että tyyliin autolla ensi tunti ostoskeskukseen, autosta vauva kaukaloineen matkarattaisiin, muutamia tunteja siinä, kun ostoskeskusta kierrellään ja sitten autossa taas kotiin. Kyllä vauvat uudelleen nukahtavat, vaikka siirtää kaukalosta rattaisiin. Mä en ainakaan pienen selkää haluaisi turhaan rasittaa, mutta tosiaan kukin tekee miten lystää, mä en vaan tuota tapaa tajua yhtään, mut ehkä mun ei ole pakkokaan :) .

siksi koska pieni vauva nukkuu paljon eikä tarvitse herätellä kun siirtelee. kukin tekee tavallaan. se mikä on toisen mielestä väärin ei toisen mielestä ole. ja toisekseen eihän kaupassakaan vauvaa saa makuulleen, sama asento siinä ostoskärryssäkin on vai luulenko vain? meillä ainakin tuo tapa oli korvaamaton apu kaupassa käynneillä.

Tarkoitin sellaista, että tyyliin autolla ensi tunti ostoskeskukseen, autosta vauva kaukaloineen matkarattaisiin, muutamia tunteja siinä, kun ostoskeskusta kierrellään ja sitten autossa taas kotiin. Kyllä vauvat uudelleen nukahtavat, vaikka siirtää kaukalosta rattaisiin. Mä en ainakaan pienen selkää haluaisi turhaan rasittaa, mutta tosiaan kukin tekee miten lystää, mä en vaan tuota tapaa tajua yhtään, mut ehkä mun ei ole pakkokaan :) .

noh, meiltä ajaa 5min kauppaan :D

ja vauvat on erilaisia ;)

Meilläkin Maxicosi, mutta jalustalla ja olemme olleet tyytyväisiä. Ymmärtääkseni Maxicosi jalustalla on pidetty turvallisimpana testeissä, koska se tulee kiinnitettyä oikeaan asentoon.

No mä käytän kans kaukaloa matkarattaissa, mut eipä meillä mitään useiden tuntien shoppailuja niin hoideta. Ruokakaupassa käydään (johon ajaa meiltä 5min) ja korkeintaan samalla syömässä. Ei se vauvan selkä pilalle mene tunnin tai parin kaukalossa istumisesta.. Kotona pääsee sitten venyttelemään.
Sit jos pitempään jossain käppäillään/shoppaillaan ni tietty otetaan vauva rattaisiin.

Ja muuten, Gracon Logico S käy erittäin mainiosti myös Carenan easy matkarattaisiin :) :attn:

Yhteistyössä