Graco Logico S vai Maxi-Cosi Cabriofix Easyfix

  • Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minde83:
Maxi-cosi on parempi tai ainakin se on testivoittaja
Mäkin tykästyin jotenkin enemmän näihin, kun siellä oli se pehmustekin alla, jotta ihan vastasyntyneen ei tarvitse olla linkussa. Ootteko saaneet yhdistettyä nää maxi-cosit johonkin matkiksiin?
 
Meillä Gracon kaukalo, siis just tuo logico s ja mirage-matkarattaat joihin kaukalon voi "napsauttaa".
Olen kuullu pelkästään hyvää ko rattaista ja kaukalosta ja oon myös ollu tosi tyytyväinen niihin tällä n. 4kk kokemuksella.
Matkarattaat kätevät kun saa kasaan yhdellä kädenliikkeellä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Liiko:
Meillä Gracon kaukalo, siis just tuo logico s ja mirage-matkarattaat joihin kaukalon voi "napsauttaa".
Olen kuullu pelkästään hyvää ko rattaista ja kaukalosta ja oon myös ollu tosi tyytyväinen niihin tällä n. 4kk kokemuksella.
Matkarattaat kätevät kun saa kasaan yhdellä kädenliikkeellä.
Ok, siis varteenotettava vaihtoehto tämäkin! Ja kätevä, kun löytyy matkikset, jotka on nimenomaan tarkoitettu kaukalolle. Koitko muuten hankalaksi sen, että kaukalo olisi liian jyrkkäkulmainen vastasyntyneelle? Laitoitko jotain pyyhettä tai vastaavaa väliin, että ei olisi niin jyrkkä?
 
vieras
Meillä oli myös vauva-aikana käytössä tuo Logico S- ja siihen Gracon matkarattaat. Rattaiden "tyyppiä" en muista, mutta melko edulliset olivat, ja kaukalo kävi niihin ihan vaan napsauttamalla. Tosi kätevät, suosittelen, hinta-laatusuhde kohdallaan!
 
vieras
Meilä logico s. ja toi toinen on testivoittaja ainoastaan sen isofix-kiinnityksen kanssa ja silloinhan se on ihan eri hintaluokan istuin kuin logico. Ilman isofixiä tuo on ihan yhtä turvallinen.

Ja siis voin vain kehua logico s. kaukaloa. Mahtuu sitäpaitsi ainakin pitkään. Meillä nyt reilu 9kk siinä ja menee vielä hienosti, vaikka on toppavaatteetkin. Mahtuu varmasti sinne 1v asti hyvin. Miragen rattaat meillä ja tosi paljon käytän niin, että nakkaan kaukalon siihen vain. Näppärä.
 
ihanainen
meillä logico S:t, enkä kokenut niitä mitenkään jyrkiksi, esikko oli vielä kesävauva joten vaatetta oli vähän päällä... Mutta makuja on monia.
Tosi tyytyväisiä ollaan oltu, matkarattaat (gracon miraget) on maailman näppärin keksintö. Ei tarvinut koskaan raahata pelkkää kaukaloa vaan sai helposti napsautettua rattaisiin kiinni :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Liiko:
Meillä Gracon kaukalo, siis just tuo logico s ja mirage-matkarattaat joihin kaukalon voi "napsauttaa".
Olen kuullu pelkästään hyvää ko rattaista ja kaukalosta ja oon myös ollu tosi tyytyväinen niihin tällä n. 4kk kokemuksella.
Matkarattaat kätevät kun saa kasaan yhdellä kädenliikkeellä.
Ok, siis varteenotettava vaihtoehto tämäkin! Ja kätevä, kun löytyy matkikset, jotka on nimenomaan tarkoitettu kaukalolle. Koitko muuten hankalaksi sen, että kaukalo olisi liian jyrkkäkulmainen vastasyntyneelle? Laitoitko jotain pyyhettä tai vastaavaa väliin, että ei olisi niin jyrkkä?
Meillä myös sama yhdistelmä kuin edellisellä kirjoittajalla. En vain ymmärrä sun kysymystä jyrkkyydestä? Siihen kaukaloonhan kuuluu se pienennin jota käytetään ihan vastasyntyneen kanssa. Niin ja juu, minäkin olen ollut todella tyytyväinen kaukaloon ja rattaisiinkin =) Kaukalo tosin vaihdettiin jo turvaistuimeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilä logico s. ja toi toinen on testivoittaja ainoastaan sen isofix-kiinnityksen kanssa ja silloinhan se on ihan eri hintaluokan istuin kuin logico. Ilman isofixiä tuo on ihan yhtä turvallinen.

Ja siis voin vain kehua logico s. kaukaloa. Mahtuu sitäpaitsi ainakin pitkään. Meillä nyt reilu 9kk siinä ja menee vielä hienosti, vaikka on toppavaatteetkin. Mahtuu varmasti sinne 1v asti hyvin. Miragen rattaat meillä ja tosi paljon käytän niin, että nakkaan kaukalon siihen vain. Näppärä.
Minkä kokoinen teidän 9kk on? Meillä n.72cm ja 8,5kg ja oli hommattava jo tirvaistuin, kun tyttö istui toppapuvussa siellä niin ahtaasti ettei enään viihtynyt :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilä logico s. ja toi toinen on testivoittaja ainoastaan sen isofix-kiinnityksen kanssa ja silloinhan se on ihan eri hintaluokan istuin kuin logico. Ilman isofixiä tuo on ihan yhtä turvallinen.

Ja siis voin vain kehua logico s. kaukaloa. Mahtuu sitäpaitsi ainakin pitkään. Meillä nyt reilu 9kk siinä ja menee vielä hienosti, vaikka on toppavaatteetkin. Mahtuu varmasti sinne 1v asti hyvin. Miragen rattaat meillä ja tosi paljon käytän niin, että nakkaan kaukalon siihen vain. Näppärä.
Minkä kokoinen teidän 9kk on? Meillä n.72cm ja 8,5kg ja oli hommattava jo tirvaistuin, kun tyttö istui toppapuvussa siellä niin ahtaasti ettei enään viihtynyt :(
No tuo kyseinen reilu 9kk oli 8kk neuvolassa 71cm ja 9kg ja tosiaan on toppavaatteet käytössä ja on nyt tietysti isompi kuin reilu kuukausi sitten. Oletko varmasti ottanut kunnolla kaikki remmit käyttöön?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Liiko:
Meillä Gracon kaukalo, siis just tuo logico s ja mirage-matkarattaat joihin kaukalon voi "napsauttaa".
Olen kuullu pelkästään hyvää ko rattaista ja kaukalosta ja oon myös ollu tosi tyytyväinen niihin tällä n. 4kk kokemuksella.
Matkarattaat kätevät kun saa kasaan yhdellä kädenliikkeellä.
Ok, siis varteenotettava vaihtoehto tämäkin! Ja kätevä, kun löytyy matkikset, jotka on nimenomaan tarkoitettu kaukalolle. Koitko muuten hankalaksi sen, että kaukalo olisi liian jyrkkäkulmainen vastasyntyneelle? Laitoitko jotain pyyhettä tai vastaavaa väliin, että ei olisi niin jyrkkä?
Meillä myös sama yhdistelmä kuin edellisellä kirjoittajalla. En vain ymmärrä sun kysymystä jyrkkyydestä? Siihen kaukaloonhan kuuluu se pienennin jota käytetään ihan vastasyntyneen kanssa. Niin ja juu, minäkin olen ollut todella tyytyväinen kaukaloon ja rattaisiinkin =) Kaukalo tosin vaihdettiin jo turvaistuimeen.
Ok, eli varsin varteenotettava vaihtoehto tämä gracon kaukalo matkarattailla. Luulin että tuossa gracon kaukalossa ei ole pienennintä mukana, mutta jos sellainen löytyy niin huippuhyvä!
 
Meillä oli Logico S molemmilla ja erittäin tyytyväinen olin. Taitaa tilavuudessa olla kärkipäässä. Tosin meidän mukelot on kookkaita, eivätkä mahtuneet kun 6kk kaukaloon)

Ei ollut mitenkään liian jyrkkä.
Ja siinä jalustassahan on se säätö, jolla saa parempaan asentoon, auton penkkejä kun on niin eri muotoisia.

Ton kaukalon saa myös ihan kätevästi Carenan Easy matkarattaisiin.. Kaukalo mahtuu just kyytiin ja ne "kolot" jotka tulee jalustan reunan yli, käy ku nyrkki silmään siihen rattaiden kaarelle. Ja on tukeva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilä logico s. ja toi toinen on testivoittaja ainoastaan sen isofix-kiinnityksen kanssa ja silloinhan se on ihan eri hintaluokan istuin kuin logico. Ilman isofixiä tuo on ihan yhtä turvallinen.

Ja siis voin vain kehua logico s. kaukaloa. Mahtuu sitäpaitsi ainakin pitkään. Meillä nyt reilu 9kk siinä ja menee vielä hienosti, vaikka on toppavaatteetkin. Mahtuu varmasti sinne 1v asti hyvin. Miragen rattaat meillä ja tosi paljon käytän niin, että nakkaan kaukalon siihen vain. Näppärä.
Minkä kokoinen teidän 9kk on? Meillä n.72cm ja 8,5kg ja oli hommattava jo tirvaistuin, kun tyttö istui toppapuvussa siellä niin ahtaasti ettei enään viihtynyt :(
No tuo kyseinen reilu 9kk oli 8kk neuvolassa 71cm ja 9kg ja tosiaan on toppavaatteet käytössä ja on nyt tietysti isompi kuin reilu kuukausi sitten. Oletko varmasti ottanut kunnolla kaikki remmit käyttöön?
Eli suurinpiirtein samaa kokoa, meillä 8kk mitat oli 70cm ja 8,2kg. Ja juu remmit on pisimmillään ja ei se olekaan ongelma. Vaan ilmeisesti se liikkumattomuus ottaa neitiä kupoliin kun on niin liikkuvaa sorttia. Ja se asento, yrittää puskea itseään sieltä pois ja senhän tietää et sit tulee viimeistään kuuma ja kiukku.
 
ap
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuohon gracoon ei saa isofixiä ollenkaan vaan jonkin alustan joka kiinnitetään turvavyöllä? Ootteko kokeneet tuon turvavyökiinnityksen tarpeeksi turvalliseksi?
 
Ehdotus
Itse ehdottaisin vielä Britaxin Baby Safe Plus Isofix:llä. Meillä oli tuo kaukalo ja oli ihan huippu.
Positiivisenä tuohon Maxi-Cosiin verrattuna 5-pistevyöt (ainakin ennen M-C 3-pistevyöt ) . Itse luotan enemmän tuohon isofixiin, kuin vyöalustoihin.

Ja ainakin meillä kyseinen kaukalo mahtui Gracon Voyager rattaisiin hyvin, vaikka ei "napsahtanut" paikoilleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuohon gracoon ei saa isofixiä ollenkaan vaan jonkin alustan joka kiinnitetään turvavyöllä? Ootteko kokeneet tuon turvavyökiinnityksen tarpeeksi turvalliseksi?
Joo kiinnitetään turvavöillä. Ja olen kokenut oikein turvalliseksi. Saa kiristettyä niin lujasti, ettei kaukalo liiku yhtään. Itse ainakin koen tuon turvallisempana kuin pelkillä vöillä kiinnitettävät kaukalot.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuohon gracoon ei saa isofixiä ollenkaan vaan jonkin alustan joka kiinnitetään turvavyöllä? Ootteko kokeneet tuon turvavyökiinnityksen tarpeeksi turvalliseksi?
Joo kiinnitetään turvavöillä. Ja olen kokenut oikein turvalliseksi. Saa kiristettyä niin lujasti, ettei kaukalo liiku yhtään. Itse ainakin koen tuon turvallisempana kuin pelkillä vöillä kiinnitettävät kaukalot.
Juu, oon muuten vaikuttunut hyvin tästä gracosta mutta mietin vielä tuota isofix asiaa.. Tosin varmasti tuo vyövaihtoehtokin on turvallinen, tuskin tuo muuten niin suosittu olisi. Ja kyllä ne kaukaloiden valmistajatkin varmasti ajattelevat vain kaikkien vaivojen parasta :)
 

Yhteistyössä