Voi olla sitten, hyvät arvostelut tuossa näköjään saanut. Voi elämä nuo Gracon istuinten videot olivat kauheaa katsottavaa!! Miettikääpä jos autossa kävisi noin ja penkki lähtisi kaaressa lentoon!Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 10:59 vieras kirjoitti:No se oli sitten joku muu testi jossa se Zento halkesi/murtui tms.
Mutta noissa videoissa ne kaikki penkit on samalla tavalla kiinni, että mikään ei nojaa edessä olevaan, ja silti ne muut penkit on kestäneet mutta gracot ei. Kattokaapa ne kaikki videot ni näätte eron!!!!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 11:45 vieras myös kirjoitti:Tiedätkö MIKSI istuin lähti lentoon? Se pitäisi kiinnittää autossa niin että selkänoja osuu/nojaa etuistuimeen. Näitkös mihin se tuossa videossa nojasi? Ei mihinkään muuhun kuin tukijalkaan. Se oli siis väärin kiinnitetty.
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 12:09 Mä kirjoitti:Nuo testit pitäisi tehdä niin että jokainen turvaistuin olisi oikein kiinnitetty. Vasta sellaiselle testille minä annan arvoa. Tuota testiä en noteeraa koska mikään istuimista ei ollut oikein kiinnitetty.
Olen samaa mieltä. Vaikka testi oli siinä mielessä tasapuolinen, että kaikki istuimet olivat yhtä lailla väärin kiinnitettyjä, ei testi anna mitään kuvaa todellisesta kolaritilanteesta jossa istuin on kiinnitetty valmistajan tarkoittamalla tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 12:09 Mä kirjoitti:Nuo testit pitäisi tehdä niin että jokainen turvaistuin olisi oikein kiinnitetty. Vasta sellaiselle testille minä annan arvoa. Tuota testiä en noteeraa koska mikään istuimista ei ollut oikein kiinnitetty.
Oikessa elämässä istuimet ovat juuri kiinnitetyt SINNEPÄIN. Kiinnitystapa on näissä remmi-istuimissa auto- ja käyttäjäkohtainen. Ei ole käyttöohjeen mukaan yhtä oikeaa kiinitystapaa tai se pitäisi standardoida kuten Isofix.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 13:39 Lionheart kirjoitti:\Olen samaa mieltä. Vaikka testi oli siinä mielessä tasapuolinen, että kaikki istuimet olivat yhtä lailla väärin kiinnitettyjä, ei testi anna mitään kuvaa todellisesta kolaritilanteesta jossa istuin on kiinnitetty valmistajan tarkoittamalla tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 12:09 Mä kirjoitti:Nuo testit pitäisi tehdä niin että jokainen turvaistuin olisi oikein kiinnitetty. Vasta sellaiselle testille minä annan arvoa. Tuota testiä en noteeraa koska mikään istuimista ei ollut oikein kiinnitetty.
Ja ei, minulla ei ole Cosmicia, muuten vain ihmettelen tällaisten sinnepäin-testien tarkoituksenmukaisuutta.
Hyvä, että kuulut siihen 30% prosentin ryhmään taitavia. Oletko muuten koskaan kuulllut tarinoita niistä todella kuuluisita viimeisistä sanoista ?Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 14:43 Lionheart kirjoitti:Eihän se ole minun vikani jos ihmiset kiinnittävät istuimiaan väärin. Meillä istuimet on kyllä 100% varmasti oikein kiinnitetty. Mutta noin istuimia ei takuulla kukaan täysjärkinen saa vahingossa kiinnitettyä autoon kuin testissä oli, kokonaan ilman etuselkänojan/kojelaudan tukea ja taisi olla ilman alakiinnityshihnojakin.
Koska osaan lukea käyttöohjeet ja asentaa tukevasti turvaistuimen, ei minulla ole mitään käyttöä sellaisille testeille jossa ei tehdä samoin.
Nyt en ymmärrä argumentointiasi. Ruotsinkielisissä tekstissä (kyllä, kieli taipuu myös minulle riittävästi) sanotaan että istuin on asennettu ensisijaisesti istuimessa olevien ohjeiden mukaan, ja epäselvissä tilanteissa on konsultoitu ohjekirjaa. Mitään tekstissä ei puhuta alakiinnityshihnoista saati takatuesta, joten tulkinta täytyy tehdä videosta.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 16:00 vieras kirjoitti:Tuo heittosi "ilman tukea ja ilman alakiinnityshihnoja" voi tietysti jäädä omaan arvoonsa. Minusta ainakin on tarpeetonta antaa edes heittona väärää tietoa. Valitettavasti tuo testi on ruotsinkielinen, joten aivan kaikki siitä eivät saa totuutta ja tällaiset "väärät käännökset" eivät ole oikein mielekkäitä.
Gracoissa on käytetty vyökiinnitysten lisäksi sitä tukijalkaa, jota esim ei Zentossa ole. Tukijalasta huolimatta istuin lentää irti penkistä ja tukijalka läpäisee penkin. Osa näistä testeistä tehdään ns. vapaasti seisovana, jolloin istuimet eivät nojaa etupenkkeihin. Näin siinä sitten käy, kun kolaritilanne stimuloidaan. Mielestäni tuo Cosmic tulisi jo kieltää jollakin lailla, kun se toistuvasti hylätään testeissä (Eurotestissä tuli myös hylsy). Johan järkikin sanoo että istuin on turvaton.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 12:09 Mä kirjoitti:Nuo testit pitäisi tehdä niin että jokainen turvaistuin olisi oikein kiinnitetty. Vasta sellaiselle testille minä annan arvoa. Tuota testiä en noteeraa koska mikään istuimista ei ollut oikein kiinnitetty.
Koska tämä testi tehtiin Aktan kotiradalla paniikissa Eurotestin hylätyn tuloksen jälkeen. Siksi tästä varmaan niin paljon kirjoitellaan, kun Lastentarvike on satsannut kyseiseen istuimeen aimo summan mainoseuroja ja myy sitä hyvillä katteilla väittäen turvalliseksi vaikka kaksi PUOLUEETONTA testiä antaa täysin päinvastaisen tuloksen.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 18:10 vieras kirjoitti:jännää että suomessa testivoittajaksi väitetty istuin hylätään ruotsissa.
cosmic oli muuten samalla tavalla asennettu suomen odotus-lehden/tekniikanmaailman testissä, eikä nojannut etupenkin selkänojaan.
milläs tämän testitulosten radikaalin eron selitätte?
Sepä se, sitä ei tiedä kukaan. Senpä takia näistä asioista niin paljon kiistellään. Joudut tekemään, niin kuin kaikki me muutkin. Luet nettiä, tutkit olemassa olevat testit (joissa tehdään johtopäätökset yhdestä simuloidusta kolaritilanteesta, ei esim. kolmen testin keskiarvoista), testaat istuimet autoon, ostat yhden ja olet silti epävarma, tuliko tehtyä oikein.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 19:40 Vieras kirjoitti:Meillä EI ole cosmiccia eikä muitakaan , VIELÄ. Haluttais Britaxin Freeway.
Kertokaas nyt MIKÄ ON TURVALLISIN ISTUIN?