graavilohesta pari kysymystä

• Viestiketjun aloittaja mimmi06
  • Ensimmäinen viesti
mimmi06
eli laittaisin nyt pakkaseen, mut pitäiskö heittää nyt jo mausteet päälle ja niiden kanssa pakastimeen?
minkä ikäselle ootte antanu graavilohta. meillä tytöt 6 ja 2v ja mietin et varmaan isommalle vois jo antaa maistettavaks, pienemmälle en anna kun on kuitenkin raakaa kalaa.

Onko lohi siis jo graavattu?
Mä kyllä teen niin että laitan lohen tuoreena (ruodittu ja putsattu) pakkaseen. Sit vuorokautta ennen syöntiä otan sen sieltä ja laitan suolaa ja tilliä päälle ja käärin leivinpaperiin ja folioon. Suola sulattaa kalan samalla kun se maustuu ja vuorokauden päästä se on parhaimmillaan.
Jos kala on kerran ollut pakkasessa niin kyllä lapset voi sitä vähän syödä, aika suolaista se tietysti on....

Laittaisin tekemättömänä pakkaseen ja suolaus sitten aatonaattoiltana, niin on aattona juuri hyvää. Ja meillä kyllä 2-vuotias syö jo graavilohta, ei se kuitenkaan arkiruokaa ole (jos siis suolan määrää pelkäät). Jos annat joskus sipsiä, niin voit antaa graavilohtakin.

näin olen tehnyt
Kala ilman mausteita pakkaseen.Sulamaan ja mausteet päälle.Seuraavana päivänä syötävää.

Olen siis laittanut mausteet melkein heti kalan päälle kun olen sen pakkasesta ulos ottanut.

Yhteistyössä