Googlettelin vähän summia, joilla vanhemmat ostelee lapsilleen joululahjoja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huhheijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huhheijaa"

Vieras
Hupsista keikkaa! Ihan liikkui summat monesti siellä 200-1000 euroa/lapsi =O Ja voi sitä lahjan määrää. Yhdelle lapselle tuli pelkästään vanhemmilta Hello Kitty -keittiötä, Baby Bornia oheisineen, potkukelkkaa, luistinta, leikkiläppäriä, kirjoja, Petshoppeja, barbeja jne jne.

Olipas aika shokki huomata millaisia summia vanhemmat lasten lahjoihin käyttää! Mihin ihmeeseen ne lahjat enää mahtuukaan kun joka jouluna noin paljon saa!

Itse asiassa googlettelin alunperin summia, mitä pistetään kummilasten lahjoihin, mutta samalla eksyin vanhempien omille lapsille pistämiin summiin. Uskomattomia määriä.

Meidän perheessä lahjat on tätä luokkaa jouluna:

kouluikäisille tytöille (nyt 11v ja 9v):

- joku vaate esim. pyjama tai neule
- kirja
- suklaata tai karkkia
- pehmolelu tai joku toivelelu

Lisäksi saavat kummeilta ja isovanhemmilta jotain.

leikki-ikäiselle pojalle:

- pari lelua, esim. Bakugan on nyt in ja lisäksi esim. Brion junarataan joku setti
- kirja
- suklaata tai karkkia

Taaperotytölle:

- pari yksinkertaista lelua, esim. pallo tai palikkalaatikko tai mollamaija

Lisäksi vielä koko perheen yhteiseen pakettiin joku lautapeli tms.

Miehelleni olen pistänyt aina yhden lahjan. Se voi olla esim. neulepaita tai joku älypeli tms.

Tyytyväisiä ovat olleet kaikki aina.

Nyt kun meillä on kummilapsi, niin hänelle ajattelin jotain tämänsuuntaista:

- Fisher Pricen monitoimilelu tms. (on vielä vauvaikäinen)

Isovanhemmille ollaan annettu joulukukat jos ollaan käyty kylässä jouluna ja jos ei niin postitse kauniit kortit yleensä lasten askartelemina.

Ei ihme, että on rahat tiukissa tollaisilla lahjamäärillä mitä google näytti.

Me laitetaan tänä vuonna tyttäremme lahjaan 2000e =)

ps. se on uusi haitari, jonka se joka tapauksessa tarvitsee :D saa ainakin joulun suurimman paketin, ja on toivonut valkoista haitaria jo pitkään :)

• Tykkää
Reactions: kultakurkku
[QUOTE="vieras";24825346]Miks teidän taaperotyttö saa vähemmän lahjoja kun muut lapset?[/QUOTE]

Koska 1-vuotias ei hirveästi vielä lahjojen määrästä piittaa. Tai siitä mikä lahja oli kenenkin tms.

meidän alakouluikäiset lapset saa yökkärit, kirjat ja jonkun kivan tekemisen, pelin, singstarin tai jotain.. ehkä jotain pientä lisäksi, mutta ei haluta hukuttaa heitä lahjoihin, se on ällöttävää.... :)

Joulu on meillä lasten juhla. Ja me satsataan siihen aika tavalla. Joulukalentereita meillä on yleensä monta/lapsi eli yksi suklaakalenteri, miehen mummon tekemä tavarakalenteri, johon me ostetaan yllätykset ja sitten joku Playmobil-kalenteri tai Legon kalenteri. Mä itse tykkään tuosta Playmobilin kalenterista eli se on tosi kiva lapselle ja on vähän kuin lelulahja ennen joulua eli helpottaa odotusta. Tuon kalliin kalenterin lapset saavat yleensä tuon tavarakalenterin eka "luukusta" :)

Lahjoja me annetaan vaihtelevasti, mutta vois olla ehkä 100-200€/lapsi. Jos on joku iso toive, voi mennä enemmänkin. Nyt harkitaan läppäriä tyttärelle eli siihen menis kyllä enemmänkin. Ei me yleensä isoa lahjakasaa osteta, vaan kalliimpia lahjoja eli voi olla vain yksikin paketti meiltä vanhemmilta.

Meillä on 4 lasta ja tavaramäärä melkoinen, että yritetään rajoittaa. Mutta kyllä varmaan se satanen per lapsi menee: jokaiselle joku isompi toive, sitten vaatetta ja jotain pienempää.

Meillä lapset sai pinon lahjoja viime jouluna ja taas ajattelin, että liikaa olin pähkinyt mitä kellekkin.
Pojan 3,5v paras lahja oli mielestään Pokemon-pallo K-marketista n. 2,50e ja pojan 5v Spiderman suihkusaippua pumppupullossa City-marketista 6,90.

Muutenkin olen huomannut, että ovat aina jo parista-kolmesta ekasta lahjasta innoissaan ja joskus hoputellaan avaamaan muitakin. Toki lahjoja kertyykin kummeilta, isovanhemmilta ja tädeiltä.

Meillä lapset sai pinon lahjoja viime jouluna ja taas ajattelin, että liikaa olin pähkinyt mitä kellekkin.
Pojan 3,5v paras lahja oli mielestään Pokemon-pallo K-marketista n. 2,50e ja pojan 5v Spiderman suihkusaippua pumppupullossa City-marketista 6,90.

Muutenkin olen huomannut, että ovat aina jo parista-kolmesta ekasta lahjasta innoissaan ja joskus hoputellaan avaamaan muitakin. Toki lahjoja kertyykin kummeilta, isovanhemmilta ja tädeiltä.

Sama juttu meillä, että kolme ekaa pakettia jaksavat avata, ja jos sieltä sattuu tulemaan lelua niin alkavat leikkiä eikä lopuilla paketeilla enää niin kiirettä olekaan :D

Meidän pojalla 5v oli synttäreillä tärkein lahja Toy Story pumppusaippua :D

[QUOTE="vieras";24825417]Jos vanhemmilla on varaa niin miksi ei saisi ostaa lapsille paljon lahjoja?[/QUOTE]

Siksi, että se on kakslussan mammoilta pois. Ainakin niinkuin niiden mielestä.

[QUOTE="vieras";24825417]Jos vanhemmilla on varaa niin miksi ei saisi ostaa lapsille paljon lahjoja?[/QUOTE]

Peesi. Itsekin olen aina saanut valtavasti lahjoja. Ja sitäpaitsi mainitsemasi luistimet ja muut urheiluvälineet niitähän ostetaan joka tapauksessa niin miksei sitten samalla ostaisi pukinpussiin?

Itse ainakin yhdistelen synttäri- ja joululahjoihin niitä oikeastikin tarpeellisia juttuja. Ap mainitsi esim. luistimet jotka nyt varmaan joka tapauksessa olisi ostettava niin miksei ne voisi olla lahjana? Itse tykkäsin/tykkään myös sellaisista lahjoista jotka tulee käyttöön esim. suihkusaippuat ym. joten tavallaan sitä tapaa siirrän nyt lapsen lahjoihin kun ennen joulua jätän tiettyjä juttuja antamatta niin että ne jää sitten joululahjoiksi. Eli vaikka siis jouluna lahjamäärä tuntuisi paljolta niin todennäköisesti ne samat jutut olisi ostettu joka tapauksessa, mutta ehkä vain aiemmin eikä yhtäaikaa.. Esim. vaatteita nyt aina tarvitaan.

Mulle on se ja sama minkäverran rahaa menee...ostan kaiken sen minkä haluan ja siis tasan sen määrän, minkä haluan.

Koskaan ei ole tainut lasten lahjamäärä per nenä jäädä alle 50 kpl (paitsi ehkä esikoisen eka joulu, kun ikää oli 1kk) ja rahaa on mennyt joka vuosi useampi satku/lapsi.

Me ollaan tällä samalla kaavalla menty jo 9 joulua ja meinataan mennä samalla kaavalla jatkossakin. Mitä sitä hyväksi todettua vaihtamaan?

Ja ihan hienosti mahtuu lelut, kun tekee hyvissä ajoin tilaa. Ja yyleensä 3v:n kiinnostuksenkohde on jo hieman eri, kuin 1v:n, joten on ihan järkevää myydä "vauvalelut" pois, ostaa niitä lahjoja jouluna paljon tai ei.

Muutama kuukausi sitten kävin taas lastenhuoneen läpi ja roudasin vinot pinot leluja krippikselle. Nyt on taas yksi kaappi ja 190 cm pitkä hylly lähes tyhjillään pienten huoneessa, joten eiköhän sinne jokunen uusi lelu taas mahdu.

....No meillä käytetään 100-500 e / per lapsi, meillä on kaksi teini-ikäistä. Lähes joka vuosi on käynyt niin, että ollaan vaimon kanssa päätetty, että tänä vuonna "vain" 100 e / lapsi lahjoihin ja sitten pikkuhiljaa vielä ennen joulua ostettu vaan "jotain pientä" ja sitten joulun jälkeen jotain pientä on Visa-laskussa todella suhteellinen käsite. Eli n. 300 e / lapsi menee niihin lahjoihin sitten kuitenkin. Vaimolle yleensä jonkun korun ostan ja mää saan millon villapaitaa tai viime vuonna taisin saada uuden kännykän (arvo melkein 400 e, vaimo osti "jotain pientä" mulle) :)

mä olen tuo, joka kommentoi suurta lahjamäärää ällöttäväksi.. ja ei, meillä ei lahjojen ostaminen ole rahasta kiinni.. eli voisimme laittaa vaikka nyt 5000e / lapsi, mut ei vaan haluta... se ei oo musta joulun idea... :)

Meillä kaks lasta ja varaudutaan 200e/per lapsi. Ehkä joku peli ja cd, myös pari kolme lelutoivetta ja lautapeli, vaatetta tulee ostettua aika paljon joululahjaks, täytyishän vaatteita muutenkin ostaa niin sama laittaa pakettiin tähän aikaan vuodesta.

Yhteistyössä