golfarista

  • Viestiketjun aloittaja arpa
  • Ensimmäinen viesti
arpa
Golf on hyvä harrastus, mutta entä sitten kun hoidettavat asiat unohtuvat toisten harteille ja velvollisuudet kasaantuvat? Entä sitten kun golffari tämän takia kiukkuilee vaimolle eli mulle stressaantuneena kun on kiire hoitaa kasaantuneita hommia? Lupauksia hän antaa hövelisti mutta suuttuu kun lopulta kysyn miksei lupaus pitänytkään. Kun rahahuolet painavat eikä mihinkään ylimääräiseen ja välillä välttämättömäänkään yhteiset rahat riitä? Golfharrastuksen kustantamiseen kyllä riittää?
Musta tuntuu, että mä en kestä tätä ja jos yritän ottaa puheeksi saan silmittömät raivot muuten niin kiltiltä mieheltäni. Vietän lauantaita yksin, kun en kehtaa toisten pariskuntien kolmanneksi pyöräksi tuppautua eikä rahaa tosiaankaan ole kuin katsoa tv.tä. Kaveripariskunnat on toisella paikkakunnalla ja auto seisoo golfkentällä, niin etten pääse kuin bussilla liikkeelle. Ai niin eipä ollu sitä bussirahaa jne. Kirjastosta ei tunnu enää kesän golfleskeyden jälkeen löytyvän mitään uutta tarpeeksi kiinnostavaa luettavaa. Käyn itsekseni lenkeillä. Lisäksi mulla on 3 kivaa (ja tosihalpaa) harrastusta. Silti oon mielestäni vaan aika yksinäinen. Antakaa ideoita, kiitos. Jos kuulostaa tutulta kertokaa..
 
näin mää nään
Juttelin viikonloppuna golf-lesken kanssa, joka otti asumuseron puoli vuotta sitten ja se oli oikein hyvä täräys miehelle, koska nyt olivat yhdessä meillä käymässä. Mies oli sen verran säikähtäneen oloinen, vaikka golf-leski oli asiaa puinut jo jonkun vuoden ennen kuin päätti nostaa kytkintä. Ovat palaamassa yhteen ja ihan eri meiningillä kuin ennen.

Ei kannata joustaa liian pitkään. Golfaus on hyvä harrastus, mutta joko sitä harrastetaan yhdessä tai sitten antaen välillä aikaa myös parisuhteellekin.
 
Harrastaja
Kyllä, golf vie mahdottomasti aikaa, mutta se myös antaa paljon sitä harrastavalle. Minä aloitin ja se vei mennessään, mies ihmetteli vähän ja aloitti myös, nyt golfaamme yhdessä lähes kaikkki viikonloput ja lomat suuntautuvat golfkohteisiin.

Voisitko sinä viedä miehesi golfkentälle ja ottaa sitten auton käyttöösi, kierroshan kestää kuitenkin sen 4-5 tuntia kaikkineen, ja sitten haet hänet taas. Tai sitten aloitat myös golfaamisen; perheen yhteinen harrastus kai voidaan rahoittaa yhteisestä pussista?
 
Harrastaja
Jaa, luin uudelleen ja totesin, että rahahuolia on. Mutta ei kai voida olettaa, että toinen käyttää harrastukseen paljon rahaa ja toinen ei ollenkaan? Joku tasapaino pitäisi löytää.
 
Purjeet
Niinhän se menee, että jos golfia aktiivisesti harrastaa niin ei siinä muita harrastuksia ehdi tekemään. Mielestäni aivan turha sanoa että harrastaa aktiivisesti golfausta, purjehdusta, matkustelua ja vuoristokiipeilyä.
Golfaus vie niin paljon aikaa että aktiviteetit muihin harrastuksiin ovat kyllä melkoisen minimissä.
 
Harrastaja
Niinhän se menee, että jos golfia aktiivisesti harrastaa niin ei siinä muita harrastuksia ehdi tekemään. Mielestäni aivan turha sanoa että harrastaa aktiivisesti golfausta, purjehdusta, matkustelua ja vuoristokiipeilyä.
Golfaus vie niin paljon aikaa että aktiviteetit muihin harrastuksiin ovat kyllä melkoisen minimissä.

Paitsi että golfin ja matkailun voi yhdistää :)
 
Viimeksi muokattu:
no
Miten golfari sitten jaksaa kotona? Jos on päivän kävelemässä pallon perässä raskaan työviikon jälkeen, sitten tulee kotiin ja syö tukevan aterian, niin sänky kutsuu. On saanut sellaisen happimyrkytyksen, että toipuu vasta seuraavana päivänä ja silloin ei saisi mennä enää golfaamaan, jos meinaa kodinhoitajan pitää kotona....
 
Harrastaja
Miten golfari sitten jaksaa kotona? Jos on päivän kävelemässä pallon perässä raskaan työviikon jälkeen, sitten tulee kotiin ja syö tukevan aterian, niin sänky kutsuu. On saanut sellaisen happimyrkytyksen, että toipuu vasta seuraavana päivänä ja silloin ei saisi mennä enää golfaamaan, jos meinaa kodinhoitajan pitää kotona....

Sinulla taitaa olla melkoisen huono kunto? Me teemme usein työpäivän päätteeksi iltalenkin golfkentällä kiertäen 9 reikää ja vkl molempina päivinä 18 reikää eikä tee tiukkaakaan. Ateria syödään yleensä klubilla ja johan me ollaan valmiita puolen päivän jälkeen, kun aamulla aloitetaan:)
 
Viimeksi muokattu:
no
Sinulla taitaa olla melkoisen huono kunto? Me teemme usein työpäivän päätteeksi iltalenkin golfkentällä kiertäen 9 reikää ja vkl molempina päivinä 18 reikää eikä tee tiukkaakaan. Ateria syödään yleensä klubilla ja johan me ollaan valmiita puolen päivän jälkeen, kun aamulla aloitetaan:)
No sitten ei se työ ole ollut kovin rasittavaa fyysisesti...
 
Viimeksi muokattu:
Marleena
Golf on hyvä harrastus, mutta entä sitten kun hoidettavat asiat unohtuvat toisten harteille ja velvollisuudet kasaantuvat? Entä sitten kun golffari tämän takia kiukkuilee vaimolle eli mulle stressaantuneena kun on kiire hoitaa kasaantuneita hommia? Lupauksia hän antaa hövelisti mutta suuttuu kun lopulta kysyn miksei lupaus pitänytkään. Kun rahahuolet painavat eikä mihinkään ylimääräiseen ja välillä välttämättömäänkään yhteiset rahat riitä? Golfharrastuksen kustantamiseen kyllä riittää?
Musta tuntuu, että mä en kestä tätä ja jos yritän ottaa puheeksi saan silmittömät raivot muuten niin kiltiltä mieheltäni. Vietän lauantaita yksin, kun en kehtaa toisten pariskuntien kolmanneksi pyöräksi tuppautua eikä rahaa tosiaankaan ole kuin katsoa tv.tä. Kaveripariskunnat on toisella paikkakunnalla ja auto seisoo golfkentällä, niin etten pääse kuin bussilla liikkeelle. Ai niin eipä ollu sitä bussirahaa jne. Kirjastosta ei tunnu enää kesän golfleskeyden jälkeen löytyvän mitään uutta tarpeeksi kiinnostavaa luettavaa. Käyn itsekseni lenkeillä. Lisäksi mulla on 3 kivaa (ja tosihalpaa) harrastusta. Silti oon mielestäni vaan aika yksinäinen. Antakaa ideoita, kiitos. Jos kuulostaa tutulta kertokaa..
Tuttu on tunne. Olen miettinyt joskus, että miten se golf viekin miehet mennessään (joskaan ei saa yleistää), mutta sen olen kokenut minäkin. Harrastuksenhan se on kallis, mutta sinulla ei ole rahaa edes bussilippuun, tuntuu pahalta. Onko miehessäsi sitten niin paljon muita hyviä puolia, että jaksat tuota golfleskeyttä kestää. Lämmin syksy tuntuu jatkuvan vielä ties kuinka pitkään. Entä voisitko itse lähteä mukaan kentälle, vaikkapa mailapojaksi? Ellet itse pelaa. Saisit raitista ilmaa kauniissa maisemissa ja hyvää liikuntaa, ehkä mukavaa seuraakin. - Minulla olis yhden kerran kävellyt golfkengätkin joutilaana.....:)
Ihan oikeasti en osaa hyviä neuvoja sinulle antaa, mutta voisitko ajatella keskustelevasi asiasta miehen kanssa? Varmaan sen olet jo tehnytkin. Jos ei nyt muuta, niin ainakin saat myötätuntoni, että pääsisit jotenkin pinteestä eteenpäin!
 
Viimeksi muokattu:
Pussirotta
Golfaus on ajanvietettä, kuten perhosten keräily ja lintujen katselu.
Ne harrastavat jotka katsovat siihen olevan mielenkiintoa ja aikaa. Toiset tekevät jotain muuta.
 
arpa
Juu oon kävelly välillä mukana, mutta on lapset sitten saatava hoitoon, ei heitä jaksa kiinnostaa tulla mukaan. vaikka kentät on kauniita, golf-kisat kivoja tapahtumia kesällä ja sääkin olisi kaunis, ei laji enää mailatyttönäkään oikein uppoa, minkä golf-lesket varmaan ymmärrätte. olen yrittänyt oppia golfaamaan mutta ei se vaan onnistu ollenkaan minulta. En osaa mitään maila-lajeja ol-len-kaan, todella.
Eniten harmittaa se miten mies unohtaa luvatut jutut kuin tuuleen, vaikka golfasioissa miehen muisti kyllä pelaa. Vaikka olisi miten hieno laji saako silti toista kohdella huonosti?
Joku puhui tunnekylmyydestä ja kylmä viima tosiaan puhaltaa, jos "estän harrastamasta" ts. kyselen lupausten perään, kun jääkin jokin yhteinen kiva jälleen kerran pois tms.
Golf taitaa olla kuin muutkin riippuvuudet, pelaamaan keinoja kaihtamatta ja vaikka huudetaan täysillä ja kirotaan vaimolle tarvittaessa. huh on poikki olo kun oon niin monet haukut saanut. Keskusteltiin ja raha-asiat lupasi( saa nähdä?) mies jatkossa menevän tasaisemmin, etenkin jos teen vastineeksi suurimmman osan kotitöistä ( Minulla pienemmät tulot). Miehelleni tämä hyvä koska aikaa jää enemmän harrastaa, jospa kiireet ei sitten stressaisi niiin. Toivon hartaasti. Mieheni on onneksi hyvä isä. Kiitos myötätunnosta Marleena.

Tuttu on tunne. Olen miettinyt joskus, että miten se golf viekin miehet mennessään (joskaan ei saa yleistää), mutta sen olen kokenut minäkin. Harrastuksenhan se on kallis, mutta sinulla ei ole rahaa edes bussilippuun, tuntuu pahalta. Onko miehessäsi sitten niin paljon muita hyviä puolia, että jaksat tuota golfleskeyttä kestää. Lämmin syksy tuntuu jatkuvan vielä ties kuinka pitkään. Entä voisitko itse lähteä mukaan kentälle, vaikkapa mailapojaksi? Ellet itse pelaa. Saisit raitista ilmaa kauniissa maisemissa ja hyvää liikuntaa, ehkä mukavaa seuraakin. - Minulla olis yhden kerran kävellyt golfkengätkin joutilaana.....:)
Ihan oikeasti en osaa hyviä neuvoja sinulle antaa, mutta voisitko ajatella keskustelevasi asiasta miehen kanssa? Varmaan sen olet jo tehnytkin. Jos ei nyt muuta, niin ainakin saat myötätuntoni, että pääsisit jotenkin pinteestä eteenpäin!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä