Gluteenittomat leivonnaiset, apuja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pööp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pööp

Vieras
Pitäisi tehdä lapsen synttäreille jotain gluteenitonta leivonnaista, muffinsseja olin ajatellut, mutta nouseeko ne uunissa samalla tavalla kauniisti kuin tavallisista jauhoista tehdyt vai lässähtääkö? Vai olisiko jotain muuta ideaa jollain tarjota? Täytekakku on ja suklaakakku on tulossa, mutta jotain pientä gluteenitonta myös pitäisi olla ja kaupan keksi-linjalle en lähde, itse mieluiten leipoisin. Kiitos jos joku viitsii neuvoa :)

Mä teen täytekaukun AINA gluteenittomana. Käytän perunajauhoja.
Otan isot lasit. lasia, yhteen perunajauhoja, yhteen sokeria ja yhteen kananmunia.
Munat ja sokeri vaahdoksi.( 1tl leivinjauhetta perunajauhojen sekaan.)
Vaahdon sekaan nuo jauhot. 200 astetta uunissa.
Samalla tyylillä voit tehdä muffinsit.
Ja kaupasta saa nykyään esim Daim-kakkua yms jotka gluteenittomia!

Kaupassa on paljon pakastehyllyssä gluteenittomia kakkuja. Osa suoraan lapsille suunnattuja. Miksi tehdä itse, kun voi ostaa oikeasti todella hyviä kaupasta? mm. http://www.almondy.com/sv

ja sitten noitten vieressä on hyllyssä yhtä toista merkkiä yleensä mutta näin aamulla ei vielä muisti riitä ihan muistamaan mikä se merkki on :)

Eli kauppaan vaan!

Ihanaa, että otat gluteenittomuuden huomioon noin hyvin :) Minusta nuo kaupan jutut on ok, mutta ei todellakaan "todella hyviä". Tai sitten oon vaan niin ronkeli :D

Onnistuin muffinsseissa vasta sitten, kun rupesin käyttämään gluteenittomia jauhoja. Nyt tulee sen näköisiä muffinsseja, että niitä kehtais tarjota vieraillekin :)

Jos et ole kokenut gluteenittoman leipoja, voisin melkein suositella niitä kaupan valmisteita. Mulle ainakin on käynyt useamman kerran niin, että kahvipöydässä on tarjottu gluteenitonta itsetehtyä herkkua, joka sitten ei olekaan oikeasti gluteenitonta. Homma on todella tarkkaa, muistathan, että samoilla työvälineillä ei sitten ole saanut koskea esim. vehnäjauhoihin, kakkuvuokaa ei saa vuorata tavallisella korppujauholla jne. jne.

Minäkin suosittelen niitä kaupan tuotteita, pakesteista löytyy vaikka mitä, tuoreitakin saa nykyään monenlaista. Se on tarkkaa, ettei leipomisessa tule yhtään mistään niitä vehnäjauhoja mukaan.

Minä esimerkiksi käytän aina silloin harvoin kun gluteiinittomia teen, uusia avaamattomia pakkauksia niin kaakaota kuin perunajauhojakin kuin voitakin, koska joskus on voinut käyttää samaa mittaa/lusikkaa, millä on ottanut vehnäjauhoja tai voihin joutunut joku leivänmuru. Kakkupohjankin paistan leivinpaperilla pellillä, koska en yksittäistä kertaa varten viitsi ostella jotain erikoiskorppujauhoja.

Yhteistyössä