Gessleinit vai Herqulekset ?

löytyisikö apua?
Ollaan etsimässä vaunuja huhtikuussa syntyvälle ensimmäiselle taaperollemme ja mielellään kuulisin käyttäjäkokemuksia. Muutoin menee oma pää aivan sekaisin.

Ollaan katsottu Herquleksen 3spin-yhdistelmiä kääntyvällä etupyörällä ja sitten Gesslein Vision-fi-vaunuja, myös 3-pyöräiset. Todella vaikea sanoa kummat olisivat paremmat. Löytyisikö teiltä apua valintaan? Etsittäisiin sellaisia helposti liikkuvia vaunuja suurelta osin kaupunkikäyttöön ja sitten niiden pitäisi vielä olla tarpeeksi korkeat, kun ollaan molemmat pitkiä.

Gessleineissa on ilmapyörät kun Herquleksessa taas ilmakennopyörät. Ilmakennopyöriä kehutaan, mutta kuinkas sitten on ilmapyörien laita käytössä.

Gessleineissa on 2 vuoden takuu ja herquleksissa vain 6kk, joten kyllä sen perusteella ostaisin varmaan ne gessleinit. Itse mietin aikoinaan brion ja herquleksen välillä ja ostin brion vaunut, yksi ostopäätökseen vaikuttava asia oli juuri tuo takuuaika. Kyllä se takuuajan pituus kertoo yleensä vaunun laadukkuudesta ja kestävyydestä. Herquleksissa on lisäksi aika pieni tuo ratasosa, ei taida kovin pitkään lapsi mahtua.
Mulla ei oo siis käyttökokemusta kummastakaan merkistä.

meillä on 2v vanhat herqulekset ja takuu toimii edelleen.. työntöaisa naksu tuossa syksyllä, ja se vaihdettiin eikä mitään jouduttu itse maksamaan :) meillä on ilmakumit tuplissa ja ilmakennot herquleksissa, ja ilmakennot on kyllä mun mieleen ainakin enemmän.. ja meillä istuu kyydissä poika 1v5kk, mahtuu kyllä mutta tuskin kovin kauaa. toisaalta on jo niin iso, että voidaan hyvin hommata esim brion racet tms pienemmät rattaat, kun ei päiväunia enää säännöllisesti nuku ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
meillä on 2v vanhat herqulekset ja takuu toimii edelleen.. työntöaisa naksu tuossa syksyllä, ja se vaihdettiin eikä mitään jouduttu itse maksamaan :) meillä on ilmakumit tuplissa ja ilmakennot herquleksissa, ja ilmakennot on kyllä mun mieleen ainakin enemmän.. ja meillä istuu kyydissä poika 1v5kk, mahtuu kyllä mutta tuskin kovin kauaa. toisaalta on jo niin iso, että voidaan hyvin hommata esim brion racet tms pienemmät rattaat, kun ei päiväunia enää säännöllisesti nuku ulkona.
Aika jännä juttu jos teillä on herquleksilla 2 vuotta takuuta.Täällä oulussa lastentarvikkeessa sanottiin että vain 6 kk..Kun käsittääkseni valmistaja määrittelee sen takuuajan pituuden, niin luulisi kaikilla samanmerkkisillä olevan sama

Meille ilmoitettiin myös Vantaalla Lastentarvikkeessa, että takuu on Herquleksissa vain 6 kk. Kuitenkin kuulemma kaikki viat 3 ensimmäisen vuoden aikana toimitetaan tehtaalle. Kuka maksaa, niin se onkin eri asia.

Noista ilmarenkaista - vaativatko oikeasti täyttöä usein, vai onko oikeasti pieni kysymys koko tässä vaunun valintahässäkässä?

Meillä on vaunuissa ilmakennorenkaat ja kuomurattaissa on ilmakumirenkaat. Molemmat on olleet hyvät, tosin kuomurattaat ei ole vielä kovin kauaa olleet meillä. Kuulemma kuitenkin ilmakennorenkaat ois paremmat kun ei tarvi pumppailla ja ei mee puhki. Mut mun mielestä ne renkaat ei oo tärkein asia, vaan esim tuo takuuajan pituus ja kuinka iso ratastila on tärkeempiä asioita. Ootko kysyny et saako niitä gessleineja erilaisilla renkailla?Joillakin merkeillä pystyy valitsemaan millaset renkaat haluaa

Katselin yksi lauantaipäivä ihmisvilinää Jumbossa ja kiinnitin huomiota kamalaan nitinään, joka lähti lähes poikkeuksetta Herqules-rattaista.

Kivan näköisiä toki ovat, mutta kun mietittiin meidän tulevalle vauvalle pieniä ja käteviä kärryjä, päädyttiin I´coo Pocco Citeihin. Gessleinit ovat varmasti laadukkaita, mutta mielestäni hyökkäysvaunut, eli kookkaat, kömpelöt ja lyhyt käyttöikä. (ei niissä enää taaperoa jaksa työntää...)

meillä on herqulesin rattaat ja ainoa paikka mistä kuuluu nitinää on kun ajelet kaupassa niin kumirenkaat nitisee lattiaa vasten (kuin kengät joskus) todella tyytyväisiä ollaan oltu ketterät kaupungissa. vaikka takuu on 6kk myyjällä on ns.vastuu 2 vuotta.

meilläkin siis on takuuta se 6kk, mutta mukisematta ne sen korjas ja meni yls päivä, aamulal vietiin ja seuraavana aamuna haettiin. jo kuluttajansuojalaki sanoo, että tuommosen tavaran hajotessa ei takuu voi olla 6kk kun vaunujen oletettu käyttöikä on kuitenkin jotain kolmisen vuotta.. :)
ja ilmakumeja saapi ainakin meillä olla täyttelemässä liian usein, en tykkää.. mnutta makuasioita, voihan ne myöhemminkin vaihtaa toisenlaisiin gessleinisä, herquleksella ei taida edes ilmakumeja olla valikoimassa. ja nitisee ne renkaat toki, mutta oon kai siihen niin tottunut etten huomannut sitä kuin alussa :D ja tavarakori on ihanan iso, sinne mahtuu ainakin meidän perheen vloppuostokset, eikä tarvitse muovikasseja kun se verkko pitää pienetkin tavarat eikä ne tipu-brion tavarakorista eräänkin kerran hukkasin pari pientä muovikassia missä oli vaatteita, harmitti!

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
meilläkin siis on takuuta se 6kk, mutta mukisematta ne sen korjas ja meni yls päivä, aamulal vietiin ja seuraavana aamuna haettiin. jo kuluttajansuojalaki sanoo, että tuommosen tavaran hajotessa ei takuu voi olla 6kk kun vaunujen oletettu käyttöikä on kuitenkin jotain kolmisen vuotta.. :)
ja ilmakumeja saapi ainakin meillä olla täyttelemässä liian usein, en tykkää.. mnutta makuasioita, voihan ne myöhemminkin vaihtaa toisenlaisiin gessleinisä, herquleksella ei taida edes ilmakumeja olla valikoimassa. ja nitisee ne renkaat toki, mutta oon kai siihen niin tottunut etten huomannut sitä kuin alussa :D ja tavarakori on ihanan iso, sinne mahtuu ainakin meidän perheen vloppuostokset, eikä tarvitse muovikasseja kun se verkko pitää pienetkin tavarat eikä ne tipu-brion tavarakorista eräänkin kerran hukkasin pari pientä muovikassia missä oli vaatteita, harmitti!

Uskallanpa väittää että on lliikkestä kiinni suostuvatko takuuajan jälkeen enää ilmaiseksi korjaamaan, sillä mikään ei siihen velvoita.
Meillä on brion vaunut, se tavarakori on semmonen metalliritilä-systeemi, mut siinä on päällä myös sellanen musta verkkokangas-systeemi, et ei siitä kyllä tavarat pääse tippumaan.
Mä kyl eniten tykkään brioista, meille passaa sellaset "hyökkäysvaunut", niillä pääsee eteenpäin missä vaan.
Mut niinhän se on, et makuja on monenlaisia, eikä niistä voi kiistellä =). Onneksi on myytävänä pajon erilaisia vaunuja niin löytyy sopivat jokaiselle =)

onhan se varmaan myös kiinni minkälainen vika tulee, että onko selkeästi hajotettu vai voinnut hajota itse.. musta noi herquleksen on nätit, se jungle olive on värinä.. ja tytöllä ovat nyt ;) ja tuplat on briot (susi ostos), kun esikoinen ei mahtunut kunnolla istumaan herquleksen tupliin kun tuo jalkatuki on mitä on.. tosiaan briot ollu alle 2kk käytössä, niitä ei saa kunnolla kasaan kun mää saan kaksin käsin kiskoa eka toisen puolen lukituksen auki ja sitten toisen.. ja heittoaisa liikkuu pari senttiä sivusuunnassa niin ei tosiaankaan mene heittämällä paikallee, tää on kivaa esim hississä tai bussissa ;)

Takuuhan ei kata itse aiheutettuja vikoja ollenkaan. Se että korjaavatko liikkeet ilmaiseksi vaunuja takuun jälkeen riippuu varmaan siitä että onko vika iso vai pieni. Tuskin mitään isoja vikoja alkavat ilmaiseksi korjaamaan takuun päätyttyä.
Meidän kummatki briot on ainaki toiminu ihan hyvin, vaan tietenki maanantai-kappaleita on kaikissa merkeissä. Itse mietin joskus aikoinaan myös herquleksia, mut en sen lyhyen takuuajan ja pienen ratastilan takia ostanu niitä

Mä mietin ihan samaa vielä 2 kk sitten, mutta päädyttiin sitten gessleinin vaunuihin, koska mielestäni ovat yksinkertaisesti laadukkaammat ja niistä löytyy parempia ominaisuuksia. Käytössä ei tosi ole vielä ollut, mutta tosi kevyeltä ne vaikuttaa, että eiköhän niissä jaksa taaperoakin työntää vallan hyvin. Ja ne ei kyllä ole mun mielestä isot hyökkäysvaunut :LOL:

Yhteistyössä