Gastric Bypass eli lihavuusleikkaukset... Mitä mieltä?

"femin"
Mun mielestä Suomessakin voisin järjestää laihdutusleirejä niin aikuisille, kuin lapsillekin. Olisi paljon fiksumpaa, koska leikkaus on aina leikkaus.

Itse häpeäisin silmät päästäni, jos olisin niiiiin selkärangaton, etten saisi itse tiputettua ylimääräisiä kiloja, vaan mahalaukkuni jouduttaisiin leikkaamaan pienemmäksi...
 
[QUOTE="femin";29575467]Mun mielestä Suomessakin voisin järjestää laihdutusleirejä niin aikuisille, kuin lapsillekin. Olisi paljon fiksumpaa, koska leikkaus on aina leikkaus.

Itse häpeäisin silmät päästäni, jos olisin niiiiin selkärangaton, etten saisi itse tiputettua ylimääräisiä kiloja, vaan mahalaukkuni jouduttaisiin leikkaamaan pienemmäksi...[/QUOTE]

Jos ihmisellä on toista tai kolmattakinsataa ylipainoa, kyse on jo muusta kuin selkärangattomuudesta tiputtaa muutamaa ylimääräistä kiloa.
 
Käsittääkseni noissa on jälkikäteen todella paljon ongelmia, kun suoltakin poistetaan niin paljon. Imeytymishäiriöitä, teholle vieviä suolitukoksia, kymmeniä uusintaleikkauksia. Mielestäni leikkauksia glorifioidaan mediassa ihan liikaa, kun niiden seurauksista ei pitkällä aikavälillä tiedetä vielä tarpeeksi. Kymmenen vuotta sitten pantaoperaatioita hehkutettiin joka puolella, ja pikkuhiljaa niistä vain lakattiin puhumasta, kun tulikin ilmi miten pahoja komplikaatioita ne jälkikäteen aiheuttivat. Näkisin tässä hieman samaa kaavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Nämä leikkaukset on tarpeellisia joillekin ja pelastavat hengen ja sairaalloisen ylipainoinen ihminen saa elämänsä takaisin.
Mutta, itse en menis ikinä enkä suosittelis läheisillekään koska oon sitä mieltä et leikkaus on aina leikkaus ja mitä vaan voi tapahtua.
 

Yhteistyössä