Ganglio ranteessa ja punktio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja otoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

otoh

Jäsen
10.04.2008
73
0
6
Onko kellään punkteerattu ranteen gangliota (hyytelötäytteinen patti)? Oliko millainen toimenpide. Tehtiinkö puudutuksessa ja tuleeko siitä sairaslomaa. Oma ganglioni ilmoittaa aina muutaman kuukauden välein olemassaolostaan, mutta on parantunut itsestään ajan kanssa. Nyt on vaivannut jo viikon ja särkee välillä myös yöllä. Punkteerausta on ehdotettu hoidoksi, mutta on mennyt sisu kaulaan... :/

mun on ganglio leikattu liki 20.v sitten. aika helppo ja kivuton juttu oli , muistaakseni. saikkua tuli (jos oikeen muistan)10pvää (silloin!!!!!)
eikä ole enää sen jälkeen kiusannut

Mulla tyhjennettiin tammikuussa ganglio normaali terveyskeskuslääkärin vastaanotolla. Lääkäri tyhjensi ruiskulla sitä töhnää patista ilman mitään puudutuksia. Patti ilmestyi melko pian uusiksi ja isompana kun ennen. Mulla sikäli hyvä tilanne, että se ei ole kipeä, inhottavan tuntuinen ja näköinen kylläkin. Nyt kun taas tunnustelin sitä, niin tuntuu kun olis paljon pienempi.

Lääkäri kertoi mulle tuosta leikkaus mahdollisuudesta, jos muutamalla tyhjennyksellä patti ei häviä kokonaan :/ . Mä ajattelin antaa sen vaan olla, kun ei ole kipeä yms.

Yhteistyössä