Game of Thrones

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jjj"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jjj"

Vieras
Mitäs piditte sarjasta (tuli tv2:lta hetki sitten)? Monet tuttuni ovat ylistäneet sarjaa, mutta itse en ihan heti syttynyt. Alussa oli jotain kiinnostavia örkkejä, mutta loppupuoli jotain puisevaa sukudraamaa ja naisten ryntäiden esittelyä.

Kirjat olen lukenut. Hiukan epäillen odotan sarjankatsomista. Tuskin pystyy kunnolla kertomaan kaikkia niitä kerroksia, joita kirjassa on.

Vielä en ole siis ekaa jaksoa katsonut, odottaa boksin muistissa vapaata hetkeä :)

[QUOTE="vieras";25428126]En tykkää ja olen muutaman jakson katsonut. Väkivallalla ja alastomilla naisilla mässäilyä.[/QUOTE]
Sehän siinä parasta onkin, enemmän perseestä olisi semmoinen teennäinen pikkurilli pystyssä teetä juoden -meininki.

Loistava sarja, odottelen tuota kakkoskautta itsekkin.

Pakko kommentoida näille jotka on arvostelleet esimerkiksi väkivaltaa ja tissien esittelyä. Se kuuluu asiaan, perinteisessä fantasiassa joka löyhästi perustuu ihmiskunnan keski-aikaan, johon on lisätty taikuutta tai muuten yliluonnollista. Ihan niinkuin futuristiset aseet sci-fiin, olkaa genre tietoisia niin ei tarvitse pettyä :)

Ne pelkät ihmissuhdedraamat ja dokumentit on sitten iiiihan erikseen.

Juu-u, ekan waretin viime keväänä heti kun sarja alkoi, nyt onneksi enää ei tarvitse niin kauan odottaa kakkoskauden alkamista. Kirjat luin joskus vuonna miekka ja kivi, sitä ihan uusinta en ole vielä lukenut. Naivia olettaa, että sellaiset järkäleet pystyttäisiin siirtämään sellaisenaan kymmeneen tunnin jaksoon, kirjoissahan on lukemattomia hahmoja joiden kannalta asioita kussakin luvussa tarkastellaan. Kirja ja tv ovat ihan eri maailmoja.

Tykkäsin sarjasta, kun tajusin olla odottamatta mitään järisyttävää ja tarkasti kirjoille uskollista toteutusta :) Fantasian ystäville on harvoin mitään kunnollista tarjolla teeveessä ja GoT on ehdottomasti parhaasta päästä.

Ekan kauden olen katsonut ja tykkäsin todella paljon. Hurjia juttuja, mutta kirjat lukeneena hurjempaa sopii odottaa (vaikka tietenkin kirjat ovat aivan eri asia). :) Itse tykkään siitä että dialogia on kerrankin ihan oikeasti, eikä vaan miekoilla huitomista pelkästään. Toivottavasti ei muutu se seikka.

Tuosta alastomuudesta ja väkivallasta. Se tarina on täynnä väkivaltaa, niin kirjoissa kun sarjassakin, sota ei ole ikinä kaunista. Ja alastomuutta on tosiaan kirjoissakin, sekin kuuluu siihen tarinaan. Jos ei fantasiasta välitä, niin eihän sitä tarvitse katsoa. Mutta kaikille fantasian ystäville ja sitä harrastaneille kyllä suosittelen sarjaa ja kirjat kannattaa ehdottomasti lukea! Tästä sarjasta ei ehkä genreen tutustumista kannata kuitenkaan alottaa, sillä tarinassa kyllä tapetaan hahmoja ihan surutta ja on aika rankka tarina.

Yhteistyössä