galluppia pyykinpesusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksmaitaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

raksmaitaks

Aktiivinen jäsen
15.05.2007
1 783
1
36
Mä teen aina niin huonoja aloituksia ettei niihin pahemmin vastailla. Katotaas miten nyt käy.

Siis kysymys: Tykkäätkö että pyykit tuoksuu pesuaineelle, vai pidätkö tuoksuttomista vaatteista? Ja mitä aineita käytät?

Mä rakastan kun pyykit tuoksuu. Mitä enemmän sen parempi. Mä käytän Arielia ja huuhteluaineena Comforttia. Hetki sitten laitoin pyykkejä kuivumaan ja niitä onnessani nuuskuttelin :D

Ehdottomasti tuoksutonta. Tuo "mitä enemmän sen parempi" -periaate saattaa aiheuttaa toisille todella tukalan olon, hengenahdistusta jne. Puhdas pyykki ei tuoksu miltään, paitsi puhtaalta.

Mä en siedä hajustettuja pesuaineita ollenkaan. En tykkää niiden hajusta. Kärsin myös lievästä hajusteyliherkkyydestä joten saatan saada päänsäryn niistä.

Haluan pyykin olevan täysin tuoksutonta. Hajustamattomat aineetkin jättävät oudon tunkkaisen hajun. Nyt käytetään Allegroa, tulee kivan hajutonta pyykkiä. Huuhteluaineena käytetään etikkaa.

pesen taaperon pyykit erikseen, hänen pyykeissä käytän hajusteettomia pesu- ja huuhteluaineita. (atooppisen ihon takia) mun ja miehen pyykeissä yleensä bio luvilia ja comfortia.

Vauva-aikoina oon käyttäny koko porukalla MiniRiskiä (hajutonta) ja muuten ns. normaalisti käytän tosi mietoja. Musta pyykin taas ei kuulu tuoksua, kuin kemikaalio, mutta kuitenkin ihan vähän ns.raikkaalle.

meillä ei todellakaan käytetä tuoksullisia pesuaineita. Pyykkäyksessä käytetään ekologista Ole hyvä -merkkiä. Tuoksuksi riittää mielestäni puhtaus ilman aineita. Huuhteluaineet on muuten aivan turhaa tuhlausta...

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Mä käytän huuhteluainetta mutta jostain syystä pesty pyykki haisee paskalta kun otan ne koneesta:(

Ootkos koska pyörittänyt tyhjän koneellisen 90 asteessa? Ja tyhjentänyt sen "paskasäiliön"? Niin ja älä laita konetta supertäyteen ja ota pyykit heti koneesta kun ohjelma on pyörinyt loppuun.

IHan ilman huuhteluainetta, puhdas pyykki ei tarvitse haista kilometrin päähän!
Itse kaupassa töissä ja siellä välillä asiakas tulee vastaan tai kassalle.. hirveet haisut (huuhteluaineesta/pyykkipulverista), meinaa henki loppua kesken!!!
Ajateltaa hyvät ihmiset muitakin kanssa ihmisiä!! :wave:
Kaikille ei kaikki sovi ja toiset voivat saada kunnon hengenahdistus kohtauksen (astma) teidän haisuistanne!!! :wave:

mä vaihtelen pesuaineita, tällä hetkellä vessan kaapissa on pirkan pesuainetta iso paketti ja tykkään tuoksuista mutta ei saa liikaa koska mä saan ainaskin liiasta tuoksusta päänsäryn mutta pieni määrä kivaa tuoksua tekee pyykeistä ihanan oloista

Nyt on käytössä Omon hajusteeton nestemäinen pesuaine ja huuhteluaineena Comfortin hajusteeton. Mä tykkään, että pyykki tuoksuu puhtaalle, ei siis sille pesuaineelle. Ja mies ei tykännyt kyllä yhtään kun ostin hajusteellista (jotain omenan kukkaa), mielestään ei ollut kovin miehekästä :D Ja mäkään en tykkää jos vaatteet tuoksuu voimakkaasti, siihen sitten omat tyköhajut (hajuvesi, dödö...) sekasin niin yöh :x

Yhteistyössä