Galluppia: Mitä liikuntaa harrastat ja kuinka usein? + suhteesi liikuntaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippi"

Vieras
Mitä harrastat ja kuinka usein? Millainen "suhde" sinulla on liikuntaan, onko se sulle henkireikä vai välttämätön paha?

Itse juoksen, vähintään kolmena päivänä viikossa. Ennen en ole juossut mitenkään tavoitteellisesti, mutta kesällä ois tavoitteena juosta puolimaraton :)

Mistään ryhmäliikunnasta tai salilla käymisestä en saa mitään iloa, juokseminen on oikeastaan ainoa sellanen "mun juttu".

Arkiliikuntaa päivittäin/lähes päivittäin, eli kävelen kauppaan ja takaisin, kävelen koulusta kotiin, sen sellaista.

Erikseen lähden lenkille (kävelysellaiselle - en juokse, kesällä juoksin mutta nyt raskaana ollessa ei kyllä paikat kestä) 3-5 kertaa viikossa.

Ja käyn uimassa epäsäännöllisen säännöllisesti; joskus pari krt viikossa, joskus pari kertaa kuussa.

Kotosalla tuli poljettua stepperiä kun se vielä oli ehjä (muksut hajoittivat :kieh: ), käsipainoja heiluttelen aika ajoin.

Pyöräilemään tekisi mieli nyt, kun pyörätiet alkaa olla jo sulaneet, mutta en tiedä uskallanko kun on tämä isohko maha ja aamuisin voi olla mustaa jäätä...kesällä pyöräilin paljon.

En viihdy kuntosalilla, enkä ohjatussa jumpassakaan oikeastaan.

Kyllä mun on pakko jotain liikuntaa saada päivittäin. Edes hieman. Jos en saa, niin sen huomaa heti: väsyttää ja vituttaa.

Alussa pakkopullaa mutta kuitenkin tykkäs siitä fiiliksestä mikä siitä tuli.
Nyt jo henkireikä!

Hiihdän, lenkkeilen, käyn salilla ja uimassa. Milloin mitäkin.
Minimissään 3 kerta viikossa, mutta mieluiten 5-6kertaa; muuten hajoaa pää :)

Aikoinaan oon ollu enemminkin ryhmäliikkuja kun yksilösuorittaja - tosin eipä nämä lajit ole sellaisia, etten esim kaveria mukaan voisi ottaa.
Ryhmäliikuntaa testailen varmaankin ensi syksynä kun en missaa ilmottautumisia ;)

No nää perus vaunuluenkit tietty ja sit mitä sitä nyt tulee muutenkin päivänaikana liikuttua, sen lisäks zumbaan kotona päivittäin. Ja juu, ainakin toi zumba on mun henkireikä. Tulee kamala olo jos meinaa jäädä välistä.

Näin talvella käyn kävelyllä 4 kertaa viikossa, matkaa taittuu 7km (yritän aina hölkätä osan matkasta tai teen spurtteja). Kuntopyörää pyrin polkemaan 2-4 kertaa viikossa 30min-60min, mahdollisimman isolla vastuksella ja mahdollisimman nopeati. 5 kertaa viikossa teen, lihaliikkeitä jumppapallolla ja ilman. Hiihtämässä kävin muutamia kertoja. Kesäisin harrastan pyöräilyä ja uinti, oiheisten toimien lisäksi.

Olen oppinut pitämään liikunnasta vasta nyt oikein kunnolla. Toki nuorena tuli harratettua kaikenlaista, mut ei samalla fiiliksellä.

Olen aloittanut kuntosalitreenit uudelleen pitkän tauon jälkeen ja kyllä tuntuu hyvältä! Se on just se mun juttu. Aiemmin ei ole ollut mahdollisuutta (joka aiheutti siis vuosien tauon) mutta nyt kun se mahdollisuus tuli, niin aion kyllä jatkaa toivon mukaan niin kauan kuin henki pihisee. Tätä siis 3 kertaa viikossa.

Muulloin kävelen sellaisia tunnin lenkkejä 2-3 kertaa viikossa. Kun paino tippuu, voin aloittaa varovasti taas hölkkäilemäänkin, nyt ei vielä polvi kestäisi sitä tässä painossa. Uimisen otan kuvioon sitten kun kehtaan taas uimahalliin mennä hylkeilemään:D

Harrastan ryhmäliikuntaa (spinning, jami, sh'bam, pumppi, steppi, kahvakuula jne) & juoksulenkkeilyä. Keskimäärin 4-6krt/vko.

Suhde liikuntaan on intohimoinen, rakastan liikkumista ja tunnetta, jonka siitä saa :heart:

Tällä hetkellä hypin seinille; oon ollu reilun viikon lentsussa ja liikunta on jääny vähiin :kieh:

Juoksua 3 krt/vko, 1-3 krt/vko sali tai ohjattu jumppa, 1-2 krt/vko spinningiä ja kävelen tai pyöräilen päivittäin, nyt raskaana ollessa juoksu on jäänyt 1krt/vko ja jumppa tai sali 2 krt ja spinning 1 krt..

Nyt kun koira on muualla hoidossa niin teen reippaan tunnin kävelylenkin päivittäin(vähän on joutunut tuosta tinkimään, kun tiet on niin pirun liukkaita). Sit viikossa 4*lihastreeni.

Sit tietty hyötyliikuntaa päivittäin.

Nyt kun on viimeisillään raskaana, niin hiukan on joutunut hiljentämään tahtia, ennen liikuin paljon enemmän.

Kahvakuulailua 2 krt/vk ja juoksen 2 krt/ vk, jos aikataulu antais periksi kävisin kuntonyrkkeilyssä vielä. Tykkään jälkifiiliksestä vaikka lähteminen aina vaikeaa..

En harrasta mitään liikuntaa. Vihaan kaikkea siihen liittyvää. Ne pakolliset perheen pulkkamäet käyn kerran kaks talvessa ja that's it. Lapet kyllä ulkoilee ja harrastaa urheilua mutta minä en.

Sellainen suhde, että kun jäi yksi päivä salilta välistä, aion huomenna mennä salille ja sen jälkeen uimaan. Harrastan hyvin laajasti erilaista liikuntaa. Ei ole autoakaan, joten hyötyliikuntaa tulee myös.

Nuorempana tein fyysistä duunia, kävelin töihin ja kävin vielä jumpassa 2 kertaa viikossa.

Nykyisin kävelen kauppaan, ulkoilen lapsen kanssa. Teen kevyttä kotijumppaa ja venyttelyä (voimajoogatyyppistä) silloin kun tuntuu että selkä kaipaa tuota.

Hyvin rento suhtautuminen mulla on liikkumiseen. Sen täytyy olla mukavaa, että innostun. Odotan tosi paljon pyöräily- ja uintikelejä. Lisäksi kävelen kesäisin metsäpoluilla paljain jaloin, se on tosi energisoivaa :)

3 kertaa viikossa treenit, siihen päälle kerta kiipeilyä ja lenkkeilyt, tarkoitus olisi myös alkaa punttiksella taas käymään ja varmaan satunnaisia ryhmäliikuntoja samalla. Joogassa käyn myös epäsäännöllisesti, sitäkin pitäisi alkaa taas palautella normirutiineihin.

Liikkuisin enemmänkin jos olisi vain aikaa, liikunta on henkireikä ja varsinkin treenit ja niiden sosiaaliset kuviot.

Koiran kanssa lenkkeilen 8-12 km per päivä (joko kävellen tai juosten). Kahvakuulailen 4-5 kertaa viikossa yksikseni. Kunhan talonrakennusprojekti on ohi, niin voisi hankkiutua salille treenaamaan. Liikunta on mulle tapa pitää kroppa ja pääkoppa kunnossa. Ehdottomasti paras tapa poistaa stressiä.

Pyrin kävelemään joka päivä töihin, noin 25 minuuttia suuntaansa, jos jostain syystä en tarvitse töiden jälkeen tai työpäivän aikana autoa. Kävelen kolmesta syystä:
-tiedän, että se on hyväksi minulle
-työpaikan pihassa ei ole parkkitilaa ja kaupungin keskustassa parkkeeraaminen on monesti aika aikaavievää
-autolla joka kulkee 5.0-litraisella V8-moottorilla ei viitsi ajaa turhaa kaupunkiajoa varsinkaan talvella

Muuten en liiku, kun en tykkää liikunnasta. En tiedä mistä se johtuu; lapsuudenkodista en ainakaan saanut minkäänlaista liikunnan mallia, siellä ei liikuttu. Lisäksi olen laiska ja mukavuudenhaluinen, enkä saa itseäni patistettua liikkeelle.

Kävelyä 1-3 krt/päivä vähintään aamulenkki (kiitos koirat)
ratsastusta tai hevosen vieressä juoksua 3-5 krt/vko (kiitos omalle hevoselle)
punttisalilla tulee käytyä talvella 1-2krt/vko
lisäksi epämääräisesti luistelua, hiihtoa, laskettelua (talvella)
Uintia 1-2krt/kk

Tykkään liikkumisesta ja en oikeen vois ilmankaan olla

Suhteeni liikuntaan on hyvä, mutta(koska) etäinen. Liikunnan ajatteleminen on hauskaa, toteuttaminen pääsääntöisesti tylsää.

Vihaan/inhoan/en siedä/en jaksa/en kestä sellaista päämäärätöntä menemistä vaan menemisen takia, esim. pyöräily, kävely, juoksu, hölkkä. Siinä ei ole mitään pointtia.

Kaiken maailman raajojen sätkyttely ja heiluttelu huonon musiikin tahtiin trikoounivormumuodostelmissa pelkästään sykkeen kohottamiseksi on jo lähtökohtaisesti vastenmielistä.

Jollain tavalla mielekkäiksi lajeiksi koen salilla käymisen, uimisen ja ratsastamisen. Mikä on sikäli aika paradoksaalista, kun uidessa ja ratsastaessa sitä vasta poljetaankin paikoillaan/kierretään kehää ja salilla käyminen on täysin turhanpäiväistä hienerityksen tarkoituksellista lisäämistä.

Suhteeni liikuntaan on hyvä, mutta(koska) etäinen. Liikunnan ajatteleminen on hauskaa, toteuttaminen pääsääntöisesti tylsää.

Vihaan/inhoan/en siedä/en jaksa/en kestä sellaista päämäärätöntä menemistä vaan menemisen takia, esim. pyöräily, kävely, juoksu, hölkkä. Siinä ei ole mitään pointtia.

Kaiken maailman raajojen sätkyttely ja heiluttelu huonon musiikin tahtiin trikoounivormumuodostelmissa pelkästään sykkeen kohottamiseksi on jo lähtökohtaisesti vastenmielistä.

Jollain tavalla mielekkäiksi lajeiksi koen salilla käymisen, uimisen ja ratsastamisen. Mikä on sikäli aika paradoksaalista, kun uidessa ja ratsastaessa sitä vasta poljetaankin paikoillaan/kierretään kehää ja salilla käyminen on täysin turhanpäiväistä hienerityksen tarkoituksellista lisäämistä.

:laugh:

Ei helvetti mikä kuvaus, kiitos hyvistä nauruista :D

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Ratsastusta noin pääasiassa. Kerran viikkoon ohjatulla tunnilla ja 2-3kert/vko omalla kopukalla. (kohta enempi, kun kopukka muuttaa työpaikalleni, olen siis isolla ratsastustallilla töissä)
Ja koen mielekkääksi, hevosen selässä unohtaa täysin arjen, keskittyy vain omaan ja hevosen suorittamiseen.

Tietty lisäksi koirien kanssa lenkkeily, mutta sitä en nyt välttis laske harrastukseksi.

Yhteistyössä