GALLUPPIA: Mikä nestemäinen pyykinpesuaine paras?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Candlelightdinner
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Candlelightdinner

Vieras
Mitä nestemäistä pesuainetta käytätte pyykinpesuun? Mä olen aina pessyt pyykkini jauheella,
viimeisimpänä nyt olen muutaman vuoden käyttänyt Tendiä mutta olen huolestunut
pesujauheissa olevasta zeoliitista ja haluan siis vaihtaa kokonaan nestemäiseen.

Mikä siis olisi paras ja mitä te käytätte?
Tarvitseeko nestemäisen kanssa erikseen huuhteluainetta?

Tuoksua saisi olla mutat ei mitään kamalaa löyhkää..

Kiitos jo etukäteen ja auringonpaistetta jokaisen kesään :)

Jo pitkään käyttänyt OMO Sensitiveä sekä jauheena että nesteenä, colorilla ja ilman.
Oli ainakin tehokkaimman tuntuisia silloin kun hain mitä löytäis LV:n tilalle.

Erisan, on hajutonta ja pesi raikkaaksi kestovaipatkin silloin kun niitä käytettiin. Sertosta pidin myös, mutta se ei ole hajusteeton. Tuoksu on kuitenkin harvinaisen mieto ja ihan hyvä verrattuna muihin hajustettuihin pesuaineisiin joita olen kokeillut :) Hajusteettomasta omostakaan ei ole valittamista. Erisanilla tuntuu jotenkin tulevan noista puhtaimman oloista pyykkiä, ja meillä on pesty niin kestovaippoja kuin navettavaatteitakin... Huuhteluaine ei ole sen tarpeellisempaa/tarpeettomampaa kuin jauhemaisenkaan pesuaineen kanssa, itse käytän osaan pyykistä huuhteluainetta kun meillä ei ole kuivausrumpua, ja haluan osan vaatteista pehmeänä :)

[QUOTE="vieras";26711623]Jauhemaisiakin on zeoliitittomana, esim. Allegro tai marketeista saatava uusi Allegro color. Nestemäisissä on usein tympeä haju tai sitten hirveästi hajusteita.[/QUOTE]
Eikun uusi Neutral Color siis.

Tykkään tuoksuvasta pyykistä ja käytän värillisille keltaista Surfia ja valkoiselle pyykille Arielia.
Mukava, mieto tuoksu on Lumme-aineessa. :)

Muoks. huuhteluainetta en käytä, en oo käyttänyt varmaan 10 vuoteen.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="juups";26711640]Me ollaan jo pitkään käytetty Lidlissä myytävää sellaista punaista, ja on tosi hyvää, jättää pyykin pehmeäksi vaikkei edes huuhteluainetta käyttäs.[/QUOTE]

Mä käytän myös sitä. Samoin vihreetä valkopyykille tarkoitettua. Oikein hyviä molemmat.

Toivon ihmisten huomioivan myös kanssaeläjät pesuainetta valitessaan. Kerrostalon yhteisessä kuivaushuoneessa on joskus niin kauhea löyhkä, ettei sinne voi omia, tuoksuttomalla aineella pestyjä pyykkejä laittaa kuivumaan. Itsekin erehdyin kerran ostamaan tarjouksesta Ariel nimistä pesujauhetta. Se haisi niin voimakkaasti, että se oli heitettävä menemään yhden pesukerran jälkeen. Sittemmin en ole paljon hintaa katsonut pesuainetta valitessani, kunhan on erittäin mietotuoksuista, tai tuoksutonta. Siirryin kokonaan nestemäisiin, koska niitä pystyy jo kaupassa tuoksuttelemaan. Erään asiantuntijan mukaan huuhteluaineen käyttö on suomen pehmeissä vesissä aivan turhaa.

Toivon ihmisten huomioivan myös kanssaeläjät pesuainetta valitessaan. Kerrostalon yhteisessä kuivaushuoneessa on joskus niin kauhea löyhkä, ettei sinne voi omia, tuoksuttomalla aineella pestyjä pyykkejä laittaa kuivumaan. Itsekin erehdyin kerran ostamaan tarjouksesta Ariel nimistä pesujauhetta. Se haisi niin voimakkaasti, että se oli heitettävä menemään yhden pesukerran jälkeen. Sittemmin en ole paljon hintaa katsonut pesuainetta valitessani, kunhan on erittäin mietotuoksuista, tai tuoksutonta. Siirryin kokonaan nestemäisiin, koska niitä pystyy jo kaupassa tuoksuttelemaan. Erään asiantuntijan mukaan huuhteluaineen käyttö on suomen pehmeissä vesissä aivan turhaa.

Hei haloo... Olen itsekkin hajuherkkä mutta et voi olettaa että koko maailma pyörii sinun ympärilläsi. Jos sinä et kestä hajua, sinä järjestät pyykkisi muualle eikä se koko muu kerrostalo.

Ja itsellänikin on vaikea välillä esim bussissa olla toisten hajuvesien ym hajussa mutta se on tilapäistä enkä todellakaan ole vaatimassa kaikkia lopettamaan hajuveden käyttöä.

Hei haloo... Olen itsekkin hajuherkkä mutta et voi olettaa että koko maailma pyörii sinun ympärilläsi. Jos sinä et kestä hajua, sinä järjestät pyykkisi muualle eikä se koko muu kerrostalo.

Ja itsellänikin on vaikea välillä esim bussissa olla toisten hajuvesien ym hajussa mutta se on tilapäistä enkä todellakaan ole vaatimassa kaikkia lopettamaan hajuveden käyttöä.
Kerrostalossa monet kuivattavat parvekkeellaan sen pyykin ja todellakin se märkä "hyväntuoksuinen" pyykki saa minut tuntemaan itseni vähäarvoisemmaksi vaikka maksan asumisesta vähintään saman kuin alempana asuva miltei päivittäin pyykkäävä naapurini. Ymmärrän, että se on oikeutensa, muttei elimistöni siitä pidä. Itse en kuivata parvekkeellakaan vaan kuivauskoneessa. Olen niin allerginen, etten kestä pyykinkuivaushuoneen käyttöä. Omiin vaatteisiin jäisi haju. Nykyään on kai kiva, kun kaikki tuoksuu. Minä en toistaiseksi kanankakkaa ole parvekekukille tyrkännyt. Mieleen on juolahtanut toki. Kuten tupakansavu, myös muut "hajut" aiheuttavat allergiaoireita useille. Siinä voisi ajatella muitakin, jotka siitä joutuvat pakolla alttiiksi. Vauvaani en nukuta parvekkeella myöskään siitä syystä, että vaunut ja kaikki petivaatteet ottavat sen naapurin tuoksun itseensä. En toistaiseksi voi muuttaa kauemmas muista. Odotan, että rikastun ja saan jonkun mökin ostetuksi muualta.

Yhteistyössä