Gallup:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikkuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikkuli

Vieras
Minkämerkkisiä vaatteita lapsillanne?
Lasten iät/lapsen ikä?
Ovatko lapset tarkkoja mitä laittavat päälle?
Mikä tai mitkä asiat painavat vaatteen ostossa eniten, mainitse kolme asiaa (esim. halpa hinta, laatu, suomalaisuus jne) ?
Päättääkö teillä äiti vai isä vai lapsi itse mitä laittaa päälleen ja kuka päättää mitä vaatteita ostetaan?

- laidasta laitaan. halpismerkkejä, Lindexiä, HM:ää, ja muutama reimatecikin..jne. en ole kovin merkkitietoinen. katon vaan että minkänäköinen vaate on. :)
Lasten iät/lapsen ikä?
- 9v, 8v, 5v ja 2v.
- jossain määrin joo. 5v ei pidä farkuista, 9v ei pidä verkkareista, yleensä kuitenkin laittaa päälle se järkevin vaihtoehto (verkkarit liikkatunnilla, juhlamekko juhliin jne.)
Mikä tai mitkä asiat painavat vaatteen ostossa eniten, mainitse kolme asiaa (esim. halpa hinta, laatu, suomalaisuus jne) ?
- tarpeellisuus, kohtuullinen hinta, ulkonäkö.
Päättääkö teillä äiti vai isä vai lapsi itse mitä laittaa päälleen ja kuka päättää mitä vaatteita ostetaan?
- molemmat ostaa vaatteita oman maun mukaan. lapsiltakin kysytään usein kelpaako. se päättää joka pukee. koululaiset pukee itse itseensä.

Tyttö 8 vuotta on aika pitkä ikäisekseen ja lapsellisten vaatteiden löytäminen oli hetki sitten vielä kiven alla, mutta sitten löysimme me&i:n ja sitä nyt onkin tunikoita, mekkoja, paitoja ja housuja sitten kasapäin ja lisäksi marimekkoa ja maxomorraa ja riemulia.

Poika 6 vuotta ja hänellä on nova staria, snoozya ja maxomorraa sekä puman luomupuuvilla mallistojen vaatteita.

Tyttö 2 vuotta ja hänellä on phister&philinaa, kameleont designea, metsolaa ja maxomorraa suurin osa.

Minä ostan suurimman osan netin aleista, en halua opettaa lapsille kulutus yhteiskunnan tapoja. Mitään lindexiä ja h&m ää ei meille tule myrkkyjen takia ja haluan tukea pieniä merkkejä ja pieniä kauppoja.
Ostaessa painaa ensisijaisesti laatu, ekologisuus ja suurta plussaa on jos on eurooppalainen tuote.

Lasten iät/lapsen ikä?

No kyllä meiltä kaikenlaista löytyy, itse ostan lähinnä merkkivaatteita mutta sukulaiset ja muut tuo synttäri/joululahjoiksi muutakin. Pojat (2) ei oo tarkkoja pukemisistaan mutta tyttö on, ja vaihtaa monta kertaa päivässä vaatteita. Tärkeimmät kriteerit on meillä laatu, tuotteen valmistusmaa ja öko-text merkinnän olemassaolo. Vaatteita ostaa lähinnä äiti, ja äiti myös päättää mitä pannaan päälle, paitsi tyttö nyt joskus säveltää omia viritelmiään :DD

Merkit on vanhemmalla lapsella eli pojalla kaikkea Hennesistä Hilfigeriin. Viime aikoina on ollut vaikea löytää hänelle mitään kivaa extraa, mutta Hennesiltä tilasin perusvaatteita; paitoja, pitkiksiä, neulepaitoja.

Tyttövauvalla on eniten Minymon, Mayoralin ja Cupcakin vaatteita. Muutama Hennesistä, muutama jostain muualta.

Poika on 2,5v ja tyttö 3kk.

Vaatteiden tärkeimmät kriteerit ovat ulkonäkö, laatu ja hinta.

Minä useimmiten päätän mitä ostetaan, ja se vanhempi kumpi pukee, päättää mitä puetaan.

Laidasta laitaan.Isommat ostavat joskus saksasta vaatteita.
20v, 18v, 15v, 11v ja 4v
Ostetaan mitä tarvitaan, kestävyys, kohtuullinen hinta
Isommat ostavat itse ja päättävät.Minä ostan nuoremmille ja kuuntelen myös heidän mieltymyksiään

lähinnä H&M:ää, KappHallia & jonkin verran näitä citymarketin lastenvaate merkkejä. edullisuus on tärkeää, vaikka haluaisikin ostaa niitä laadukkaita ja myrkyttömiä :/
tyttö on 2 ja ruvennut nyt valitsemaan itse vaatteitaan.. tyyliin kissapaita, keijusukat, ei lenkkareita vaan crocsit. .. saakin tehdä päätökset tiettyyn rajaan asti

Yhteistyössä