Gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiaa

Vieras
Mitä nimitystä käytät lapsen alapäästä??

Ja oletko koskaan ajatellut että jos asioista ei puhuta oikeilla nimillä voi se vaikuttaa lapsen identtiteetin muodostukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Etupuoli. En usko että kukaan lapsi tramatisoituu jos ei sitä vaginaksi/penikseksi kutsuta, mutta etupyllystä voi kyllä saada pitkäaikaisia ahdistusoireita :D

Ei varmaan traumatisoidu mutta identtiteetin kehitykseen voi vaikuttaa. koska edessähän ei ole pyllyä. Eikä sitä nyt vaginaksi ja penikseksi tarvi kutsua mutta kyllä pienellekin voi sanoa pimppi tai pippeli. Nehän ne on et miks pitää valehdella ja puhua jostain pyllystä edessä.. ei ymmärrä ja tota identtiteetti kysymystä voi kysyä ihan asiantuntijaltakin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Etupuoli. En usko että kukaan lapsi tramatisoituu jos ei sitä vaginaksi/penikseksi kutsuta, mutta etupyllystä voi kyllä saada pitkäaikaisia ahdistusoireita :D

Ei varmaan traumatisoidu mutta identtiteetin kehitykseen voi vaikuttaa. koska edessähän ei ole pyllyä. Eikä sitä nyt vaginaksi ja penikseksi tarvi kutsua mutta kyllä pienellekin voi sanoa pimppi tai pippeli. Nehän ne on et miks pitää valehdella ja puhua jostain pyllystä edessä.. ei ymmärrä ja tota identtiteetti kysymystä voi kysyä ihan asiantuntijaltakin

Sori luin väärin, jotku ku käyttää tota pylly sanaakin

Itse ap kysyit mielipiteitä oikeilla nimillä puhumisesta, ja oikeastihan ne ovat vagina ja penis. Muut sitten ovat kansankielisiä termejä. Henk.koht. en voisi itse opettaa sanaa pimppi, koska se on mielestäni ruma sana, mutta ei kyllä kaivele erikoisesti vaikka muut sitä käyttäisivät. Olen kanssasi täysin samaa mieltä etupylly-termistä, ja ikävä kyllä olen kuullut kerran sitä käytettävänkin (äiti tyttärelleen uimahallin suihkussa).

Muoks. hyvä kun huomasit, en tosissaan ikinä käyttäisi itse etupyllyä :)

pippe, pimppa, peppu

en muista milloin olisin viimeksi viljellyt jotain vagina/penis sanoja.

tykkään leikitellä sanoilla ja inhoan sellaista ´asiallista´ puhetyyliä, mitä on konservatiivisessä anoppilassa

tuskinpa se mihinkinään lapsen identtiteetin muodostukseen vaikuttaa ettei meillä puhuta vaginoista..

Yhteistyössä