Gallup ulkomailla asuville/asuneille!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Missä maissa ja kaupungeissa olette asuneet? Millaisia kokemuksia jäänyt? Tämä pienenä vastineena tuolle "kotimaan hirvein asuinpaikka" -ketjulle.

Mä olen asunut puoli vuotta Kreetalla aikoinaan ja enpä siellä loppujen lopuksi kauhean hyvin viihtynyt. Olin töissä Istron-nimisessä pikkupaikassa ja lämmöstä huolimatta oli vähän tylsää. Kokemuksena ihan ok, mutta en voisi kuvitella asuvani pidempään siellä enkä oikein koko Kreetallakaan. Vähän liian pieni paikka mun makuuni.
 
The Girl from Ipanema
Olen asunut useassakin maassa ja kaupungissa, mutta mielenkiintoisin ja ristiriitaisin on ollut kyllä Brasilia (Rio de Janeiro ja Sao Paolo) Muuttaisin kyllä milloin tahansa takaisin. Ei ole elämä ainakaan tylsää siellä, ei tosin aina helppoakaan. Hyvät hermot vaaditaan ja paksu lompakko...
 
huoh...
Amsterdamista jäin kaipaamaan sitä, että ovia ei tarvinnut lukita, naapurit sanoivat aina päivää ja kävivät kahvilla ilman muodollisuuksia ja ihmiset muutenkin oli välittömiä ja ystävällisiä.
 
Mä oon asunut 7 vuotta Sacramentossa, Kalifornian osavaltion pääkaupungissa. Kävin siellä kouluakin monta vuotta. Ihan kiva kaupunki, paljon asukkaita, joku 450 000 muistaakseni. :xmas: Välillä on ikävä, on kuitenkin iso osa mun elämää vietetty siellä.. :snotty:

Sitten olen asunut Austaraliassa, itseasiassa sinne muutammekin helmikuussa takaisin. Ja siis Perth on kaupunki. Tai oikeastaan sen laitamilla on mieheni kotitila.
 
Olen asunut Reykjavikissa Islanninssa ja siella olin toissa pankissa. Tykkasin kovasti - ihmiset tosi kivoja ja extrovertteja - ilmastosta ei kylla paljon hyvaa tosin voi sanoa.

Enlannissa olen asunut Norwichissa ja alkutotuttelujen jalkeen tykkasin kovasti. Sattui vaan niin etta olin raskaana koko sen ajan kun siella asuimme (muutimme sinne 2 lapsen kanssa ja muutimme pois 4 lapsen kanssa). Mies oli koko ajan toissa. Mutta tykkasin kylla - muuttaisin takaisin.

USAssa olen asunut 4 eri osavaltiossa nyt yhteensa 20 vuotta. Koti on taalla. Suomeen en enaa kaipaa - sukulaisia kaipaan kylla - mutta Suomi on niin vieras paikka nykyaan kun siella kayn. En osaa siella enaa olla - en osaa hoitaa asioita - olen kuin turisti konsanaan. Kielen kanssa ei kylla ole ongelmia ;)
 
Me olemme olleet expattiperheena vuodesta -91 lahtien. Olemme asuneet Italian Milanossa, Ranskan Marseillessa, Yhdysvalloissa Miamin kupeessa ,Kiinan Shanghaissa seka Singaporessa. Koreaan muutto on nyt jaissa ensi vuoteen asti kunnes saan taman vanhimman omilleen . On lahdossa ulkomaille ensi vuonna opiskelemaan joko Kanada tai Skotlanti( Glaskow, Edinburgh tai Aberdeen) tai Lontoo.

Olemme kaikkialle kotiutuneet aina hyvin mutta Yhdysvaltoihin lahtisin takaisin koska tahansa. Suomeen paluumuutto on ollut vaikeaa, olet kuin piilomaahanmuuttaja.
 

Yhteistyössä