gallup synnytystarinoista

  • Viestiketjun aloittaja sanski
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sanski:
Hei jos haluat jakaa tarinasi.

synnytyksestäsi niin kerro ikäsi mm tai mitä haluat.katotaan mitä saadaan kasaan =)
Olin 24 kun synnytin viidennen lapseni. Kolme edellistä synnytystä luomuna,suht nopeita,paitsi viimeisessä synnytyksessä vauva tuli väärässä tarjonnassa (avosuin) jonka takia avautumisvaihe kesti kauan ja olin jo aika tuskissani. Mutta hienosti on kaikki mennyt loppujen lopuksi. ei traumoja. :)

Ensisynnyttäjät menkää rohkein ja avoin mielin synnyttämään, tiedän jännityksen se on myös viidennestäkin mutta sehän kuuluu asiaan :)

Täytyy sanoa että kaikista synnytyksistä on ihanan lämpimät kokemukset ja joka kerta on mies ollut mukana.

1. kesto: 17h ponnistusvaihe 1h
2. -: 8h ponnari 8min.
3. -: 4h ponnari 3min.
4. -: 2h ponnari 2min.
5. -: 3,5h ponnari 2min.

Ei mullakaan erikoisemmin mikään synnytystarina mut jotain vähän sinnepäin.. :D
 
esikoisen synnytys:

3.12.2004 illalla kateltii miehen kaa töllöä ja sanoin siinä tossa 22.00 että mä taidan painua pehkuihin kun jotenki tuntuu että tulee lähtö huomisen aikana.No nukkua olin ehtiny tuonne 2 asti yöllä jolloin alkaa supistella kipeesti ja noin 5min välein.Yritin nukkua siinä mut ei siitä mitään tullut ja siksi nousin ylös noin klo 4.00 ja menin töllöö kattelee.Mies heräili 7.00 aamulla jolloin mä menin käymään suihkussa ja siellä tulikin oltua ainaki tunti jonka jälkeen söin aamupalaa.Kello 11.30 päätettii sit lähtee kohti sairaalaa kun tuntu että ois varmaa viisasta jo lähteä.Sairaalaan tullessa klo 12.00 tehtiin sisätutkimus jossa huomattiin että olen jo 5cm auki ja käyrän oton jälkeen mentiin saliin jolloin kello oli muistaakseni 13.00.Siel sitte vaan kulutettii miehen kaa aikaa juttelemalla niitä näitä.Tuossa klo 14.24 tuntu että ois ollu kova kakkoshätä jolloin kätilö teki tutkimuksen ja sano että voit ruveta ponnistaa sit kun siltä tuntuu.Ponnistaminen alkoikin sitte 14.30 ja tyttö syntyi mitoin 3460g ja 48cm klo 14.54 4.12.2004 synnytyksen kesto 13h5min

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


kakkosen synnytys:

27.12.2005 kateltii taas miehen kaa jotai leffaa illalla töllöstä ja siinä oli supistellu tunnin verra aika kipeesti mut sitte ku menin nukkuu niin ne loppuivat ja nukuin kuin tukki koko yön heräämättä.

Aamulla johonki 11 aikaa neuvolantäti soittaa ja kysyy että pääsisinkö käymää siel tänää klo 14.00 mut tokasin vaa että en tuu kun meen synnyttää tänää.

Siinä sitte kulutettiin aikaa esikoisen kaa leikkien ym tehden.

noin kello 15.00 alettii ruokaa tekee jolloin ei vieläkää ollu mitää tuntemuksia kuin tosi lievistä suppareista jotka ei ees sattunu olleskaa,mut sit kun piti ruveta syömään niin siitäkös ne supparit sitte alko tulee kovana enkä tienny miten päin olla kello oli tuolloin 16.00 ja ei kun menoksi sit vaan.16.42 oltiin sairaalassa jossa tehtii sisätutkimus selvis että nyt äkkii saliin tää tulee nyt,vauvan pää oli jo tuloillaan..siinä sitte mua kärrättiin kiireellä synnärille ja kiellettiin ponnistamasta ja heti kun synnytyssaliin pääsin niin sit ei jaksanu pidätel enää vaan oli pakko antaa tulla ja tyttö syntyi mitoin 3580g ja 50cm klo 16.50 28.12.2005 synnytyksen kesto 4h

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

kolmosen synnytys:

10.01. mies tekee lähtöä töihin tossa klo 5 aikaa aamulla ja kysyy mun vointiani ja sanon vaa että voi mennä töihin ettei tää tänää synny ja jatkoin uniani.

Heräiltii sitte tyttöjen kanssa siinä 10-11 aikaan ja oli jotenki hassu olo koko aamun.

Sitte päätin soittaa myös miehelle että ehkä ois parempi tulla pian kotiin kun on jotenki niin omituinen olo kokoajan ettei hänen kannata kovin kauas ainakaa lähtee ajelee.

No mies tulee kotiin siinä klo 13.00 jolloin oli jo ruvennu pieniä kivuttomia suppareita tulemaan.Niitä tuli kokoajan vaa 5min välein eikä ne ees sattunu ja mietin että koskaha sitä viittis lähtee.Päätettii sitte että lähetään klo 14.00 viimeistää olkoot tilanne mikä tahansa ja tuo oli kyl hyvä päätös.Sairaalaan kun pääsin niin klo oli 14.30 ja käyrällä makoilin semmoset 30min jonka jälkee tehtii taas sisätutkimus jossa olin 5cm auki ja sit lähettii saliin päin ja suppareita tuli edellee vaan 5min välein.Mutta kun saliin päästiin niin sitte alko tapahtuu rytinällä.Aukesin sinne 10cm:ään noin puolessa tunnissa ja sit meni vedet tossa 15.40 ja tyttö tulee mukana ja mä jouduin melkee ite nappaamaan tytöstä kopin kun kätilö on just sillon ettii lekuria puhkasemaan kalvoja vauhdittaakseen synnytystä.Tytötn mitat oli 3900g ja 50cm klo 15.40 10.01.2007 synnytyksen kesto 3h35min

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

nelosen synnytys:

mulle oli sovittu käynnistyspäiväksi 25.3 jolloin menin klo 9.00 tyksiin.Ensin siellä mitattii paineet ja ultrattiin vauva ja viel oisivat lähettäneet mut kotiin kun vauvalla kaikki hyvin vaikka viikkojakin oli jo 42+1 mut sanoin että mä en lähe täältä ennen pois kun vauva on syntyny ja sain jäädä sit sinne.

Saliin pääsin noin klo 11.00 jossa ei tapahtunu aluksi yhtään mitään mut sit kun kalvot puhkastiin klo 11.30 ja siitä 10min oli kulunut niin johan alko tapahtuu ja rytinällä.11.40 alkoi ne kovat supparit ja ponnistustarve alkoi klo 12.20 ja poika oli ulkona klo 12.29 mitoin 4800g ja 52cm 25.03.2008 synnytyksen kesto oli vain 50min

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

vitosen synnytys:

nelosen synnytyksen jälkee oli puhetta että jos seuraavan saat se käynnistetää ennen laskettua jos ei ite tuu ulos sitä ennen.

Mua oli supistellu viidennessä raskaudessa jo rv 29 asti kipeesti ja paikat oli auki 5cm jo rv 33 jonka takia piti popsii myös lääkettä ettei viel syntyis.Yliajalle oltais varmaa menty jos ei ois sitte käynnistetty rv 39+3

18.11. mulla oli tyksiin aika klo 8.25 jossa tehtii taas ne samat mittaukset ja ultraukset ja sen jälkee oli taas odottelua koska saliin pääsee.Saliin pääsin joskus 10-11 aikaan ja sit puhkastiin taas kalvot ja ooteltii alkaako tapahtua mitään.No sillä ei ollut sit mitää vaiktutusta ei tullu supistuksia lainkaan ja tuossa klo 13.47 sit alko tapahtuu ja rytinällä mentiin loppuunasti.Poika synty 14.32 mitoin 4160g ja 53cm 18.11.2009 synnytyksen kesto oli 45min.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Tuossa nyt on mun 5 synnytystarinaa :heart:

ekan syntyessä olin 22v,tokan 23v,kolmosen 24v,nelosen 25 ja vitosen 27v
 
Esikoisesta säännölliset pupparit alkoi aamulla 6.1.2009, päivan mittaan koveni. Mentiin näytille illalla 18.30 aikaan, ja sormelle auki, ja 1.5cm kanavaa. Ja supistukset oli jo todella kipeitä ja tullu säännöllisesti aamusta asti.
Saliin olisin päässy, mutta halusin viel kotiin. No, klo 23 takas sairaalaan, ja oottelua 4 tuntia ennenku pääsin saliin, koska oli ruuhkaa.
Salissa oltii joskus 03.00 aikaan, ja sain epiduraalin...siinä samassa meni sit lapsiveet.

Oottelua, oottelun perään, kunnes olin puolilta päivin 10cm auki, mutta en tuntenu ponnistamisen tarvetta kun olin niin puutunut epiduraalista.
Kätilö sanoi että voin ponnitella omaan tahtiin. Siinä sitte ponnistelin tuntematta mitää.
Kätilö alkoi siinä laittaa tavaroita valmiiksi, ja sanoi että nyt otetaan vauva ulos maailmaan, koska olin ollut niin kauan 10cm auki ilman mitää tuntemuksia.

9min. ponnituksen jälkee tuli tyttö maailmaan pistein 9-9-9. 3860g rakkautta ja 50cm pituutta. 7.1.2009 klo 14.09 rv 41+3
:heart:

Nyt on toinen raskaus menossa rv 38+5, katsotaan millaisen tarinan tämä saa aikaiseksi :)
 

Yhteistyössä