Gallup: Sopiva paino 156 cm lyhyelle parin lapsen äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tara"

Vieras
Mikä ois mielestänne sopiva paino n. 156-senttiselle naiselle? =) heitelkää mielipiteitänne! Oon reilu parikymppinen kahden lapsen äiti..

etenki samankokoisten ja samassa tilanteessa olevien (synnyttäneiden) paino /mitat kiinnostaa...

Mulle neuvolantäti sanoi, että 60kg olis ihan passeli. Tosin mä olen sua jonkin verran vanhempi, 31v.

Mutta kyllä mulla tavoitteena on 55 kg. Nyt vaaka näyttää 65 kg, synnytyksestä aikaa 6kk ja raskautta edeltävään painoon vielä 2 kg matkaa.

[QUOTE="tara";29043848]Mikä ois mielestänne sopiva paino n. 156-senttiselle naiselle? =) heitelkää mielipiteitänne! Oon reilu parikymppinen kahden lapsen äiti..

etenki samankokoisten ja samassa tilanteessa olevien (synnyttäneiden) paino /mitat kiinnostaa...[/QUOTE]

Minä 26v, 4 lasta, nuorin 5kk. 157cm n.50kg.

Köh. 48-50kg?

Ite oon 35v lapset 1v ja 4v, pituus mulla 160cm paino 51kg. Olen ihan OK kunnossa, toki aina vois vähän rypistää löysyyksiä pois jos jaksaisi. Mutta usein sitä kyllä päivitellään kuinka jäntevä ja laiha voi olla pienten lasten äiti.

Olen nyt viikolla 30 raskaana, esikoista odotan. Ikää jo 35 ja paino oli ennen raskautta 56 kg ja olin ihan hoikka, nyt 65, mutta kaikki on kyllä tullut tuonne mahaan... Niin ja pituutta 159 cm.

Mä olen 158 "pitkä" ja painan 52kg, ikää on 30. Parikymppisenä ei paino yli 50kilon mennytkään, nyt ei pääse siihen kuin nälkäkuurilla. Painooni olen nyt ihan tyytyväinen, mutta jos yhtään enempää tulee niin alkaa jo näkyä makkaraa vyötäröllä. Niin ja yksi lapsi on, painan saman verran kuin ennen raskauttakin.

Olen 153cm pitkä ja painan 42kg. Yksi lapsi joka on vuoden ikäinen ja ikää mulla 20v.

Olen 153 myös, ja 39 vee, äiti-ihminen. Herranjumala ennen lasta kaikkein laihimpina vuosinani painoin alimmillaan 48 kg ja silloin jo alkoi kuukautiskierto heittelemään ja näytin todella tikulta. Miten ihmeessä olet noin kevyt? Oletko laskenut BMI:n? Olet takuusti liian laiha. Nyt olen 55 kg, tuhdimmillani olin 65 kiloa, ja lääkäri on nyt tyytyväinen mutta itse haluan vielä n. 3 kg alas, tai joku 51-52 kg olisi hyvä.

Ja itse kysyjän kysymykseen, niin olisko joku 57-60 kg hyvä? Senhän pystyy laskemaan sillä BMI-laskurilla itsekin, ihannepainon. Mielestäni se paino on hyvä, joka TUNTUU ITSESTÄ hyvältä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mitä helv...;29044086:
Olen 153 myös, ja 39 vee, äiti-ihminen. Herranjumala ennen lasta kaikkein laihimpina vuosinani painoin alimmillaan 48 kg ja silloin jo alkoi kuukautiskierto heittelemään ja näytin todella tikulta. Miten ihmeessä olet noin kevyt? Oletko laskenut BMI:n? Olet takuusti liian laiha. Nyt olen 55 kg, tuhdimmillani olin 65 kiloa, ja lääkäri on nyt tyytyväinen mutta itse haluan vielä n. 3 kg alas, tai joku 51-52 kg olisi hyvä.

Ja itse kysyjän kysymykseen, niin olisko joku 57-60 kg hyvä? Senhän pystyy laskemaan sillä BMI-laskurilla itsekin, ihannepainon. Mielestäni se paino on hyvä, joka TUNTUU ITSESTÄ hyvältä :)
No ehkä jostain tuntuu hyvältä toi 42 kiloa.

Mä oon 152 cm ja painan nyt 43 kiloa. En ole erityisen laiha, mutta hoikka kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä helv...;29044086:

Painoindeksini on 17,9. Raskauden aikana painoni nousi n. 20kg ja sen jälkeen en ole tehnyt mitään saadakseni kilot pois. Paino vain putosi ja jäi tuohon 42 kiloon ja hyvä niin.

Kiitoksia. :) samoilla linjoilla oon monenkin kanssa. 16 v painoin 48 ja urheilin paljon. Ja näytin hyvältä. :) nyt aikuisempana paino ollu alimmillaan 51. Nyt tavoitteena joku 52kg koska liikun paljon. Nykyisessä 57 kilossa en todellakaan viihdy...

Kyllä nelosella alkava paino on liian pieni aikuiselle naiselle, oli pituus mitä tahansa!:o Eihän tuossa painossa voi olla edes minkäänmoisia tissejä, ja kroppa on mallia riuku, miksi pitää näivettää itsensä tuollaiseksi luurangon laihaksi?

[QUOTE="vieras";29044270]Kyllä nelosella alkava paino on liian pieni aikuiselle naiselle, oli pituus mitä tahansa!:o Eihän tuossa painossa voi olla edes minkäänmoisia tissejä, ja kroppa on mallia riuku, miksi pitää näivettää itsensä tuollaiseksi luurangon laihaksi?[/QUOTE]

No huhhuh! Ainoastaan raskaana oon painanut 50 kiloa tai yli. En edes ole mikään laiha ja tissit ja peppu on. Samalla tavalla vois kysyä että pitääkö oikeesti lihottaa ittensä vaikka on pieni ihminen!

[QUOTE="vieras";29044270]Kyllä nelosella alkava paino on liian pieni aikuiselle naiselle, oli pituus mitä tahansa!:o Eihän tuossa painossa voi olla edes minkäänmoisia tissejä, ja kroppa on mallia riuku, miksi pitää näivettää itsensä tuollaiseksi luurangon laihaksi?[/QUOTE]

No eikä ole, ei lyhyt ihminen voi painaa yhtä paljon kuin päätä pitempi. Painoindeksin mukaan taitaa olla joku 45-60 kiloa normaalipaino 156 senttiselle.

Ja ap:lle, sopiva paino on kun bmi on normaalipainon sisällä ja itsestä tuntuu ja näyttää hyvältä :)

Saako lihavista puhua yhtä rumasti? Kroppa kuin valaalla ja tissitki pelkkää läskiä. Miksi pitää lihottaa itsensä ihraklöntiksi? Kuulostaako kivalta?

Yhteistyössä