Gallup: Paljonko on sinun ja puolisosi pankkitilien saldot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säästääkö ihmiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yhteensä 4000 ja en laita tarkoituksella mitään sivuun, mies laittaa kilometrikorvaukset ja päivärahat meneen eri tilille kun palkan. Siinä säästyy ihan vahingossa.

Aika nollilla molempien käyttötilit tällä hetkellä, palkat tulee perjantaina. Tässä kuussa teimme paljon kodin hankintoja ja oli siksi normaalia enemmän kuluja.

Säästötileillä onkin sitten viisinumeroinen summa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Säästääkö ihmiset:
Siinäpä se kysymys tulikin. :) Ja kysytään vielä lisäksi, että paljonko laitat kuukaudessa sivuun?

tällä hetkellä yhteensä 91? Laskuja olisi vielä tälle kuulle n. 600?. Varmaan arvaat, että 0? menee sivuun kk.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika nollilla molempien käyttötilit tällä hetkellä, palkat tulee perjantaina. Tässä kuussa teimme paljon kodin hankintoja ja oli siksi normaalia enemmän kuluja.

Säästötileillä onkin sitten viisinumeroinen summa :)

jäi vastaamatta, että kuukaudessa säästöön menee 600-700 euroa.

Miten pelkästään pankkitilin saldo kertoo säästämisestä? Varallisuutta voi kartuttaa monella tavalla, vai tarkoitatko nyt vain nopeasti realisoitavaa omaisuutta eli raakaa rahaa?

Mulla on vajaa 4000e tilillä ja nyt yritys olisikin snostaa säästösummaa ja vähentää törsäystä: rahastoihin, eläkevakuutukseen, lainan lisälyhennyksiin sekä puhdasta rahaa ainakin 500e tilille kuussa

En tiedä mitä meihen tilillä on. Meillä on omat rahat. Yhteisellä tilillä on 300 euroa, mun tilillä suurinpiirtein saman verran. Toisen pankin tilillä varmaan parisataa euroa ja s-pankissakin jotain, en tiedä. Lisäksi on korkeampi korkoinen talletustili, jolla jokunen satanen lomaa varten, ja rahastot joilla onkin rahaa sitten sen verran, että parin kk lainan lyhennyksistä selvitään. Eli mun tileillä taitaa olla yhteensä reilu tonni.

mulla vähä vajaa 50e, miehellä varmaan joku 6000e (no on mulla käyttöoikeus sinne miehen tilille!) laskuja oottaa maksamista semmoset 3000e ja ukolla tilipäivä vasta 15.

meillä säästötilillä n.8000, joka kuukausi sinne menee n350euroa. sit muut tilit päälle olisko joitai tonneja!! sit vielä joku rahastojuttu on, josta ei mitää hajua paljo siellä on!!!;-) mies hoitanut näitä asioita!!!

Tällä hetkellä mahtaa olla vajaa parisataa kummallakin tilillään..Säästöön jää mitä jää/jos jää..Pyritään jonkin verran laittamaan, säännöllisen epäsäännöllisesti sekä summan että ajankohdan suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Miten pelkästään pankkitilin saldo kertoo säästämisestä? Varallisuutta voi kartuttaa monella tavalla, vai tarkoitatko nyt vain nopeasti realisoitavaa omaisuutta eli raakaa rahaa?

Mulla on vajaa 4000e tilillä ja nyt yritys olisikin snostaa säästösummaa ja vähentää törsäystä: rahastoihin, eläkevakuutukseen, lainan lisälyhennyksiin sekä puhdasta rahaa ainakin 500e tilille kuussa

Oon muuten samaa mieltä, mulla on myös hiukan osakkeita ja nyt kun hinnat on alhaalla, olen ajatellut ostaa niitä lisää, muutaman vuoden tähtäimellä voi tehdä hyvät voitot, voisi saada vaikka kasaan pesämunan sijoitusasuntoa varten. Mutta kaikki raha, mitä osakkeisiin laitan on tavallaan ylimääräistä. En siis niihin hirmusummia laita, ja samaan aikaan pitäisi sama summa saada säästöön parempikorkoiselle tilille. Noi rahastotkin voisi olla hyvä vaihtoehto nyt, kun nekin ovat halpoja, pitäs vaan osata arvioida, mikä olisi hyvä ja tuottoisa vaihtoehto.

Yhteistyössä