Miten sopeutuu 3-vuorotyöhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nsdakf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nsdakf

Vieras
Niin.. siinäpä se tulikin..

Kuinka siihen sopeutuu? Ja paljonko on suurinpiirtein teidän G17 palkkaluokkaa nauttivien lähäreiden palkka kuukaudessa lisineen?

Argh, mua pelottaa etten pysty tekemään öitä..

[QUOTE="vieras";25314003]Ei mitenkään. Siis minä en sopeutunut.[/QUOTE]

Heh, kiitos tästä :D autto kovasti. Mustaki tuntuu etten sopeudu, mutta tällä hetkellä ei ole muutakaan hommaa tarjolla.

Kaikki ei sopeudu. Tuohon on mahdotonta vastata, koska tuo on ihan yksilöstä kiinni. Osa sopeutuu, osa jaksaa jonkin aikaa ja sitten tulee stoppi - ja osalle tulee heti vaikeuksia eli ei voi lainkaan työskennellä vuorotyössä. Se pitää vain itse kokeilla. Sitten tietää.

Mä en halunnut tehdä niistä yövuoroista itelleni sellasia mörköjä. Tein siis aina viisi arkipäivää kutakin vuoroa aamu,- ilta ja -yö järjestyksessä.
Kyllä mä sopeuduin kun ajattelin että duuniin pitää kumminkin mennä, että ihan se ja sama mihin aikaan mä siellä sen kahdeksan tuntia olen. Nukuin ja hoidin sitten iltasella kotiasioita ja muksujen juttuja. Sitten kävin suihkussa ja tein normaalit rutiinit mitä ennen töihinlähtöä yleensäkin.
Yövuoroviikoilla mun sosiaalinen elämä kyllä kärsi, ts. sitä ei ollut :D
En tosin ole hoitoalalla, mun duunissa vuoro ja duunit mitä tehdään ei poikkea toisistaan juurikaan oli siiten töissä yöllä tai päivällä. Yöllä tosin saa olla esimiehiltä rauhassa, se oli plussaa!Tein kolmea n. vuoden verran. Nyt olen kahdessa ja se on oikeastaan kenkkumaisempaa kun tuntuu että on jatkuvasti iltavuorossa. Mun KTA oli n. 16 e/tunti

Yhteistyössä