Gallup: Paljonko mennyt maalis-huhtikuussa rahaa lasten vaatteisiin ja mitä olet ostanut?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ehkä 250 euroa.

Ostin 7v:lle lenkkarit ja tennarit, 2 kevättakkia, parit legginsit, sortsit, kesämekkoja pari.
5v:lle kura-asun, välikausihaalarin, välikausirukkaset, lenkkarit, kumpparit, kurahanskat, parit collegehousut ja t-paitoja.

En käsitä
Meneekö teillä alle 50e/kk käyttävillä sitten joku muu kuukausi reilusti enemmän? Tarviihan lapset välillä kenkiä, ulkovaatteita, sisävaatteita jne.

No mulla on mennyt pelkästään huhtikuussa varmaan jo 500 kolmen lapsen kevät- ja kesävaatteisiin.

riittävästi ja loppua ei näy
Kahdelle lapselle olemme ostaneet kaiken näköistä, kuten reimatecin ulkoilupuvu, reimatec housut 2kpl, reimatec takki, icepeakin takki, kangroosin lenkkarit, kahdet merrelin ulkokengät, skilan kävelykengät, hienostelukengät, reiman pipoja 3kpl, jonathanin pipoja 3kpl, reimatec kinttaita 4kpl, verkka jnepuvun, sisävaatteita,kesävaatt.eita . Rahaa on mennyt useampi satanen. Ostokset siis maalis ja huhtikuussa. Kaiken olemme ostaneet uutena.

"Mä"
n. 150 €. Ostin keväthaalarin (käytettynä, mutta oli melkein uutta vastaava), uutena kumpparit, lenkkarit, alushousut, pari T-paitaa ja pari pitkänhihaista paitaa, hatun. Hyödynnän usein mm. Lindexin tarjoukset "osta lastenvaatteita 40 € maksa 30 €". Ja nämä vaatteet ostin 3- vuotiaalle pojalle. Joskus käyn kirppiksillä, mutta tuntuu, että pojille ei löydy oikein mitään. Tytölle tuntuu löytyvän enemmän.

vierass
Veikkaisin jotain 300 euroa? Josko tähän lasketaan kengät? :D Kaksi lasta, toiselle ostettu kevätpuku ja lenkkarit ja saappat, toiselle vasta saappaat (puku ja lenkkarit vielä hakusessa) ja sit lisäksi ihan normivaatetta, kun molemmat kasvaa kokoajan (käytettynä, mutta määrinä molemmille vähintään 20 housut, 30 paitaa jne).

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riittävästi ja loppua ei näy;23638575:
Kahdelle lapselle olemme ostaneet kaiken näköistä, kuten reimatecin ulkoilupuvu, reimatec housut 2kpl, reimatec takki, icepeakin takki, kangroosin lenkkarit, kahdet merrelin ulkokengät, skilan kävelykengät, hienostelukengät, reiman pipoja 3kpl, jonathanin pipoja 3kpl, reimatec kinttaita 4kpl, verkka jnepuvun, sisävaatteita,kesävaatt.eita . Rahaa on mennyt useampi satanen. Ostokset siis maalis ja huhtikuussa. Kaiken olemme ostaneet uutena.
Onko tuolla vaatteiden merkkien mainitsemisella joku isompikin merkitys? :D

Meillä on palanut tässä kuussa lastenvaatteisiin 10 e, ostin 2 mekkoa tytölle.

Foortti harmaana
En muista merkkejä tarkkaan, (joku Lassie?), kuopukselle alekupongilla takki ja housut. Hinta tais jäädä alle 50€.
SItte H&M:ltä tilasin 2 mekkoa, 2 T-paitaa, housut, 2 pitkähihaista, tais olla jotain 50€.
Esikoinen tarttis kait vielä takin ja housut.
Ja jotain muutakin vielä, mitä mukaan tarttuu.

Foortti harmaana
En muista merkkejä tarkkaan, (joku Lassie?), kuopukselle alekupongilla takki ja housut. Hinta tais jäädä alle 50€.
SItte H&M:ltä tilasin 2 mekkoa, 2 T-paitaa, housut, 2 pitkähihaista, tais olla jotain 50€.
Esikoinen tarttis kait vielä takin ja housut.
Ja jotain muutakin vielä, mitä mukaan tarttuu.
Oi voi, meinas unohtuu uikkarit.
Urheiluliikkeestä ostin viime kuussa, heikko tarjonta oli, mut onneks löyty.
Makso jonkun hmm 50-60€ yhteensä 2kpl.

Ja esikoisen pipo ;)

Meinasin vastata, että ei mitään, mutta ostinhan minä hullujen päivien puvun 45e ja kumpparit 29e. Ja jokusen popin kuteen tarjouslapulla (vai olikos se helmikuussa), ehkä 60euroa yhteensä. Tuleehan siitäkin nopeasti lähemmäs 150euroa.

Välikausiasut on ostettu jo viime kesänä, hanskat ja pipot ovat vanhoja ja lenkkarit ostin alesta helmikuussa. Keskimäärin ostokset eivät ole noin vähäisiä, mutta ne painottuvat kesän ja talven aleen. Silloin meneekin rahaa ihan kamalasti. Yhdet hanskat pitäisi ostaa ja kesäksi kahdet sandaalit. Kesävaatteet ostin alesta viime kesänä ja osa viime vuotisista mahtuu vielä.

Viimeksi muokattu:
Foortti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja En käsitä;23638574:
Meneekö teillä alle 50e/kk käyttävillä sitten joku muu kuukausi reilusti enemmän? Tarviihan lapset välillä kenkiä, ulkovaatteita, sisävaatteita jne.

No mulla on mennyt pelkästään huhtikuussa varmaan jo 500 kolmen lapsen kevät- ja kesävaatteisiin.
No meillä lapset käyttää kesävaatteita yleensä kaksi kesää.
Ei uusita koko repertuaaria, vaan ne mitä tarvii; lenkkarit ja sandaalit jne.

Viime vuoden T-paidat/tunikat menee vielä ihan ok, ainakin pihalla.

Arviolta
Taitaa lähennellä tuhatta euroa. Kolmelle lapselle välikausivaatteet, hanskoja, pipoja, kenkiä (tosin pienin ei vielä käytä), sisävaatteita kun isommat ovat kasvaa pyrähtäneet talven ja kevään aikana. Tarkkaan en ole laskenut mutta viime kuukausina on tainnut humpsahtaa n. 500e per kuukausi.

Ööm.. Kumpparit maksoivat yhteensä kait jonkun 40€, vk-puku pojalle jonkun 70€ (?), tytölle lenkkarit 50€, kurahousuja 40€, 25€(?). Sadetakki varmaan jonkun n. 30€, kurahanskat vajaa 10€.

Eli jos oikein ynnäsin niin suunnilleen 265€..

Suzyanne
Parin viikon päästä 2 v. täyttävälle pojalle olen ostanut maalis-huhtikuun aikana nämä:

3 Småfolkin ja 1 Dunsin paita, yht. 100 e

Skilan vk-haalari 39 e

Huutiksesta kurahousut ja -takki 13 e

Kahdet gollegehousut 16 e

Kevätkengät 32 e

Kimperin kevätpipo 17 e

Yhteensä 200 e.

Kesävaatteet olen ostanut jo aikaisemmin keväällä valmiiksi, ja suurimman osan jo ensi syksyn ja talvenkin vaatteista ja kengistä, joten juuri mitään ei tänä vuonna enää tarvitse hankkia.

"Kumikameli"
Hmmm... Kurahousut ostin uutena, 5e, kirppiksillä olen muutaman kerran pyörinyt ja ostanut pojalle paitoja ja housuja, mitäköhän niihin olisi mennyt, yhteensä varmaan 20-30e. Ei ole paljoa tullut ostettua viime aikoina. Olen ostanut ennakkoon niin paljon jo seuraavaa kahta kokoa vaatteista, ettei niitä tarvii juuri ostaa. Kesäksi kyllä pitää ostaa vielä sandaalit ja lenkkarit, mahdollisesti pari hattua myös, muuten taitaa kaikki olla kasassa ensi syksyyn. Syksyllä sitten tarvii taas kengät.

"miima"
4 lasta. Ja hmmm... hm paketti teki abot 100 e. niiloilon synttärihulinoilta n 100e. lastentaikamaahan joku 50 e. wilmis n. 40 e. jeriika n. 40 e. me&mama 75 e. jaa onhan noita :D crocseja tilasin myös, olikohan reilu 60e.

Yhteistyössä