Gallup: Onko mielestäsi lottovoitto syntyä Suomeen?

Onko Suomeen syntyminen lottovoitto?

  • On

    Ääniä: 8 53,3%
  • Ei

    Ääniä: 8 53,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    15
"Lisa"
On. Täällä ei ketään jätetä kadulle kuolemaan ja asunnottomuuskin on monesti aivan oma valinta (se vaan on valitettava totuus ) täällä kaikilla on mahdollisuus kouluttautua, hyvät eväät annetaan jo peruskoulusta lähtien (sen kertovat tilastot ) periaatteessa se mihin synnyt ei ole este sille mikä sinusta tulee (niin kuin lähes kaikissa muissa maissa ). Itse asiassa keskituloisilla täällä on kaikkein vaikeinta. Me kun maksetaan tämä hyvinvointi. Tosin ainahan voi muuttaa pois, mutta vielä en ole sellaista maata löytänyt missä asiat sujuisivat (virastot, terveydenhuolto yms. asiat ) paremmin kuin täällä suomessa (eikä ole ainakaan vielä Korruptiota, vaalirahasotkuja ei voi sanoa korruptioksi )

Pidän siis lottovoittona syntymistä suomeen, tosin kuten joku jo mainitsi täällä tarvitaan se lottovoitto, että pystyy täällä asumaan!
 
No on.

If you have food,clothes and a house you are richer than 75% of the world.If you have $10 you are part of the 8% of the world's wealthy.If you woke up with more health than sickness you are more blessed than the millions who will die this week.If you haven't experienced a war,you are luckier than the 500 million suffering. If you read this,you are more fortunate than the 3 billion who can't read.
 
Lottovoitto on, joo, mutta ei välttämättä 7 oikein, vaan ehkä 4 oikein ja lisänumero päälle.

Ihan hyvä täällä on asua, mutta monessa muussakin maassa on ihan hyvä asua, joissain varmasti jopa parempi.
 
"vieras"
Osaltaan on, mutta osaltaan ei. Suomessa on kallista asua. Etenkin etelässä ovat vuokra-asunnot kalliita ja ruokakin on koko ajan kallistumaan päin. Lisäksi naisten euro on se 80snt, eikä siihen tunnu tulevan muutosta. Poliitikoiden palkat lentelee huimissa summissa ja kansanedustajat säteilevät poissaoloillaan eli palkka tulee myös vaikkei tekisi mitään.

Terveysalan ammateissa on aivan kaamean matalat palkat! Suomalaiset pyrkivät terveyteen, mutta palkat niillä aloilla eivät kasva, sitä alaa ei arvosteta. Itse haluaisin kouluttautua tulevaisuudessa vaikkapa hammashoitajaksi, sairaanhoitajaksi tai muuhun ammattiin, jossa ollaan tekemisissä terveyden kanssa, mutta lääkäriksi en silti ryhdy. Tiedän jo tulevaisuuteni, että jos toteutan "unelmani" eli meen opiskelemaan jotain noista, niin että en oo mikään suurtulonen ja joudun kattelemaan vähän mitä ostelen etenkin, jos etelässä meinaan asua.
 
"niin"
[QUOTE="vieras";23132938]Osaltaan on, mutta osaltaan ei. Suomessa on kallista asua. Etenkin etelässä ovat vuokra-asunnot kalliita ja ruokakin on koko ajan kallistumaan päin. Lisäksi naisten euro on se 80snt, eikä siihen tunnu tulevan muutosta. Poliitikoiden palkat lentelee huimissa summissa ja kansanedustajat säteilevät poissaoloillaan eli palkka tulee myös vaikkei tekisi mitään.

Terveysalan ammateissa on aivan kaamean matalat palkat! Suomalaiset pyrkivät terveyteen, mutta palkat niillä aloilla eivät kasva, sitä alaa ei arvosteta. Itse haluaisin kouluttautua tulevaisuudessa vaikkapa hammashoitajaksi, sairaanhoitajaksi tai muuhun ammattiin, jossa ollaan tekemisissä terveyden kanssa, mutta lääkäriksi en silti ryhdy. Tiedän jo tulevaisuuteni, että jos toteutan "unelmani" eli meen opiskelemaan jotain noista, niin että en oo mikään suurtulonen ja joudun kattelemaan vähän mitä ostelen etenkin, jos etelässä meinaan asua.[/QUOTE]

Itse asiassa lääkärin ja sairaanhoitajan ammatit ovat joka vuosi kaikkien ammattien listalla ne kaksi arvostetuinta ammattia. Siitä ei ole kysymys, että niitä ei arvosteta vaan siitä, että koska naisvaltaiset alat ovat aina suomessa olleet huonosti palkattuja. Tähän ei tule muutosta ainakaan sillä, että ammattiyhdistyksissä on täysin saamattomia naisia!!!!!
 
[QUOTE="niin";23132977]Itse asiassa lääkärin ja sairaanhoitajan ammatit ovat joka vuosi kaikkien ammattien listalla ne kaksi arvostetuinta ammattia. Siitä ei ole kysymys, että niitä ei arvosteta vaan siitä, että koska naisvaltaiset alat ovat aina suomessa olleet huonosti palkattuja. Tähän ei tule muutosta ainakaan sillä, että ammattiyhdistyksissä on täysin saamattomia naisia!!!!![/QUOTE]

Eipä sekään varmaan kauheasti asiaa auta että kun lakon uhalla yritettiin asioita ajaa kun muut keinot eivät perille menneet, kiellettiin lailla hoitajien lakkoilu. Että näinkin tasavertaisessa maassa sitten tässä asiassa.. Ei kuulosta kovin arvostetulta alalta.
 
onon
Eipä ole kauaa kun ylen aamu-tv:ssä oli haastattelussa mies joka täysin ilman omaa syytään ja hyvinkin pitkälti yhteiskunnan avustuksella oli asunnoton ja sellaisessa kierteessä homman kanssa ettei uskoiskaan. Sano toki hänelle että ei siellä kadulla oikeasti tarvitse asua.. No ei hän asunutkaan, asuntolassa vaan, eikä sen takia saanut mm. viikonloppuja lastensa kanssa ja muuta kivaa.

Varmasti tarvitaan jossain määrin tyytyväisyyttä jotta jaksetaan asioita hoitaa, mutta jos tuudittaudutaan siihen että kun meillä kuitenkin kaikki on niin hyvin, jää ne asiat usein hoitamatta. Vai ajaako sua joku älytön draivi muuttamaan asioita jotka mielestäsi ovat kuitenkin ihan jees? Onko se sulta jotenkin pois että mä en ole yhtä tyytyväinen kaikkeen täällä kuin sinä? Ei se sitä tarkoita ettenkö tekisi tahollani paljonkin asioiden eteen vaikka ne täällä negatiiviseen sävyyn sanoisinkin. Harva tällaisissa keskusteluissa vain "valittaa omaa oloaan".
Täällä asunnoton pääsee aamu-tvseen? Jos olisi huonosti niin tuollainen juttu ei ylittäisi edes uutiskynnystä.Mikä täällä nyt jää totaalisesti hoitamatta?
Mä näen työssäni päivittäin kuinka paljon yhteiskunnan rahaa ja voimavaroja (myös minun henkilökohtaista panostani ja henkistä pääomaa) syydetään johonkin ongelmaperheeseen ja heidän tukemisekseen ilman vaatimuksia heidän taholtaan. Siitä huolimatta et tulosta ei synny, mä en ole vaatimassa hyysäyksen lopettamista. Eli, ei sunkaan tyytymätön olosi mua saa onnettomaksi ja epätyytyväiseksi.
 
On. Siinä mielessä että täällä tarvitsee ihmisen hirveän vähän ottaa vastuuta itsestään ja omista valinnoistaan. Ja vaikka kävisi huono tuuri ja sairastut, saat silti sen terveydenhuollon eikä se vaadi että on välttämättä paljon rahaa tai todella hyvä vakuutus. Myöskin ihminen saa Suomessa ilmaisen koulutuksen ja valtio jopa tukee sitä pienellän opintotuella. Toki hyvän opiskelupaikan saaminen vaatii monesti älyä ja vaivannäköä.

Tosin jossain muussa maassa asuessa voisi mennä henkilötasolla paremminkin jos pysyy terveenä ja pystyy tekemään hyvin töitä ja elättämään itsensä, jää palkasta enemmän itselle, kun se ei mene verojen kautta muitten tukemiseen samoissa määrin kuin Suomessa.
 
Täällä asunnoton pääsee aamu-tvseen? Jos olisi huonosti niin tuollainen juttu ei ylittäisi edes uutiskynnystä.Mikä täällä nyt jää totaalisesti hoitamatta?
Mä näen työssäni päivittäin kuinka paljon yhteiskunnan rahaa ja voimavaroja (myös minun henkilökohtaista panostani ja henkistä pääomaa) syydetään johonkin ongelmaperheeseen ja heidän tukemisekseen ilman vaatimuksia heidän taholtaan. Siitä huolimatta et tulosta ei synny, mä en ole vaatimassa hyysäyksen lopettamista. Eli, ei sunkaan tyytymätön olosi mua saa onnettomaksi ja epätyytyväiseksi.
Pointti on vain siinä että tyytymättömyys asioiden tilaan ajaa muutokseen, ja se on pääsääntöisesti hyvä asia. Asiohin ei pidä vain tyytyä koska kaikki on kuitenkin suht ok, vaan niitä asioita mitkä eivät ole, tai mitkä voisivat olla paremmin, voi aina pyrkiä muuttamaan.
 
onon
Pointti on vain siinä että tyytymättömyys asioiden tilaan ajaa muutokseen, ja se on pääsääntöisesti hyvä asia. Asiohin ei pidä vain tyytyä koska kaikki on kuitenkin suht ok, vaan niitä asioita mitkä eivät ole, tai mitkä voisivat olla paremmin, voi aina pyrkiä muuttamaan.
En ole tahallani tietämätön jokaisesta epäkohdasta mutta en pyri tietämään kaikkea. Mä olen tyytyväinen et satuin syntyyn tänne enkä muualle. Lottovoitto tarkoittaa mm. sitä, et isolla rahallakkaan en esim. saisi lapselleni sitä turvallisuutta mikä täällä vielä on. En haluaisi olla amerikkalainen miljonääri ja pelätä lasten puolesta joka hetki tai asua aidatulla alueella rikkauksineni. Minusta sellainen yhteiskunta ei olis kiva.
Asiat ei todellakaan ole huonosti jos valitetaan, et hoitsuilla on huono palkka nyyh ja kansanedustajilla liian hyvä yök. Se on vain vertailua tyyliin, tuo saa kalliimman auton ku mä ja jää huomaamatta se tosiasia, et kuitenkin on varaa siihen autoon.
Toisilla on kaupungin vuokra-aunto ja toisella kaksi omakotitaloa mutta kyse on vain neliöiden määrästä, ei siitä et toinen joutuis asuun kadulla perheineen.
Toinen syö jauhelihaa ja toinen kaviaaria ja kummallakin on ruokaa.
Tällaisiin veratailuihin on varaa hyvässä yhteiskunnassa. Huonossa ei ole autoa, ruokaa, koulutusta, asuntoa, terveydenhuoltoa, turvallisuutta, vettä ja lämpöä ja oikeutta valittaa jne. jne.

Nyt tää hyväosainen menee nauttimaan suihkusta. Vesi on puhdasta ja lämmintä ja minulla on varaa hyvään saippuaan. Otan maistuvan iltapalan ja nukun yöni turvallisesti lämpimässä makkarissa perheeni kanssa. Huomenna lapset menee kouluun, syövät siellä ja itse menen osa-aikaiseen työhöni omalla pikku autollani. On lottovoitto syntyä suomeen. :)
 
Tuplajättipotti
Jo olet sossupummiluuseri on lottovoitto syntyä Suomeen, jos olet yritteliäs ihminen saat negatiivisen lottovoiton syntymällä Suomeen, mutta jos olet mamu on se tuplajättipotti päästä hyväuskoisten hölmöjen hyysättäväksi Suomeen.
 
"vieras"
No en kyllä tiiä näistä. Hehkutatte Suomen terveydenhuoltoa? Niinpä, arvauskeskuksessa päivystää venäläinen lääkäri, joka osaa just ja just suomee, eikä osaa päättää mitä uskaltas tehä jos mitään. Työtä ei oo muuten kuin pätkätöitä tai työllistymistoimenpiteitä. Verotetaan niin perkeleesti ja niillä rahoilla majoitetaan tuhansia pakolaisia tuonne korpeen asumaan. Pitäähän niitä nyt ottaa hyvä ihme, eihän se ois vieraanvaraista jos ei otettais. Ja hyysätään, paapotaan, lusikalla syötetään kyllä kaikki täällä. Ihan älytöntä tää hyysääminen, ei tarvi todellakaan kenenkään ajatella. Ja ootas jos sulla on elämässä vaikeeta, niin sitten se vasta tää korkeakoulutettu sossu-terveydenhuolto-yleishuoltohyysäysarmeija kyylää riesaksi asti. Kun on niin kivaa kun voidaan antaa niin hyvää hyysäystä ongelmaisille täällä Suomessa. Ja sitten vaikka mitä sanotte, niin täällä ihmiset ovat joko omituisia tai juroja. Ja ilmasto on epäinhimillinen!!! Tämä ei ole ihmiselle hyväksi tällanen kylmyys, joten siitäkin syystä Suomi pitäis pysyä talvisin ainakin autiona erämaana, ja korkeintaan kesälomakeskuksena. Suomelle parasta olisi jos tästä tehtäis maailman suurin alkoholistien ja pakolaisten hyysäyskeskus. On lääniä ja tietotaitoa ja hyysäyssyyhyisiä tohottajia. Jes.
 

Yhteistyössä