julietttt
Tähän lasketaan siis kaikenlainen apu ja "hyöty" mitä saatte perheenä. Mielenkiintoista verrata .
Joskus joka viikko parikin kertaa, joskus menee pidempi aika ettei tarvita apua.Alkuperäinen kirjoittaja --alkuperäinen--;22877599:Te jotka saatte hoitoapua, niin olisi vielä mielenkiintoista tietää että kuinka usein käytännössä, siis joka viikko, joka kuukausi vai miten. Me saadaaan hoitoapua n. 4x/vuosi, jolloin päästään miehen kanssa käymään jossakin kaksin (yleensä illan ajan)
Mun äiti asuu ihan lähellä ja hän on aina puhelinsoiton päässä, hoitaa siis aina kun pyydämme. Illanvietoissa käydään tuskin koskaan, ja silloinkin yleensä miehen kanssa eri aikaan.Alkuperäinen kirjoittaja --alkuperäinen--;22877599:Te jotka saatte hoitoapua, niin olisi vielä mielenkiintoista tietää että kuinka usein käytännössä, siis joka viikko, joka kuukausi vai miten. Me saadaaan hoitoapua n. 4x/vuosi, jolloin päästään miehen kanssa käymään jossakin kaksin (yleensä illan ajan)
meillä on myös nuon,että miehen puolella on paljon lapsenlapsia jo ennestään niin ei meirän omasta kanskaa osata niin iloita.Alkuperäinen kirjoittaja ei oikeastaan mitään;22877713:Molemmat isovanhemmat asuvat kaukana, joten ei saada hoitoapua. Normisynttärilahjat saavat. (jotain edullista, ei mitään kallista)
En ole tyrkyttänyt lapsia hoitoon, koska vaikka toiseen mummolaan joskus pyydetään, niin mielestäni signaalit ovat aina ristiriitaiset. Eli on tullut tunne, että pyydetään tavan vuoksi, kun toisetkin isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan ja niin kuuluu tehdä.
Ja esim. kun asuimme vielä samalla paikkakunnalla ja hain töitä, niin sain töitä kahdelta paikkakunnalta. Lasten mummo käski ottaa sen kaukana olevan paikan, tai tämä oli hänen neuvonsa. Eli on tullut tunne, että ovat saaneet omien lasten hoidosta tarpeekseen mummot (molemmilla monta lasta) ja lisäksi joutuvat hoitaa niin paljon niitä toisia lapsenlapsia, jotka ehtivät tulla läheisiksi ennen kuin me saimme lapset. Näitä kun hoitavat lähes päivittäin ja laittavat vanhemmillekin ruoat, niin siinä vaiheessa kun meillekin sitten tuli ensimmäinen lapsi, niin eivät jaksaneet kiinnostua. Ja itse olen niin herkkä, että en osaa tyrkyttää. Kun mielestäni jos pyytää lapsia, ja nämä käyvät ehkä kerran vuodessa 2 päivää, niin jos silloinkaan ei viitsitä laittaa kunnollista ruokaa (meillä on kuulemma niin huonoruokaiset lapset) eikä käydä edes leikkipuistossa (se oli lasetn ainoa toive, päästä mummon kanssa puistoon) niin koen, että kiinnostus tarjota hoitoapua ei ole aito. Ja en halua että lapseni joutuvat olla paikassa, johon heitä ei nyt ihan oikeasti edes haluta.
Mitä tulee henkiseen apuun. Tai rahalliseen. Niin luulen, että jos meillä olisi hätä, niin oma äiti voisi auttaa, jos hänellä vain olisi mistä antaa. Miehen vanhemmille kaikesta tuollaisesta pitäisi maksaa korkojen kera takaisin. Vaikka ovat monta kertaa varakkaampia kuin me tai minun vanhemmat.