Gallup: Minkälainen on hyvä blogi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilli"

Vieras
Suunnittelen blogin aloittamista. Ois kiva tietää mitä mieltä ootte näistä
1. Luetko blogeja? Jos luet, kuinka montaa säännöllisesti?
2. Miten olet löytänyt suosikkiblogisi?
3. Mitkä on suosikkiblogejasi?
4. Mikä tekee hyvän blogin?

Voin vastata itekin
1. Joo, noin 10 päivittäin
2. Ensin blogilistan kautta ja nykyään linkkeinä toisten blogien kautta, jonkun nähny lehdessä
3. Helenainen, time of aquarius, Anana jne..
4. Kauniit, laadukkaat kuvat, rennot ja aidot jutut

Luen blogeja. Ne ovat pääsääntöisesti sellaisia höpöhöpöjuttuja, joiden katsomisesta selviää muutamassa minuutissa. Oivallus ja huumori ovat minulle hyvän blogin merkkejä. Käyn usein sellaisissa blogeissa kuin Perez Hilton, FailBlog, Go Fug Yourself ja Stuff White People Like.

1. Luen säännöllisen epäsäännöllisetsi. Mulla on 4 blogia joita seuraan enemmän.
2. Tältä sivustolta ja sitä kautta että joku on vieraillut blogissani ja jättänyt sinne kommentin.
3. VillaNanna , Meijän äitin blogi
4. Tykkään eri blogeissa eri asioista. Turhaa turinaa on kiva koska siinä on nättejä vaatteita ja sellainen normimeininki...ei mitään "katsokaa miten upea ja täydellinen elämä minulla on" pölinää jota en jaksa lukea, vaan tosiaan sellaista normaalia elämää. Siellä on näytetty myös ei niin onnistuneet teokset :)

Luen blogeja säännöllisesti, pääasiassa ompelu ja lastenvaateblogeja... Myös muutamia sisustus, lifestyle ja muotiblogeja seuraan hitusen. Suosikkiblogit ovat löytyneet eri blogien kautta, ja joitakin ihanuuksia on tullut vastaan myös oman blogin kautta :)

Hyvä blogi MIELESTÄNI on ulkoasultaan esteettinen, kirjoituskieli on hyvää ja oikeaoppista, asenne on positiivinen ja itse tykkään, että kuvia on runsaasti ja tekstiä ei niin paljon ;) Riippuen tietysti blogin ideasta. Mutta pelkkiä tekstipläjäyksiä harvemmin jaksan ikävä kyllä lukea enää blogien merkeissä, kun se on minulle "rentoutumista".

1. Blogilistan suosikeissa näyttää olevan 13 blogia.
2. Blogilistaa selaten ja jo seurannassa olleiden blogien linkeistä.
3. Lähes kaikki seuraamani blogit ovat muiden ulkosuomalaisten blogeja.
4. Ei liian pitkiä tekstejä, luen blogeja aivojen ollessa offilla. Mielenkiintoisia kuvia pitää olla, mutta ei mitään "irtokarkit kulhossa" -tyylisiä mukataiteellisia pläjäyksiä.

1. Luetko blogeja? Jos luet, kuinka montaa säännöllisesti? Luen, kahta säännöllisesti, jotain muita välillä, jos tielle osuu sopiva.
2. Miten olet löytänyt suosikkiblogisi? Itse asiassa tämän Mitäs nyt? -palstan kautta, mutta siitä on jo aikaa.
3. Mitkä on suosikkiblogejasi?Kalastajan vaimo sekä Kaunis Pieni Elämä.
4. Mikä tekee hyvän blogin? Mä luen suhteellisen raskaita ja "aivoja askarruttavia" caseja sekä kirjallisuutta työaikana, joten tykkään tuollaisista hyvänmielen blogeista, joita lukiessa ei kauheasti tarvitse pinnistellä. En siis kaipaa mitään järisyttävää syvällisyyttä. Noissa lukemissani blogeissa kiehtoo niiden hyvä henki, kauniit kuvat ja erilaiset vinkit, mitä noita lukiessa voi saada esimerkiksi sisustusta, vaatteita, meikkejä yms. ajatellen.

1. En lue mitään blogia säännöllisesti, mutta etsin hakukoneilla satunnaisesti blogeja ja selailen niitä.
2. Suosikkiblogia minulla ei ole, mutta sen löytää helposti vertailemalla useita eri blogeja : D
3. -----
4. Hyvä blogi tulee, kun tekee sitä vain omana itsenään. ei tarvitse esittää ketään muuta, tai olla toisenlainen kirjoittaessaan blogia. kun on oma itsensä, tulee paras blogi.

Tässä on oman blogini osoite:

http://blogiiini.blogspot.com

Yhteistyössä