Gallup: Minkä kokoinen tontti teillä on?

  • Viestiketjun aloittaja tontti tonttu
  • Ensimmäinen viesti
Pientä vaille puoli hehtaaria. Tosin puolet vaan on varsinaisena pihana, toisella puoliskolla on autokatos ja sen takana miehen romut (eli mönkkärit, rokkiralliautot, peräkärryt, ruohonleikkurit, jne...).
 
"maalainen"
Tälläinen pieni, 3,9 hehtaaria. Ei ole mitään viljelystä tai metsää, ihan vaan luonnontilaista pöpelikköä. Piha-aluetta, tätä siistittyä siis, on puolisen hehtaaria.
 
ahtaanpaikankammo
4700 neliötä ja vierestä ostettu kolmenkymmenen hehtaarin metsäpalsta sen varalta jos iskee lisätilan tarve kun tuo tontti itsessään on niin naurettavan pieni.
 
vieraas
[QUOTE="meh";29978971]4200m2 / 35*1000 = 120 000e

Tehtiin näköjään siis hyvät kaupat, kun tontti maksoi 45 000e :D[/QUOTE]

Sama! Ei taida ihan päteä tämä kaava.

1500m2/120*1000= 12500 Tonttimme on tuplannut arvonsa muutamassa vuodessa.
 
mun tontin arvo olis tolla laskukaavalla pikkusen reilun tonnin ja kaupunki ilkeää pyytää siitä yli 30t

onneks jatkoin vuokrasopimusta enkä hätääntynyt ostamaan
Mulla taas kävi silviisiä, et ko tontin omistaja alkoi puhua kiinaa, ni lunastus tuli ajankohtaiseksi.

Tontin ns markkina- arvo on varmasti satatonnia. Puoli hehtaaria nelkyt kilsaa Erottajalta.
Pyysivät muistaakseni kuuskyttonnia.
Mä sanoin, et mulla on indeksiin sidottu viiskytvuotinen vuokrasopimus ja siit laskien semmoisella 7% kohtuutuotolla lunastushinta on 18711,09.

Mun tarjous meni semmoisenaan läpi.

Ex- rouvakultani muistaa minut epätaloudellisena.
 
hmph
Ihan sopeva, 1500m2. Isompaa ei jaksaisikaan hoitaa. :D Tuohon jo tekis mieli hommata pari päkäpäätä nurmea tasottaan :D
Joillakin on ihan järkyttävän suuria tontteja, miten hoidatte niitä??? :O Pitää olla tyyliin puutarhuri palkattuna jyystään ja niittään
 

Yhteistyössä