gallup: Miksi repsahdatte?

• Viestiketjun aloittaja kalamama harmaana
  • Ensimmäinen viesti
kalamama harmaana
Musta tuntuu että repsahtelu herkkuihin kuuluu jotenkin ihmisluontoon ja jokaikiseen laihdutuskuuriin... Mä en sillai repsahtele, että kun syön pisteiden mukaan, niin jos sitä suklaata on pakko saada niin sitten ollaan kasviksilla ja muilla pienen pisteen ruualla loppupäivä. Ja olen pitänyt tiukasti kiinni siitä että viikoittain on PAKKO pitää se herkkupäivä, sitten ei niin tule muina päivinä repsahdeltua. Hyvin on toiminut tähän mennessä (6vkoa, -5.5kg)...

Sekin on tullut huomattua että kun pakottaa itsensä pois makeasta, niin sitten kun on ollut ilman sen 5-6päivää niin enää ei tee niin mieli. Niin se kroppa vaan addiktoituu makealle..

Vaikeinta on se jos syö jossain muualla kuin kotona, en pysty olemaan santsaamatta, tai olla ottamatta kakkua jne. kylässä.. :ashamed:

Ns. erikoistilanteet ovat kyllä hankalia, just kaikki kyläilyt ja yllättävät ravintolareissut jne.

Mutta oikeastaan useimmiten repsahdan silloin, jos päästän nälkäni liian isoksi. Silloin sitä alkaa vain mättää suuhunsa kaikkea mitä edestään löytää... :whistle:

repsahdan minäkin aina joskus mutta ei aina voi elää niin kamalan mallikelpoisesti :whistle:
kun aloitin 7.9.05 pisteiden laskun ja ryhmässä käynnit, niin jouluna vasta söin ekan kerran suklaata, se oli henkinen voitto mulle jolle sipsit ja suklaa oli ennen jokapäivästä :ashamed: mutta nyt kun laihis on jatkunut pidempään tulee 2-3kertaa kuussa herkuteltua, ja hyvinhän se paino silti on pudonnut (7.9.05-17.3.06 miinusta 28.6kg) ;) mutta kyllä se pieni repsahtaminen sallitaan kunhan se ei ole jokapäiväistä :wave:

Miksi puhutaan repsahduksista, jos vaikka tosiaan on kyseessä juhlatilaisuus tai muu kylästely?! Tai jos syö kerran viikossa karkkia kun laihduttaa, niin "repsahtaa"... Oikeestihan ne ovat ihan harkittuja päätöksiä, että nyt mä otan :D

Minä lukisin repsahdukseksi vaikka sellaisen, että tarkoitus oli syödä puoli pizzaa mutta menikin koko pizza. Tai jos piti ottaa pala täytekakkua niin veti viisi palaa. Kaksikin palaa on aika kohtuullista. Varsinkin kun laihduttajat yleensä ottavat niin laihan siivun, että päivä paistaa läpi... sitte kauhistellaan, kun tuli otettua kaksi palaa kakkua. Joista molemmista näkyi läpi..

Laihduttamisen aikanahan on tarkoitus kehitellä sellainen ruokavalio, jota pystyy noudatamaan mahdolllisesti loppuelämänsä. Ei laihduttajan elämä saa olla pelkkää kieltäytymistä, ainakaan mun mielestä. Vaikka se totaalikieltäytyminen saattaa nopeuttaa painonpudotusta jossain määrin. Mut onko se sitten kovin mukavaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 12:23 Selenicereus kirjoitti:
Miksi puhutaan repsahduksista, jos vaikka tosiaan on kyseessä juhlatilaisuus tai muu kylästely?! Tai jos syö kerran viikossa karkkia kun laihduttaa, niin "repsahtaa"... Oikeestihan ne ovat ihan harkittuja päätöksiä, että nyt mä otan :D

Minä lukisin repsahdukseksi vaikka sellaisen, että tarkoitus oli syödä puoli pizzaa mutta menikin koko pizza. Tai jos piti ottaa pala täytekakkua niin veti viisi palaa. Kaksikin palaa on aika kohtuullista. Varsinkin kun laihduttajat yleensä ottavat niin laihan siivun, että päivä paistaa läpi... sitte kauhistellaan, kun tuli otettua kaksi palaa kakkua. Joista molemmista näkyi läpi..

Laihduttamisen aikanahan on tarkoitus kehitellä sellainen ruokavalio, jota pystyy noudatamaan mahdolllisesti loppuelämänsä. Ei laihduttajan elämä saa olla pelkkää kieltäytymistä, ainakaan mun mielestä. Vaikka se totaalikieltäytyminen saattaa nopeuttaa painonpudotusta jossain määrin. Mut onko se sitten kovin mukavaa.
Olet kyllä ihan oikeassa!!! :wave:

Yhteistyössä