Gallup: Lapsettomuuden syyt vai onko tiedossa?

  • Viestiketjun aloittaja Ikkute
  • Ensimmäinen viesti
Selittämätön
Mä oon samaa mieltä kuin Mie. Eli jos löytyisi joku syy, niin olisi "helpompaa" hyväksyä tilanne. Koska mitään vikaa ei tutkimuksissa löytynyt, niin aluksi tehtiin muutama inseminaatio ja joka kerta tuli sama virsi, että paljon hyviä siittiöitä, hyvän paksuinen limakalvo jne. Ja taas tuli turpaan kun kuukautiset alkoivat. Kyllä siinä v....tus, masennus ja epätoivo tuli. Ja kun on kyse selittämättömästä tapauksesta, niin ainahan voi tulla ihan luomuraskaus. Hah, meidän tapauksessa luomua löytyy vain kaupan hyllystä. :LOL:

No, ekasta ivf:stä tuli positiivinen tulos ja nyt meillä konttaillaan ja lujaa. =)
 
emmi-88
Hei saako kysyä teiltä kun tiedätte nämä kaikki termit ja muut ja ite oon pihalla ku lumiukko. Ollaan yritetty nyt kaheksan yk:ta ja päätettiin lähteä tutkimuksiin, mutta en ees tiedä mitä noi kaikki lyhenteet ja muut on, niin olisko teillä antaa joku hyvä nettilinkki tai joku, mistä vois ettiä tietoo? Ilmeisesti ovuloin ok (ainakin pariin kertaan tikuttanu kaks viivaa), mut muusta ei ookkaa tietoo.
 

tuosta korkeasta viskositeetistä spermassa siihen apuna käytetään antibiootteja ennen IVF-hoitoa, mies ottaa kerta-annoksen päivää ennen hedelmöitystä. (tai ainakin näin meillä tehtiin niin saatiin viskositeetti normaaliksi)
 
Håp
Meillä syy on mun lyhyt kierto ja ovulaatiosta menkkojen alkuun vain n.8 päivää. Hormoneilla saatiin kierto norm, mutta mitään ei tapahtunut... ja ku hormonikuurit loppu, kierto muuttu lyhyeksi...sit luin ett akupunktio auttaa tähän ja nyt käynnyt 4kk akupunktiossa ja kierto muuttunut 28-30 päiväksi ja ovulaation jälkeen 14-15 päivää menkkoihin, mutta + testiä ei oo tullut. Ja tän aloitin sumuttelut ja mennään kohti ivf:tä kuten ollaan suunniteltu jo yli puoli vuota.
 
munatorvet tukossa
Meillä syy minussa, munatorvet pahan munasarjatulhduksen jäljiltä liimautuneet kiinni. Nyt odotan toista, ivf:llä ja kolmella PAS:illa kaksi tärppiä. Kaikki on siis mahdollista, älkää ihmiset luovuttako :hug:
 
Moikka, mulla kohonnut FSH ja miehellä hieman huonot simpat.

Miten teillä muilla on "hoidettu" kohonnutta FSH:ta? Mitä lääkkeitä syötte? Masentaa kun lääkärit vaan toitottaa että olet vielä nuori (29) ja tuo tila voi mennä vielä ohi. Kannattaa odotella. On meillä yks epäonnistunut IVF takana, mulla ei munarakkulat kasvanu ollenkaan.
 
Miehen siittiöt aavistuksen hitaita mutta huippulaatuisia, joten lääkärin mukaan aivan normaaleja tuottavia siittiöitä.

Mulla pco. 3 vuoden yrityksen jälkeen tärppäsi ekasta Clomifen kierrosta. Sitä ennen napsin pari vuotta Teroluteja.
Poika syntyi syyskuussa 2005 :heart:

Nyt yritetään toista. Torstaina kävin lääkärissä. Pco on vieläkin, jokseenkin rauhoittunut raskauden ja synnytyksen jälkeen. Mulla tuli n. vuoden jopa luomumenkat.
Elikäs vasen munasarja oli suht normaalin kokoinen ja oikeakin vain hieman normaalia suurempi. Rakkuloita oli oikeassa enemmän mutta ei liian paljon.
Terolut kuurilla aloitetaan ja clomifenit otetaan mukaan loppukesästä.

Pieni toivonkipinä on, kun lääkärikin sanoi et tuskin tulee ongelmia saada toista kun on jo yksi clomilapsi saatu. Mutta kyllä tämä pettymysten kuukaudet sattuu nytkin vaikka jo yksi lapsi on meille suotukin.
 
Erittäin paha endo (leikattu monesti) ja miehellä paljon simppoja mutta A-ryhmää ei ollut kun ihan vähän :/
Mulla oli pitkät ja raskaat hormonihoidot viime vuonna ja sitten tehtiin icsi ja nyt tässä odotellaan synnytystä alkavaksi milloin vain pikkuihmeelle sopii :heart:
 
kirkaskyynel

Endometrioosi. Siellä on ja voi hyvin, toinen munasarja täysin kapseloitunut sen sisään. Taistelen saadakseni uuden tähystyseikkauksen, jos vaikka tällä kertaa viitsisivät sen poistaa :headwall: .
 
Meillä lapsenyritystä takana vasta vuosi, mutta tutkimuksia on tehty kun kierto mulla heittelee niin kovasti vieläkin. Mulla PCO ja miehellä huonot simpat (viskositetti ja epämuotoset, eivät jaksa uida). Julkisella jonossa ollaan, katotaan nyt miten homma etenee. Ite syön teroluteja. Ovista en ole bongannut kertaakaan, tutkaillut olen kohta puoli vuotta. Että näin täällä. :/ Miks tää on joillakin näin vaikeeta??? :(
 
kirkaskyynel
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:26 Höpö kirjoitti:
Miks tää on joillakin näin vaikeeta??? :(
Niimpä! Mulla alkaa epätoivo valtaamaan mielen... Ajatella, että jotkut (mm. monet tutut) vaan päättää, että nyt me halutaan lapsi ja voilá!
Kalliiksikin nuo hoidot tulevat, jos munkin pitää kohta niihin ryhtyä ,(odottelen siis vaan syksyä, jolloin mulla aika hormonipolille), ei ole opiskelijalla ylimääräistä.

Kun nyt edes pääsisi sinne vastaanotolle, en ymmärrä miks taas on odotettava puoli vuotta kun leikkaus ei kerran vienyt asioita eteenpäin!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
vaikeeta oli meilläkin.3,5 vuotta yritettiin ennenkuin mentiin tutkimuksiin.laporoskopiassa kaikki kunnossa.miehellä tarpeeksi hyvinliikkuvia siittiöitä.4 inseminaatiota tuloksettomina.ensimmäinen koeputkihedelmöitys tuotti onnistuneen raskauden.yhteensä kaikkine yrityksineen kesti 5,5 vuotta eka raskauden alkuun, joka johti pienen tytön syntymään :heart: .tämän jälkeen kaksi onnistunutta luomuraskautta aivan helposti.eli lapsia voi SAATIIN kaikesta huolimatta.ja todellakin lapsia saadaan ei tehdä! ja se syy lapsettomuuteen meillä oli selittämätön, joka todellakin tuli todistettua.
 
Selittämätön. Kumpikin ok. 5 vuoden lapsettomuuden jälkeen ensimmäinen IVF onnistui ja pari vuotta myöhemmin eka PAS samasta satsista. Nyt siis kaksi lasta, jo koululaisia, ilman ehkäisyä eletty eikä raskautta tule spontaanisti (ei enää tarvitsekaan). Siis täysin selittämätöntä. Jos tulisin vielä raskaaksi, se olisi IHME.
 

Yhteistyössä