Gallup: Lapsettomuuden syyt vai onko tiedossa?

  • Viestiketjun aloittaja Ikkute
  • Ensimmäinen viesti
Toiveikas_ > Niinpä niin, joku noista tai useampikin voi olla raskautumisongelmaa vaikeuttamassa. Itse olen menossa jäsenkorjaajalle ihan jo kipuilujenkin takia, mutta toivottavasti siitä on apua myös lapsettomuuteen. Vajaatoimintaa itse pitkään epäilin, mutta en meinannut saada apua. Lopulta yksityinen määräsi lääkityksen ja nyt on se ongelma korjattu. Arvot eivät aina kerro kaikkea.

Minulla on syynä lapsettomuuteen pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Miehessä ei ole vikaa. Yksi lapsi ollaan onnistuttu luomusti saamaan. Silloin pcos ei oireillut pahasti (säännölliset kierrot) eikä vajaatoimintaa vielä ollut. 1. IVF:n ensimmäinen ja viimeinen PAS toi plussan, mutta meni kesken. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ei ole syy tiedossa. Tosin vasta 13kk yritetty ensimmäistämme. Ovuloin ilmeisesti normaalisti, mitään muuta ei ole selvitetty. Juuri mietimme, josko jo hakeutuisimme tutkimuksiin. Tätä lukiessa tulin sille kannalle, että kannattaisi ilmeisesti hakeutua tutkimuksiin, mahdollisia syitä on näköjään vaikka kuinka paljon.
 
Toiveikas_ > Niinpä niin, joku noista tai useampikin voi olla raskautumisongelmaa vaikeuttamassa. Itse olen menossa jäsenkorjaajalle ihan jo kipuilujenkin takia, mutta toivottavasti siitä on apua myös lapsettomuuteen. Vajaatoimintaa itse pitkään epäilin, mutta en meinannut saada apua. Lopulta yksityinen määräsi lääkityksen ja nyt on se ongelma korjattu. Arvot eivät aina kerro kaikkea.

Minulla on syynä lapsettomuuteen pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Miehessä ei ole vikaa. Yksi lapsi ollaan onnistuttu luomusti saamaan. Silloin pcos ei oireillut pahasti (säännölliset kierrot) eikä vajaatoimintaa vielä ollut. 1. IVF:n ensimmäinen ja viimeinen PAS toi plussan, mutta meni kesken. :'(
Olen todella pahoillani :'(
Itse tänään osteopaatilla käyneenä, minulla oli juurikin jumia/ häikkää sekä ristiluun, että oikean puolen nivusen (myös ilmeisesti munasarjan) kohdalla :(
 
Meillä ei ole syy tiedossa. Tosin vasta 13kk yritetty ensimmäistämme. Ovuloin ilmeisesti normaalisti, mitään muuta ei ole selvitetty. Juuri mietimme, josko jo hakeutuisimme tutkimuksiin. Tätä lukiessa tulin sille kannalle, että kannattaisi ilmeisesti hakeutua tutkimuksiin, mahdollisia syitä on näköjään vaikka kuinka paljon.
Niitä syitä voi todella olla monia :( Kannattaa pyytää, jos ei automaattisesti kuulu tutkimuksiin,mm. sekä keliakia,- että kilpirauhaskokeet.
 
Syynä meillä vähäinen siittiömäärä ja ne vähäisetkin pyörii vaan ympyrää. Kirsikkana kakun päällä minulla alhainen AMH-arvo. Muut hormonit normaalit. Kilpirauhasen vajaatoiminta laskee hoidosta huolimatta minulla tuota AMH:ta
 
Meillä syynä minun POF (Premature Ovarian Failure) Eli munasarjat ei toimi ja ennenaikaset vaihevuojet päällä. Miehen simpat kunnossa. Ekasta tuoresiirrosta raskaaksi ja nyt 1,5 vuotias tyttö. Ekasta PAS siirrosta kohdun ulkonen ja nyt ollaan käyty toisessa PAS siirrossa.
 
Ensin se oli ovuloimattomuus, jota hoidettiin teroluteilla ja clomeilla. Sen jälkeen löytyi astenoteratozoospermia --> huonon IUI pesutuloksen jälkeen suositeltiin suoraan IVF. Vasta tämän jälkeen löytyi myös minulta hyperprolaktinemia, johon lääkitys.

Pääsyy on simpoissa? Prolaktiinit korjaantuivat 1.lapsen jälkeen ja kierrot lyhenivät melkein nomraaleiksi. Ei silti luomuonnistumisia 9 vuoden aikana yhtään. IVF toi meille avun :)
 

Yhteistyössä