Gallup: Imetys & kuukautiset, miten Sinulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riepu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"riepu"

Vieras
Vauvaa täysimettäneet: Kuinka pitkään teillä meni synnytyksestä laskettuna kunnes ensimmäiset kuukautisenne saapuivat kuvioihin? Kerro myös missä vaiheessa aloititte kiinteät ruoat rintamaidon ohella ja vähenikö imetys silloin kuinka huomattavasti?

Toinen lapsi olisi haaveissa, mutta kuukautisia ei näy. Ei siis ole mikään kiire, mutta kunhan tässä pohdin miten pitkään vielä menee. Muuten ei ole niitä ikävä..:D Lapsi nyt 6kk, soseet aloitettiin 4kk, mutta edelleen pääasiassa rintamaidolla ollaan. Sosetta ½-1 purkki päivässä. Imetyksen määrä ei ole vähentynyt mielestäni lähes ollenkaan. Kohta varmaan vähentyy kun alamme rakentamaan rytmiä sose/sormiruokailuun.

1. Vauva oli 5kk kun alkoi kk, mutta täysimetys oli tuolloin jo loppunut ja siirryimme kiinteisiin ja korvikkeeseen.

2. Vauva oli kahden kuukauden ikäinen kun alkoi kk.. ja siihenpä hiipui imetyskin. 4kk--> on saanut korviketta ja kiinteitä.

Mulla alko, kun vauva oli 11kk. Lopetin imetyksen, kun vauva oli 11,5kk, eli luulisin, että siitä lopettelun valmistelusta johtuvasta imetyksen vähentämisestä johtu. Kiinteitä alotettiin 5,5kk iässä, mutta sormiruokintana, joten se oli aika hidasta ja pientä syömistä. Pääasiallisesti varmaan veti sitä äidinmaitoo vielä joskus 9-10kk ikäsenä siis...

Ekasta alkoi 6kk, täysimetystä vähä vajaa 6kk eikä imetys senkään jälkeen varsinaisesti vähentynyt.
Tokasta alkoi 9kk, samoilla imetyssysteemeillä ku ekasta. Toka ehkä söi useammin ja epäsäännöllisemmin rintaa kuin eka.

Jälkivuodon perään eli noin 5-6vk synnytyksestä molemmilla kerroilla.. Täysimetin 5kk molempia että ei juuri vaikuttanut.

Toivotaan tärppiä, tuleehan se ensimmäinen ovulaatio kuitenkin ennen ekoja menkkoja :)

Molemmista täysimettänyt 6 kk, ekasta menkat alko kun vauva oli 11kk, tokasta kun vauva 10 kk. Molemmat alkaneet maistella soseita vasta 6kk iässä. Ekaa imettäessä kuukautiset tuli aluksi noin 45 viiden päivän välein, ilmeisesti imetyksestä johtuen, koska raskaana en ollu. Tokan jälkeen heti suht säännöllisinä, vaan 30-35 päivän kiertoja... Ensimmäinen lapsi söi oikeastaan vaan tissiä ensimmäisen vuoden, toinen on hanakampi syömään muutakin. Molempia oon imettänyt yli vuoden ikään, ensimmäistä vielä kun olin kolmannella kuulla raskaana ja hyvin tuli maitoa.

Ekat kuukautiset alkoi kun vauva oli noin 7kk. Kiinteät aloitettiin kun vauva 4kk hyvin pienillä annoksilla, välillä taukoja kun masu ei kestänyt. Imetys väheni vasta kuukausia myöhemmin, loppui lopulta kun vauva 11kk. Kuukautiskierto säännöllistyi vasta imetyksen loppuvaiheessa (eka kierto yli 40 päivää siitä pienentyen, säännöllisesti 29 päivää), lapsi oli hieman yli vuoden kun aloin odottamaan toista.

Kakkosta imetin 8kk. Kuukausi imetyksen loppumisen jälkeen alkoivat kuukatiset. Kiinteät aloitettiin 4kk ikäisenä, yöimetystä 7kk.

Esikoista en imettänyt ollenkaan, kuukautiset n. kk synnytyksestä.

Esikoista osittaisimetin 5kk ja menkat alkoi n. 6 viikkoa imetyksen loputtua. Ja imetys loppuikin suurin piirtein siinä vaiheessa, kun kiinteät aloitettiin.

Toista olen nyt täysimettänyt 3kk ja menkat alkoi jo n. kuukausi sitten. Ei vielä kiinteitä kuvioissa.

Esikoista täysimetin 4kk ja sen jälkeen muun ruuan lisäksi lähes vuoden ikään saakka. Kuukautisia ei tullut ainoitakaan vaan olin uudelleen raskaana kun esikoinen oli vuoden ikäinen.

Täysimetystä reilu 6kk ja siinä 9kk-10kk iässä alettu yrittämään imetyksen vähentämistä/korviketta, edelleen pari imetyskertaa vuorokaudessa, eikä kuukautisia. Lapsi 1v2kk

Ekan jälkeen alkoi kun lapsi 10 kk, tokan 11 kk ja tämä kolmas nyt 9 kk eikä ole vielä alkanu. Kaikki täysimetyksellä 6 kk asti ja sit tullu pikkuhiljaa kiinteät kehiin.

Menkat on alkaneet aina 2kk synnytyksestä imetin tai en. Neljä lasta ja kaksi pienintä olen täysimettänyt 4,5kk, jolloin alettu maistelemaan kiinteitä. Tämän nuorimmaisen imetys väheni aika paljon siinä vaiheessa kun alkoi syödä 3 ateriaa päivässä.

Kummallakin kerralla kuukautiset alkaneet noin 1,5kk synnytyksestä. Ekaa täysimetin sen 6kk,jonka jälkeen kiinteitä. ALkuun määrät oli kuitenki niin pieniä et 7-8kk iässä se alko vaikuttaan imetyskertoihin. Muistaakseni. No, tää toinen on 3,5kk ja imetän pelkästään.

Imetin vuoden, luovutin maitoa 4kk. Lapsi ei saanut lainkaan pulloa. Kiinteät aloitettiin lapsen ollessa 3kk (lääkärin määräys). Lapsi lopetti yösyömisen ihan itsekseen 5kk ikäisenä,nukkui siis 8-10h putkeen ja mulla alkoi menkat 7kk synnytyksestä.

Imetin 1v ja 2 kk, kuukautiset alkoivat joskus reilun vuoden kuluttua synnytyksestä. Vauva sai kiinteitä 5 kk:n ikäisenä, mutta imetin edelleen yöllä ja päivällä niin paljon kuin vaan vauva tahtoi syödä. Ei siis korvikkeita missään vaiheessa.

Yhteistyössä