GALLUB: nimi, jota et syystä tai toisesta voi sietää?

  • Viestiketjun aloittaja "nonparelli"
  • Ensimmäinen viesti
Marjo, naisen nimeksi todella maskuliininen kaiku. Toisena tulee sitten nämä J-nimet kuten jenni, jenny, jessica, jennica, jemina, janina, janette, jeanette jne. Ja näitä j-nimiä en ole voinut oikein koskaan sietää. Kai se on joku yliannostus omassa ikäryhmässä vaikka tunnenkin useamman mukavan j-nimisen ihmisen.

Poikien nimissä mulla ei ole selviä inhokkeja mutta en nyt kyllä olisi heti nimeämässä poikaani keijoksi, veijoksi, jariksi tai markuksi mitkä ovat 50-60lukujen suosikkien joukossa.
 
iu
Mulla nimet sinänsä eivät herätä juurikaan mitään tunteita (no Bertil on ruma jostain syystä ihan itselläänkin), mutta joihinkin nimiin on kasautunut painolastia kantajiensa vuoksi. Ritva on tällainen nimi, samoin Jani. Ja JaniTa. (Janikat ja Janinat menee, koska en tunne ketään ikävää sennimisitä.)
 
"Mukamaspipsa"
Pidän omasta nimestäni, joka on usein inhokkinimien listalla. Sukunimeni on kamalimpien sukunimien listalla. Hyvä minä :D
Itsellänikin on kyllä nimiä, joista en jostain syystä ole ikinä tykännyt. Esim. Kylli ja Kyllikki, Kimmo. Juhani, Tarja, Erkki jne jne. Onhan noita, vaikka kuinka paljon. Ja kaikkiin ei edes liity se, että olisi joskus tuntenut jonkun inhottavan sen nimisen.
En myöskään pidä, että väkisin tungetaan vierasperäisiä kirjaimia nimiin.
 
"hey"
Sisu. Tulee mieleen persut ja suomen sisu ja pisu ja koirannimi muutenki. Mitä helekkaria tyypit ajattelee tässä kohtaa ku nimeävät sitä lapsiraukkaa.

Sit kaikki Janica, Jessica, Nico, Mico, Lucas jne mitä heeleekkaria.
 
hiop
Alkuperäinen kirjoittaja Sirius-eläin;29941537:
Heta, Pälvi, Valpuri, Jennika, Alessandro/a (toi että eio ole ks/x vaan ss jotenkin rassaa tosi pahasti),
Valpuri. :D Ai kamala, ei sais nauraa mutta ei mulla livenäkään pokka pitäisi, jos joku esittelisi itsensä Valpuriksi. :D
Toivottavasti Valpurit pysyy poissa mun työpaikalta, olisi meinaan tooosi ammattimaista hihitellä tuollaiselle.

En kyllä ole koskaan kuullutkaan yhdestäkään Valpurista, joten onni on ettei ole kovin yleinen.

Tosin kuulostaa kyllä siltä että Valpurilla olisi ehdottomasti aina lempinimi, "valppu" tai "vape"
 
minä,
[QUOTE="nonparelli";29939288]oma vastaukseni: VEETI. mikä kumma äitejä riivaa, kun 99% on sitä mieltä että olisi kiva nimetä vauva pahanhajuiseksi karvanpoisto-voiteeksi?! :O
[/QUOTE]Veeti on hyvä nimi:
Veeti Kallio on suomalainen laulaja ja näyttelijä.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"silver"
[QUOTE="hey";29941466]Sisu. Tulee mieleen persut ja suomen sisu ja pisu ja koirannimi muutenki. Mitä helekkaria tyypit ajattelee tässä kohtaa ku nimeävät sitä lapsiraukkaa.

Sit kaikki Janica, Jessica, Nico, Mico, Lucas jne mitä heeleekkaria.[/QUOTE]

Nuo samat ja niiden lisäksi Tiia, Kiia, Iia, Piia, Tua, Ida/Iida, Sara/Saara, Saga/Saaga jne. Noita on paljon, eikä ne nyt ihan sietämättömiä ole, mutta sellaisia joita en voisi ikinä antaa omalle lapselleni (sitten jos tyttöjä joskus saan). Ja nuo ovat sellaisia joiden kantajista vain tulee samantien kurja ensivaikutelma ihan nimen perusteella.
 
aapinenen
[QUOTE="hhh";29939430]Onni ja aada, kun niitä on joka kulmilla. Sekä luca, noah ja muut hienostelevat. :D[/QUOTE]

mä muuten tiedän kolme (3) perhettä joissa on tuon nimiset sisarukset :D
 
Nää ei sit liity näiden tyttöjen/naisten luonteeseen, nää on usein kivoja ihmisinä.

Kaikki tyttöjen ininänimet.
Iida, Tiia, Kiia, Miia. Lisäks noista ei tiedä että pitääkö kirjoittaa yhdellä vai kahdella i:llä.
Piiasta tulee kaiken lisäksi mieleen pieni, vinkuva pieru yhteenpuristettujen pakaroiden välistä, vähän kuin "piuuuu".

Ada/Aada. Mielikuvitukseton.

Noora. Lastensarjojen se tyttömäinen tyttö barbiensa kera, mutta mulle tulee mieleen joku kylmänoro tai räkänoro nenästä.

Sit kaikki mico-jadessat, ei tarvinne selityksiä.
 
"Ihmettelevä"
Ovat kaikki vääntämällä väännetyt ja sukunimeensä sopimattomat. Mico, Janica, Jessica, Jemilia, Jennina, Nico... Sit se kahden ihan suomalaisen ja suomenkielisen vanhempien vimma yhdistää joku ulkomaalaistaustainen nimi omaan tavis sukunimeen. Linus Pietilä, Hugo Virtanen, Victor Hämäläinen...
 

Yhteistyössä